
„Galėjote tikėtis sprendimų per dvejus ar trejus metus. Šiais žodžiais „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas pradėjo atgalinį skaičiavimą, kurio metu kai kurios garsios automobilių markės buvo išparduotos arba uždarytos vos 2026 m.
Yra daugybė priežasčių būti skeptiškiems, ypač tai, kad Tavaresas nebus šalia, kad ištaisytų savo grėsmę. Tačiau kai kurie tokie seni vardai kaip „Chrysler“ ir „Fiat“ netrukus gali susidurti su dideliu sukrėtimu.
Tylus milžinas
Dauguma amerikiečių yra susipažinę su „Ford“ ir „General Motors“. Daugelis žino senąjį automobilių pramonės terminą „Didysis trejetas“ arba dabartinį „Detroito trejetas“. Tačiau mažiau galėtų įvardyti trečią.
Tačiau „Stellantis“ pagal daugelį rodiklių yra didžiausias iš trijų. Istoriškai amerikiečiai Chrysler laikė trečiuoju iš trijų. Tačiau Chrysler daug kartų keitė savininkus. „Stellantis“ susikūrė 2021 m. susijungus „Fiat Chrysler Automobiles“ su „PSA Group“ – prancūzų įmone, kuri yra „Peugeot“, „Citroën“ ir kitų automobilių markių gamintojai.
Šiandien „Stellantis“ valdo 14 didžiausių automobilių prekių ženklų visame pasaulyje. JAV jos vardinės lentelės yra „Alfa Romeo“, „Chrysler“, „Dodge“, „Fiat“, „Jeep“, „Maserati“ ir „Ram“.
Susirūpinęs milžinas
Pastaraisiais metais daugelis tų prekių ženklų neteisingai apskaičiavo.
„Stellantis“ apkarpė daugumos savo prekių ženklų žemesnės kainos pradinio lygio modelius.
Kai kurie parduoda prabangius modelius. Net Jeep, mėgstamas visureigių prekės ženklas, persekiojo prabangius pirkėjus su tokiais modeliais kaip Wagoneer (galima įsigyti su septyniais skirtingais ekranais viduje) ir Grand Wagoneer (viršija 120 000 USD).
Kiti tiesiog liko su nuleistomis sudėtimis. 2025 m. Chrysler seriją sudaro vien mikroautobusai – aukščiausios klasės „Pacifica“ ir atgimęs „Voyager“, kuris iš esmės yra „Pacifica“ apdailos lygis.
„Fiat“, po ilgo nebuvimo 2012 metais vėl pristatytas Amerikos rinkai, turi visą automobilių asortimentą Europoje. Amerikoje 2025 m. sumažėjo iki vieno – mielo, bet reto 500e elektromobilio. Daugelis „Fiat“ pardavėjų taip pat gali parduoti 2023 m. 500x subkompaktinius visureigius.
Atrodė, kad aukštesnio lygio perkėlimas kurį laiką pasiteisino. Tačiau daugelis analitikų mano, kad COVID-19 pandemija ir su ja susijęs naujų automobilių gamybos trūkumas padėjo įmonei atsigauti. „Daugelis pirkėjų išleido dideles išlaidas didelėms, brangioms transporto priemonėms, kai negalėjo keliauti ar pietauti“, – aiškina CBS News.
Turėdami mažiau automobilių, amerikiečiai taip pat permokėjo, nes neturėjo kito pasirinkimo.
Dabar, kai tos dienos baigėsi, markės liko su nedidelėmis brangių automobilių serijomis. „Didžioji dalis „Stellantis“ produktų asortimento yra sena, o naujausių atnaujinimų yra nedaug“, – priduria CBS.
Aukštos palūkanų normos paskatino amerikiečius 2024 m. ieškoti pigių pasiūlymų. „Stellantis“ pardavėjai neturėjo daug ką jiems pasiūlyti.
Perteklinės pasiūlos problemos
„Stellantis“ prekės ženklai gali turėti mažiau modelių nei konkurentai. Tačiau jie turi daugiau jų.
„2024 m. pirmąjį pusmetį pardavimai sumažėjo 14 proc., o pelnas sumažėjo beveik perpus“, – aiškina CNBC. Tačiau gamyba išliko didelė.
Dėl to „Stellantis“ prekės ženklams iškilo perteklinės pasiūlos problema.

Prekybos centrai paprastai siekia, kad aikštelėje būtų apie 60 pardavimo dienų, o dar 15 dienų būtų užsakyta arba gabenama. Didžioji automobilių pramonės dalis yra arti šio tikslo 2024 m. pabaigoje. „Stellantis“ prekės ženklai jį gerokai viršijo.
Avinų pardavėjai pradėjo spalį su stulbinančia sunkvežimių atsarga 142 dienoms parduoti. „Dodge“ pardavėjai turi 131; Jeep pardavėjai, 126.
„Revolt“, „Management Shakeup“ pradėjo prekiautojai
Problemos išaugo pakankamai didelės, kad prekiautojai šiemet konfliktuotų su įmonės vadovybe. Detroito „Free Press“ praneša, kad prekiautojai „Stellantis“ išsiuntė „pūslingą laišką“, „kviečiame Tavaresą vadovauti bendrovei“.
„Stellantis“ ėmėsi reto žingsnio, atsakydamas viešai, sakydamas: „Mes netikime, kad vieši asmeniniai išpuoliai, tokie kaip atvirame NDC prezidento laiške prieš mūsų generalinį direktorių, yra veiksmingiausias problemų sprendimo būdas“.
Tačiau panašu, kad laiškas paskatino atsakymą. Bendrovė „paskelbė apie keletą svarbių vadovų pasikeitimų, įskaitant generalinio direktoriaus Carloso Tavareso išėjimo į pensiją laiką ir vyriausiojo finansininko pasitraukimą“, – aiškina AP.
Tavaresas išvyksta ne iš karto. Tačiau bendrovė pareiškė nepratęsianti su juo sutarties, kuri baigiasi 2026 m. Jo pakeitimo jau pradėta ieškoti.
Prekės ženklo apžvalga
Šis pakeitimas, sako Tavaresas, gali uždaryti kai kuriuos prekės ženklus. Tavaresas, kalbėdamas šios savaitės Paryžiaus automobilių parodoje, prekybos leidiniui Automotive News sakė, kad bendrovė jau seniai planuoja peržiūrėti savo portfelį iki 2030 m. Tačiau bendrovė gali pagreitinti procesą ir „peržiūrės visų savo prekės ženklų našumą, kad nustatytų, ar sumažinti savo portfelio dydį jau 2026 m.“, – praneša AN.
Bendrovė galėtų parduoti kai kuriuos prekės ženklus, nepadarydama didelės įtakos Amerikos automobilių pirkėjams. „Analitikai iškėlė hipotezę, kad „Maserati“, „Lancia“ arba „DS“, pastarieji du, neparduodami JAV, „gali būti pardavimo tikslai, atsižvelgiant į jų mažesnį profilį“, – aiškina MSN.
Gandai atkakliai kelia grėsmę Chrysler dėl dabartinės mažos serijos. Prekės ženklo uždarymas Amerikoje yra sudėtingas dėl sudėtingų santykių tarp automobilių gamintojų ir jų pardavėjų. Chrysler taip pat švęs savo 100-ąjį gimtadienį 2025 m. Šimtmetį prekės ženklo akcijų verta atsisakyti.
„Chrysler“ atgaivinimas gali būti geresnis, nei jį nutraukti. Bendrovė taip pat galėtų nuspręsti išlaikyti tokį prekės ženklą kaip „Fiat“ Europoje, kur jai sekasi, bet ištraukti jį iš JAV, kur jai sunku.
Prekiautojai savo ruožtu „šią savaitę išvyko iš susitikimų su automobilių gamintojo vadovais atsargiai optimistiškai“, rašoma „Detroit News“.