Nauji automobiliai tapo lengviau įperkami gegužę po to, kai balandžio mėnesį automobilių pirkėjų sąlygos trumpam pablogėjo.
Geriausias įperkamumo matas nėra kaina. Jau laikas. Nedaug amerikiečių nusipirkti automobilį grynaisiais. Daugelis iš mūsų skolinasi norėdami nusipirkti ir dirbame, kad grąžintume paskolą. Štai kodėl didelės palūkanų normos gali sulėtinti automobilių pardavimą net tada, kai automobilių pardavėjai taiko dideles nuolaidas.
„Cox Automotive“ / „Moody's Analytics“ transporto priemonių įperkamumo indeksas tai vertina, matuojant, kiek laiko vidutiniškai uždirbantis asmuo galėtų sumokėti vidutinę automobilio paskolą.
„Cox Automotive“ priklauso „Kelley Blue Book“.
Indeksas išliko pastovus nuo 33 iki 36 savaičių beveik dešimtmetį, kol COVID-19 pandemija su jos pasekmėmis išaugo net 41 savaitę.
Indeksas dar ne visai normalus, bet gegužę nukrito ir pasiekė 37,1 savaitės. Tai 2% mažiau nei pernai šiuo metu.
„Įperkamumo pagerėjimą lėmė geresnės paskatos, mažesnės palūkanų normos ir nuolatinis pajamų augimas“, – sako „Cox Automotive“ vyriausiasis ekonomistas. Džonatanas Dūmas.
Apskaičiuota vidutinė paskolos automobiliui palūkanų norma gegužę sumažėjo 22 baziniais punktais iki 9,98 proc., tai yra žemiausia vidutinė palūkanų norma per 11 mėnesių. Pajamų augimas taip pat tęsėsi, todėl kasmet pagerėjo 3,7%.
Vidutinė mėnesinė įmoka sumažėjo iki 752 USD, palyginti su 795 USD 2022 m. gruodžio mėn.