
Amerikos automobilių pardavėjai liepą pradėjo šokiruodami naujų parduodamų automobilių pertekliumi. Tačiau tik dalis atsilikimo yra tikra. Tikėtina, kad prekiautojai pamažu vejasi popieriuje sudarytus sandorius, kai praėjusį mėnesį dėl didelio įsilaužimo jų kompiuterių sistemos buvo atjungtos nuo interneto.
Prekiautojai jau viršijo tikslą, kai prasidėjo problema
Automobilių pardavėjai įvertina savo parduodamų automobilių pasiūlą naudodami metriką, kurią jie vadina atsargų dienomis – apytiksliai kiek laiko jiems užtruktų parduoti automobilius pagal dabartinį pardavimo tempą, jei negalėtų įsigyti daugiau. Sena pramonės taisyklė nurodo, kad jie turi siekti apie 60 dienų.
Susijęs: Vidutinė naujų automobilių kaina birželį išliko stabili
Maža to, kaip teigia pramonės išmintis, prekiautojai rizikuoja neturėti pirkėjams patrauklių spalvų ir funkcijų derinio. Turėdami per mažai, galite prarasti verslą prieš konkurentus.
Tačiau jie nenori vežtis daugiau nei būtina, nes prekiautojai paprastai neturi automobilių savo aikštelėse. Jie moka už juos naudodami sudėtingą paskolos susitarimą. Kuo ilgiau automobilis stovi neparduotas, tuo daugiau jis kainuoja atstovybei. Per daug automobilių ant daug rizikos kainuoja tiek daug, kad prekiautojai negali pasipelnyti.
Prekiautojai birželį pradėjo turėdami vidutiniškai 74 dienų automobilių sandėlyje – šiek tiek daugiau nei idealu.
Tada prasidėjo įsilaužimas.
Tada įsilaužėliai sugriovė grafą
birželio viduryje, išpirkos programinės įrangos ataka sugriovė sistemas, kurias prekiautojai naudoja sekdami automobilius.
Šiandien dauguma platintojų naudoja pramonei skirtą programinės įrangos paketą, kad galėtų valdyti beveik visus savo verslo aspektus. Yra keletas pagrindinių platintojų valdymo paslaugų programinės įrangos tiekėjų – sistemų, kurios tvarko viską nuo atsargų stebėjimo iki apmokėjimo pardavėjams.
Vienas didžiausių buvo neprisijungęs beveik dvi savaites dėl išpirkos reikalaujančios programos atakos.
Dauguma nukentėjusių atstovybių neapsiėjo dviejų savaičių neparduodami automobilio. Vietoj to, jie grįžo prie senamadiško rašiklio ir popieriaus pardavimo.
Kai prekiautojai atgavo programinės įrangos kontrolę, jie turėjo dvi savaites dirbti su ja. Tai užtrunka. Daugelis vis dar bando atnaujinti senus pardavimus per prastovą tarp naujų pardavimų.
Atsilikimas tikriausiai nėra toks blogas, kaip atrodo
Kelley Blue Book patronuojanti įmonė Cox Automotive seka daugybę duomenų apie automobilių pramonę. „Cox Automotive“ praneša, kad vidutinė automobilių prekybos įmonė liepos pradžioje pranešė apie 116 dienų atsargas – tai didžiausias skaičius nuo 2020 m.
Dalis atsilikimo tikriausiai yra tikra. Pardavimas sulėtėjo, kai atstovybėms teko dirbti su rašikliu ir popieriumi, o sunkvežimiai vis tiekdavo automobilius į partijas.
Tačiau kai kurie iš jų tikriausiai yra iliuzija, sukurta todėl, kad prekybos įmonės vis dar įveda pardavimų duomenis iš to laikotarpio, kai programinė įranga neveikė.
Šią vasarą bus sunku nuspėti nuolaidas
Prekybos įmonės suteikia nuolaidų automobiliams, kai jų yra per daug – geriau parduoti automobilį už labai mažą pelną, nei nuolat mokėti už jį ir paversti jį didėjančiomis negrįžtamomis sąnaudomis.
Tačiau sunku tiksliai pasakyti, kurios prekybos įmonės yra perpildytos, kai skaičiavimas yra netikslus.
Tikėtina, kad tam tikros tendencijos, išlikusios 2024 m., vis dar išlieka. „Toyota“, „Lexus“ ir „Honda“ ištisus metus turėjo mažesnę pasiūlą nei norėtųsi ir didelių nuolaidų neteikia.
„Stellantis“, pagrindinė prekių ženklų, įskaitant „Alfa Romeo“, „Chrysler“, „Dodge“, „Fiat“, „Jeep“ ir „Ram“, įmonė, didžiąją metų dalį turėjo maždaug dvigubai daugiau atsargų nei turėtų. Tie prekiautojai agresyviai taiko nuolaidas.
Pirkėjai tikriausiai gali tikėtis, kad šios tendencijos tęsis.
Tačiau „Cox Automotive“ analizė rodo, kad atsargų priemonės „per ateinančius du mėnesius normalizuosis“. Gali būti ankstyvas ruduo, kol pirkėjai galės gauti patikimos informacijos apie tai, kokių nuolaidų tikėtis.
Paini rinka apdovanoja ryžtingus pirkėjus, kurie neskuba ir perka daugybę variantų. Vasaros pabaigoje pirkėjai turėtų būti pasiruošę judėti lėtai ir pasikalbėti su daugeliu platintojų, kad surastų gerą pasiūlymą.