
Šis garso įrašas generuojamas automatiškai. Praneškite mums, jei turite Atsiliepimas.
Šiuo metu JAV statomos dvi specialios greitųjų geležinkelių linijos, kurios žada pristatyti transportavimo technologiją, kuri jau seniai paplitusi Europoje, Japonijoje ir Kinijoje. Daugiau maršrutų tiriama, bent jau penkios planavimo etapuose. „Mes dar tik įšylame“, – gegužę 2024 m. JAV greitųjų geležinkelių konferencijoje sakė transporto sekretorius Pete'as Buttigiegas.
„Ten [have] buvo žemėlapiai, plaukiojantys daugelį metų, jei ne dešimtmečius, vaizduojantys visos šalies greitųjų geležinkelių tinklą“, – sakė Ezra Silkas, JAV greitųjų geležinkelių koalicijos, pramonės ir darbo advokatų grupės, politinis direktorius. Šilkas mato, kad JAV pasiekia „lūžio tašką“, kai tik pradeda veikti pirmasis iš šių naujų projektų. „Jei norime laiku pereiti prie nacionalinės sistemos, kad galėtume susidoroti su klimato kaita, turime turėti realų projektų rinkinį visoje šalyje“, – sakė jis.
Koalicija šiandien išleido 20 puslapių vadovas greitųjų geležinkelių šalininkams apie tai, kaip pradėti organizuoti, kurti bendruomenės ir politinę paramą bei rasti pradinį ir ilgalaikį finansavimą. „Mes tikrai stengiamės, kad tai į vietos lyderių rankas, kurie rūpinasi savo regionais ir supranta, kad tai gali būti vienas iš labiausiai transformuojančių dalykų, nutikusių nuo tarpvalstybinių greitkelių sistemos“, – sakė Silkas.
Dokumente išvardyti penki greitųjų geležinkelių gyvavimo ciklo etapai: projekto inicijavimas, projekto rengimas, galutinis projektavimas, statyba ir eksploatavimas. „Pradeda nuo to, kad reikia pripažinti, kad tai bus sudėtinga įmonė, kuriai norint pradėti reikės daug pastangų“, – sakė Bernardas Cohenas, pagrindinis vadovo autorius ir vyresnysis patarėjas planavimo ir veiklos klausimais Alternate Concepts, Bostone. tranzito paslaugų teikėjas.
Vadove išdėstyti HSR projekto pradžios žingsniai. Pirma, Cohenas pasakė: „Turite pradėti galvoti apie brandžios organizacijos kūrimą. Antra, reikia pradėti bendrauti su organizacijomis ir žmonėmis, kurie galėtų būti suinteresuoti remti greitųjų geležinkelių projektą, ir dirbti su jais, kad pradėtumėte kurti tuos santykius. Trečias dalykas – reikia pradėti techninį planavimą.
Pradiniai žingsniai apima potencialių rėmėjų išrikiavimą, preliminarią galimybių studiją, rizikos ir kliūčių nustatymą bei politinės informavimo strategijos parengimą. „Optimizmas, kuris šiuo metu yra tikrai svarbus, turi būti sumažintas realiu rizikos suvokimu, – sakė Cohenas, – nes tokie projektai kaip greitasis geležinkelis turės tikrai stiprių rėmėjų ir neišvengiamai turės iššaukti tam tikrą pasipriešinimą“.
Net ankstyvame etape reikės finansavimo planavimo ir rinkodaros medžiagai. Cohenas pasiūlė prašyti pinigų iš įmonių toje vietovėje, kuriai būtų skirta nauja HSR linija, nes tai galėtų suteikti jiems platesnę potencialių darbuotojų sritį. Advokatai taip pat turėtų ištirti vietos ir federalinio finansavimo galimybes ir apsvarstyti galimybę kreiptis į profesines sąjungas, kurioms gali būti naudinga kuriant darbo vietas, sakė jis.
Kelių žemėlapis skatina advokatus sudaryti įvairią rėmėjų grupę, turinčią įvairių įgūdžių. Cohenas įvardijo komunikacijos, bendruomenės įsitraukimo ir techninio planavimo patirtį kaip pagrindinius komandos papildymus. Tačiau svarbiausias lyderio įgūdis, pasak jo, yra „gebėjimas apibrėžti ir suformuluoti viziją, ką greitasis geležinkelis galėtų padaryti jų regionui… Tas asmuo turi būti patikimas. [and] turi palaikyti gerus ryšius su svarbiais regiono veikėjais“.
Cohenas sakė manantis, kad veiksmų planas „gali būti naudingas apeinant kai kuriuos iššūkius, dėl kurių procesas užsitęsia“.
Tačiau Silkas perspėjo, kad kelių milijardų dolerių vertės projekto kampanija „netinka silpnaširdžiams“. Jis sakė: „Tai vieni didžiausių ir sudėtingiausių infrastruktūros projektų pasaulyje, o juos įgyvendinti JAV yra sudėtinga.
Daugiau nei Greitaisiais traukiniais važiuoja 3 milijardai keleivių kasmet visame pasaulyje, tačiau kiek daugiau nei 12 mln. važiuoja vienintele JAV greitųjų geležinkelių linija Amtrako šiaurės rytų koridoriuje, kur „Acela“ traukiniai pasiekia 150 mylių per valandą greitį. Pasak Tarptautinės geležinkelių sąjungos, JAV turi mažiau mylių greitųjų geležinkelių nei 10 kitų šalių.
„Mums tikrai prireiks daugybės kampanijų visuose pagrindiniuose šalies regionuose, pradedant nuo pat pradžių, siekiant šių greitųjų geležinkelių koridoriai“, – sakė Šilkas. „Dabar metas streikuoti“.