
Daugiau nei šimtmetį važinėjome automobilius vienu pedalu eidami, o kitu – norėdami sustoti. Su vairavimo vienu pedalu funkcija, kurią galima rasti daugelyje elektromobiliųnuspauskite akceleratorių, kad pagreitintumėte, ir pakelkite, kad sumažintumėte greitį, kuris imituoja tipinę stabdymo jėgą.
Kai reikia greičiau sustoti, stabdžių pedalas laukia pasiruošęs. Iš pradžių tai gali atrodyti kaip naujovė, tačiau daugelis mūsų automobilių apžvalgininkų dabar naudoja važiavimo vienu pedalu režimą, kai tik jis yra, ir nusivilia, kai jo nėra. Nereikia per daug treniruotis, kol pradėsite važiuoti visą važiavimą nepaliesdami stabdžių pedalo.
Vieno pedalo naudojimas keičia vairavimo patirtį. Papasakosime, kaip tai veikia, kokią naudą gaunate vairuojant vienu pedalu, ką reikia žinoti apie saugumą ir kai kurių elektromobilių, kuriuose yra ši funkcija, sąrašą.
Kas yra vairavimas vienu pedalu?
Kai elektromobilyje įjungiate važiavimą vienu pedalu, greitėjate ir lėtėjate vienu pedalu. Kai kuriose transporto priemonėse, pavyzdžiui, a Nissan Leafjis žinomas kaip e-pedalas, o Hyundai jį vadina i-pedalu Ioniq 5. Vairavimas vienu pedalu gali būti reguliavimas. Tačiau juo lengva naudotis ir nereikia ilgai išsiaiškinti. Ir nesijaudink. Jei reikia, vis tiek galite nedelsdami paspausti automobilio stabdžių pedalą.
Kokie yra privalumai?
Važiavimas vienu pedalu prailgina transporto priemonės stabdžių tarnavimo laiką, akumuliatoriaus veikimo atstumą ir bendrą automobilio našumą, ypač suporavus su „ekologiniu“ režimu.
Važiuojant vienu pedalu jūsų stabdžiai tarnauja ilgiau, nes jų nenaudojate daug. EV naudoja regeneracinį stabdymą, pavyzdžiui, hibridus ir iš elektros tinklo įkraunamus hibridus, ir užfiksuoja kinetinę energiją, kuri paprastai prarandama važiuojant ir stabdant. Kai naudojate vieną pedalą pagreitinti, sulėtinti ir sustabdyti automobilį, jis sugriebia energijos perteklių ir nukreipia ją į akumuliatorių, taip padidindamas jūsų EV diapazoną.
Remiantis moksliniu straipsniu, paskelbtame Sienos mechanikos inžinerijoje žurnale, autoriai išbandė a Chevy Boltas. Jie nustatė, kad EV vairuotojas gali susigrąžinti apie 5% energijos, kai vairuoja vienu pedalu. „Bolt“ vairuotojams, važiuojant vienu pedalu, iki numatomo atstumo galima nuvažiuoti dar 13 mylių, atsižvelgiant į reljefą, temperatūrą ir kt.
Važiavimas vienu pedalu gali sumažinti vairavimo įtampą, nes sutelkiate dėmesį į vieną pedalą, o ne du, tačiau iš pradžių tai taip pat gali būti trūkumas, nes tai yra jūsų įprasto vairavimo pakeitimas.
Kaip veikia vairavimas vienu pedalu?
- Akceleratoriaus pedalas veikia tiek greitinant, tiek stabdant, tačiau saugumo sumetimais vis tiek galite pasikliauti stabdžių pedalu bet kurioje situacijoje.
- Kai kuriuose elektromobiliuose šalia pavarų perjungimo yra įjungimo ir išjungimo mygtukas, skirtas suaktyvinti vairavimą vienu pedalu.
- Pasukite koją į priekį, kad pagreitintumėte transporto priemonę taip, kaip įprastai. Norėdami sulėtinti greitį, tiesiog nuimkite pedalą.
- Prieš sustodami nukelkite koją nuo dujų ir leiskite automobiliui natūraliai sulėtinti greitį iki visiško sustojimo. Jei nustosite didinti greitį, vienas pedalas automatiškai sulėtins ir sustabdys automobilį už jus. Jei dėl kokios nors priežasties neteisingai įvertinsite, taip pat galite naudoti stabdžių pedalą.
- Priklausomai nuo pageidavimų, vairuotojai kai kuriuose automobiliuose gali reguliuoti vieno pedalo funkciją, todėl stabdymo laikotarpis yra trumpesnis arba ilgesnis.
- Kai priprasite prie vairavimo vienu pedalu, pradėsite vertinti atstumą, kada reikia nuimti koją nuo akceleratoriaus pedalo, kad automobilis pats visiškai sustotų.
- Visiškai sustojus, EV automatiškai išlieka toje padėtyje, kai važiuojama vienu pedalu. Kai kuriuose elektromobiliuose jis sustoja ir įkalnėse.
- Jūsų elektromobilio stabdžių lemputės automatiškai užsidegs, kai sumažinsite transporto priemonės greitį, ir liks įjungtos, kai automobilis visiškai sustos.
- Vairavimas vienu pedalu neveiks, kai būsite „parke“ arba „neutralioje padėtyje“.
- Jei jūsų automobilyje yra patobulinta arba prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema ir ją įjungsite, važiavimas vienu pedalu neveiks, nes to nereikia.
- Jei jums reikia vilkimo arba eikite į automatinę plovyklą, kai kurie elektromobilių gamintojai siūlo išjungti vieno pedalo funkciją.
Ar saugu važiuoti vienu pedalu?
Vairavimo vienu pedalu funkcija saugiai veikia beveik bet kurioje situacijoje. Naudodami šią funkciją galite iš anksto planuoti, kada norite sulėtinti greitį ir sustoti, o tai daro saugesnį darbą, nes paskutinę minutę nespaudžiate stabdžių.
Avarijos atveju arba prireikus greitai sustoti, galite bet kada paspausti stabdžius. Kaip vairuotojas visada galite grįžti prie įprasto stabdymo ir vairavimo. Nereikia išjungti vairavimo vienu pedalu funkcijos.
Tačiau yra trys sąlygos, kai nėra saugu naudoti važiavimo vienu pedalu režimą:
- Važiuojant slidžiais keliais, tokiais kaip ledas, purvas ar sniegas.
- Važiuojant nuokalne.
- Jei pripildote savo automobilį sunkiu bagažu ar kroviniu.
Sąrašas elektromobilių, siūlančių vairavimą vienu pedalu
Ne kiekvienas elektromobilio modelis ar apdaila siūlo vairavimą vienu pedalu. Tačiau čia yra kai kurių transporto priemonių modelių, kuriuose yra ši funkcija, sąrašas.
Redaktoriaus pastaba: šis straipsnis buvo atnaujintas, kad būtų tikslumas, nes jis buvo paskelbtas iš pradžių. Dayana Preval prisidėjo prie šio pranešimo.