Remiantis nauja ataskaita, iki 2032 m. viešųjų elektromobilių (EV) įkroviklių skaičius bus didesnis nei degalinių JAV. „Bloomberg Green“ analitikai aiškina: „Esant dabartiniam tempui viešųjų greitojo įkrovimo vietų skaičius JAV viršys degalinių skaičių po maždaug aštuonerių metų, tačiau tikimasi, kad įkrovimo greitis tik paspartės.
Kuriame daugiau įkroviklių…
Viešai prieinamų elektromobilių įkroviklių skaičius Amerikoje per pastaruosius tris mėnesius išaugo 9%, praneša „Bloomberg Green“. „Tuo tarpu įkrovimo stotys dabar tampa pakankamai užimtos, kad pradėtų užsidirbti pinigų. Neseniai atliktas „Stable Auto“ tyrimas parodė, kad „įkrovimo stotis turi pumpuoti elektronus maždaug 15 % laiko, kad gautų pelno“.
Susijęs: Elektromobilių įkrovikliai – viskas, ką reikia žinoti
Pirmąjį ketvirtį vidutinė stotis buvo prijungta prie automobilio apie 18% laiko.
…Ir degalinių uždarymas
Tuo tarpu didžiulis degalinių skaičius Amerikoje smarkiai mažėja. Shubhendra Anand, „Market Research Future“ tyrimų ir strategijos viceprezidentas, CNBC 2023 m. sakė: „Per pastaruosius tris dešimtmečius degalinių skaičius smarkiai mažėjo, ir tikimasi, kad ši tendencija išliks ateinančiais metais.
Susijęs: Kiek kainuoja įkrauti elektromobilį?
Kai kurios degalinės bus pakeistos į EV įkrovimą
Akivaizdus sprendimas – degalines paversti viešosiomis įkrovimo stotimis – daugeliui vietų neveiks.
Degalinės skirtos aptarnauti klientus tris ar keturias minutes, kai jie greitai užsipildo ir išvažiuoja. Jie išsibarstę po greitkelius, miestus ir miestelius, nes amerikiečiai negali pasipildyti degalų namuose ir jiems gali tekti sustoti ilgos kelionės ar trumpo kelio iki vaistinės metu. Kai kurios degalinės aktyviai prekiauja kava ir užkandžiais. Tačiau tik nedaugelis amerikiečių planuoja ilgam sustoti degalinėje, o keli siurbliai gali aptarnauti dešimtis automobilių per valandą.
EV įkrovimas yra daug lėtesnis procesas. Daugeliui elektromobilių, prijungtų prie greičiausių įkroviklių, vis tiek prireikia ilgiau nei pusvalandį, kad būtų galima papildyti. Elektromobilių įkrovimo stotelė nemato greitos degalinės apyvartos. Jis mato vairuotojus, stovinčius ilgą laiką, kai jiems dar labiau reikia pavalgyti, pasilinksminti ar pailsėti tualete.
Mažo ploto degalinė nėra lengvai paverčiama pelninga EV įkrovimo vieta.
Vietoj to, įkrovikliai yra prasmingesni tose vietose, kuriose amerikiečiai jau sustoja ilgai, pavyzdžiui, prekybos centruose ir kino teatruose.
Mažas įkrovimas vyks viešai
Tam tikru momentu per tą 8 metų laikotarpį uždaromų degalinių skaičius viršys į tinklą įtrauktų elektromobilių įkroviklių skaičių. Amerikai niekada neprireiks tiek viešųjų elektromobilių įkroviklių, kiek ji turi degalinių.
Mažiau elektromobilių savininkų nei dujomis varomų automobilių savininkų turės pildytis degalus viešai. Neseniai atliktas vyriausybės tyrimas parodė, kad subrendęs įkrovimo tinklas, skirtas aptarnauti dešimčių milijonų elektromobilių parką, gali būti beveik vien tik privačiuose namuose ir darbo vietose.
Tik 4 % įkroviklių brandžiame įkrovimo tinkle gali būti vieši. Galų gale, elektromobilių savininkai retai įkrauna įkrovą kelionės viduryje. Jie prisijungia, kai pasiekia ten, kur eina.
2030-ųjų pradžia bus transformacijų metas
„Bloomberg Green“ skaičiavimais, 2032 m. viešųjų elektromobilių įkroviklių skaičius bus didesnis nei degalinių.
Atrodo, kad federalinė vyriausybė, kelių valstijų vyriausybės ir besikeičiantis pačių vartotojų požiūris yra panašus.
Ne kiekvienas automobilių gamintojas yra išsikėlęs viešą tikslą tą dieną, kai parduos daugiausia elektromobilių asortimentą. Tačiau kai kurie turi. Ir datos, kurias jie nustatė, yra maždaug 2030 m.Mercedes-Benz, Volvo, Genesisir kiti) arba 2035 m.General motors).
Tuo tarpu daugelis vyriausybės tikslų taip pat nukreipti į 2030-ųjų pradžią. Kovo mėnesį priimtos naujos federalinės išmetimo vamzdžio išmetamųjų teršalų taisyklės reikalauja, kad dauguma automobilių gamintojų iki 2032 m. sukurtų daugiau nei pusę elektromobilių..
Naujos federalinės degalų taupymo taisyklės turi panašų tikslą.
Vairuotojai dirba maždaug toje pačioje laiko juostoje. Neseniai atliktas Kelley Blue Book patronuojančios bendrovės „Cox Automotive“ tyrimas parodė, kad 80 % EV skeptikų tikisi, kad iki 2034 m.