„Upvest“ vardas gali būti nepažįstamas, jei nekreipiate daug dėmesio į „fintech“ pramonę, tačiau tikėtina, kad jau bendravote su įmonės produktais.
Berlyne įsikūręs startuolis, kurį įkūrė Martinas Kassingas (nuotrauka aukščiau), kuria „white-label“ investicinę platformą, kurią naudoja kai kurios didžiausios „fintech“ kompanijos Europoje. „Upvest“ klientai yra „Bunq“, „N26“, „Plum“, „Raisin“, „Revolut“, „Akcijos“ ir „Vivid“. Iš viso „Upvest“ prekybos platformą gali pasiekti 50 mln.
Pasirašius visus šiuos didelius vardus kaip klientai, atsirado šiandienos naujienos: „Upvest“ skelbia apie 100 mln. EUR C serijos turą (arba apie 105 mln. USD dabartiniais valiutų kursais).
Hedosophia, rizikos kapitalo įmonė, kuri anksčiau buvo šiek tiek paslaptinga apie savo portfelį, pirmauja. Taip pat investuoja „Sapphire Ventures“, taip pat esami rėmėjai „Bessemer Venture Partners“ ir „BlackRock“.
Nors „Upvest“ neatskleidžia savo vertinimo po C serijos etapo, bendrovė teigė, kad jis „žymiai didesnis“ nei ankstesnis jos vertinimas (po 42 mln. USD B serijos).
„Mes tikime, kad jų visa sistema sprendžia unikalius įmonių bankų, „fintech“ ir D2C platformų iššūkius su išskirtiniu naudojimu, naujovėmis ir atsparumu“, – sakoma Sapphire Ventures partnerio Andreas Weiskam pranešime.
Įmonės, kurios naudoja „Upvest“ API, gali pasiūlyti dalinę prekybą akcijomis ir prieigą prie kitų finansinių produktų, tokių kaip biržoje prekiaujami fondai (ETF) ir investiciniai fondai. Bendrovė nenori čia sustoti, nes artimiausiu metu planuoja pasiūlyti kriptovaliutą, išvestines priemones, ELTIF (Europos ilgalaikių investicijų fondus) ir obligacijas bet kokia valiuta.
Vien 2024 m. „Upvest“ įvykdė 20 mln. užsakymų. Kitais metais šis skaičius turėtų būti daug didesnis, nes pastaruoju metu bendrovė per savaitę sudarė apie milijoną sandorių. Startuolis taip pat planuoja įsigyti naujų klientų, nes neseniai gavo Finansinio elgesio tarnybos (FCA) leidimą veikti JK.
Nors „Upvest“ gali priimti klientus visoje euro zonoje ir JK, bendrovė vis dar turi šiek tiek padirbėti, kad pasiūlytų prekybos platformą, kuri jaustųsi tikrai vietinė visose rinkose, nes daugelis klientų nori investuoti per specialias investicines sąskaitas.
Pavyzdžiui, Prancūzijoje ypač populiari reguliuojama taupomoji sąskaita, leidžianti investuoti į Europos įmonių akcijų portfelį, vadinamą PEA (arba Plan d'Épargne en Actions). Tokios sąskaitos buvo sukurtos siekiant paskatinti asmenis ilgą laiką turėti akcijų ir vertybinių popierių. Jei jie užima savo pareigas mažiausiai penkerius metus ir uždirba pelną, jiems taikomas lengvatinis mokesčių režimas.
Panašiai JK yra ir kitų populiarių produktų, tokių kaip ISA (neapmokestinama taupomoji sąskaita) ir SIPP (pensijų įpakavimo priemonė).
„Upvest“ puikiai žino šiuos geografinius skirtumus ir planuoja ateityje papildyti vietinius sprendimus.
Tokios papildomos funkcijos sukurs kliūtį patekti į konkurentus, bandančius sukurti „white label“ investicinę platformą. Tačiau konkurentų tema „Bitpanda“ taip pat siūlo baltos etiketės sprendimą, kurį naudojo „fintechs Lydia“ ir „N26“ (dėl kriptovaliutų investavimo funkcijų).
Šios įmonės ne tik bando sukurti geriausią technologinę platformą. Jie turi užsitikrinti licencijas, pasirašyti naujus partnerius ir bendradarbiauti su savo klientais. „Upvest“ dabar turi daug pinigų banke, kad galėtų paremti kitus 50 mln.