Trumpi faktai apie padangas, kurios veikia „Run-flat“.
Run-flat padangos. Pavadinimas viską pasako – bent jau taip galite pagalvoti. Šios unikalios padangos turi privalumų ir trūkumų. Svarbiausia, kad jie leidžia vairuotojams saugiai ir patogiai nuvažiuoti nedidelį atstumą po pradūrimo.
Nuleistos padangos yra įprastos tam tikruose automobiliuose žiūri į pirkimą. Jie yra plačiai prieinami mažmeninėje prekyboje kaip atsargines padangas. Tačiau, kaip ir dauguma pažangių saugos įrenginių, jie kainuoja daugiau.
Šiame straipsnyje apžvelgsime „run-flat“ padangų privalumus ir trūkumus, kiek jos kainuoja ir kaip jos veikia.
Kas yra Run-Flat padangos?
„Run-flat“ padangos pasižymi unikalia konstrukcija, suteikdamos joms itin kietą šoninę sienelę. Šoninė sienelė gali išlaikyti transporto priemonės svorį važiuojant beveik greitkeliu, net jei padangoje nėra oro.
Kuo „Run-Flats“ skiriasi nuo standartinių padangų?
Standartinė padanga pradurta nuleis. Jei važiuojama ilgiau nei reikia nuvažiuoti nuo kelio, jis beveik iš karto sugadins ratą.
Didelis šio gaminio pranašumas yra tas, kad butą įsigiję vairuotojai gali nuvažiuoti keletą mylių, o gal net daugiau, kad pasiektų saugią vietą. Kai esate saugūs, galite sumontuoti atsarginę padangą arba pakeisti padangą. Kiek galite nuvažiuoti su nuleista padanga be oro, priklauso nuo gamintojo ir padangos tipo. Paprastai jais galima nuvažiuoti apie 50 mylių maždaug 50 mylių per valandą greičiu.
Kai kurie automobilių gamintojai šias padangas montuoja kaip standartinę konkrečių modelių įrangą. Atėjus laikui jas pakeisti (dėl susidėvėjusio protektoriaus, amžiaus ar pažeidimų), vartotojai dažnai susiduria su pasirinkimu: nesilaikyti padangų, kurių padangos yra lėtos, arba naudoti įprastas padangas.
SUSIJĘS: Automobilių padangų vadovas: viskas, ką reikia žinoti
Pirmenybė prabangai ir dideliam našumui
Įvairūs prabangių automobilių gamintojai gamykloje automobiliams montuoja padangas. Dauguma BMW ir Mini modelių juos turi, taip pat Mercedes-Benz sedanai ir visureigiai. Kiti juos naudojantys prabangūs prekių ženklai yra „Audi“, „Cadillac“, „Lexus“ ir „Infiniti“. Net kai kurie „Toyota Sienna“ mikroautobusai yra aprūpinti sunkvežimiais.
Didesnio našumo automobiliuose, tokiuose kaip „Chevrolet Camaro“ ir „Corvette“, tam tikruose viršutiniuose apdailos lygiuose gali būti padangos, kurios yra nuleistos.
Kadangi padangų įmonės gamina įvairių dydžių šio tipo padangas, kai kurie vairuotojai pasirenka jas montuoti net ir tose transporto priemonėse, kurių naujoms nereikia. Jei kyla abejonių, šis pranešimas bus pažymėtas ant padangos šono.
Elektromobiliai ir Run-Flat padangos
Daugumoje elektromobilių nėra atsarginių padangų, nes automobiliams reikia vietos elektromobilių akumuliatoriams. Todėl kai kurie gamintojai „run-flat“ padangas daro standartinėmis. Nuleistos padangos ateityje taip pat gali atlikti svarbų vaidmenį autonominių automobilių saugai ir padėti užtikrinti žmonių saugumą padangų avarijos metu.
Kaip veikia Run-Flat padangos?
Vis dėlto „Run-flat“ padangos egzistuoja jau 40 metų protektoriaus mišiniai tapo įmanomi naudoti įprastuose automobiliuose iki 2000-ųjų.
Du dizaino stiliai
„Run-flat“ padangos turi vieną iš dviejų pagrindinių išdėstymų, kurie gali išlaikyti patį ratą gerai nuo žemės esant tipiniam pradūrimui ar kitokiam oro praradimui.
1. Savarankiškai palaikanti šoninių sienelių sistema
Labiausiai paplitusi yra save laikanti šoninė sienelė su sustiprinta kietos gumos konstrukcija, kuri nesugrius po padangos pradurimo. Įvairūs gamintojai gamina savarankiškas „run-flat“ padangas. Jų šoninės sienelės gali būti kelis kartus stipresnės. Nors galite jomis važiuoti trumpus atstumus dėl tų storų šoninių sienelių, tai nėra tikros „beorės“ padangos. Tokios konstrukcijos buvo išbandytos, bet dar nepasiūlytos įprastos gamybos transporto priemonėse.
2. Atraminių žiedų sistema
Mažiau paplitusi yra atraminių žiedų sistema. Šiose padangose yra centrinis grūdintos gumos žiedas, kuris palaiko transporto priemonę, kai trūksta oro. Jas sudaro nedaugelis masinės rinkos transporto priemonių, nors kai kurie sunkiasvoriai arba kariniams tikslams skirti automobiliai gali būti su šio tipo padangomis.
Padangų slėgio stebėjimo sistemų svarba
Padangų slėgio stebėjimo sistemos (TPMS) yra būtinos, kai naudojamos padangos. Jie rodo įspėjimą apie žemą padangų slėgį transporto priemonės prietaisų skydelyje. 2007 m. pabaigoje federalinė vyriausybė pradėjo įpareigoti naudoti TPMS lengvuosiuose automobiliuose, o automobilių gamintojai įrengia pagrindinę įspėjimo sistemą su vienu žibintu arba siūlo pažangesnes sistemas, rodančias atskirų padangų slėgį.
SUSIJĘS: Ką reiškia skaičiai ant padangos?
„Run-Flat“ padangų kaina
Paprastai projektuojant padidintą saugą padidėja butų kaina, tačiau yra ir kitų priežasčių, kodėl jie kainuoja daugiau nei standartiniai analogai.
„Run-flat“ padangos yra mažiau paplitusios nei standartinės padangos, o tai reiškia, kad yra mažiau pirkimo galimybių. Be to, dauguma automobilių iš gamyklos iškeliauja su naujomis standartinėmis padangomis. Taigi paprastai yra mažesnė padangų, kurios gali atlaikyti trumpus atstumus, paklausa. Labiau tikėtina, kad vienas būtų pakeistas panašaus tipo padangomis.
Be to, jie naudoja daugiau gumos, o tai padidina padangų gamintojo medžiagų sąnaudas.
Kainos taškas, palyginti su standartinėmis padangomis
Priklausomai nuo prekės ženklo ir transporto priemonės, padangos gali kainuoti net dvigubai daugiau, nei kainuoja lygiavertės įprastos padangos. Vis tiek galite rasti pasiūlymų. Pavyzdžiui, „Tree Rack“ šiuo metu ima nuo 217 iki 270 USD už įvairias „Bridgestone“ padangas, kurios tinka 2016 m. BMW 328i. Palyginimui, mažmenininkas pateikia įvairių „Bridgestone“ pagamintų nenuleidžiamų padangų sąrašus, pritaikydamas BMW 171–217 USD.
Privalumai
- Patogumas: „Run-flat“ padangos – tai patogumas. Nors dabartinės padangos yra kur kas mažiau jautrios pradūrimams ir kitoms oro praradimo situacijoms nei ankstesniais metais, tereikia metalinės juostelės arba ilgos vinies, kad sugadintumėte jūsų dieną.
- Sauga: Naudodami šias specializuotas padangas galite toliau nuvykti į savo tikslą arba bent jau į parduotuvę, kuri gali nuimti ir pakeisti pradurtą padangą. Vairuotojas turi nedelsdamas sustoti – galbūt net į judraus greitkelio šoną – jei jam nuleista padanga.
- Gerai važiuoja esant žemai: Kadangi jie išlaiko pagrindinę padangos „karkasą“ arba formą, jas pradurus, jos valdymas ir važiavimas yra gana menkas. Įprasta padanga elgsis kitaip – ypač pradurta ir protektorius trinasi į jūsų rato metalą.
- Nėra atsarginės padangos: Naujoje transporto priemonėje, pagamintoje su nuleistomis padangomis, nebus atsarginės padangos, todėl sumažėja svoris ir padidėja krovinio erdvė.
Trūkumai
- Didelė pakeitimo kaina: Vairuotojai dažnai mano, kad pakeitimo kaina yra vienas reikšmingiausių nuleistų padangų trūkumų. Tačiau storos šoninės sienelės, dėl kurių jie puikiai atlieka savo darbą, turi didelę įtaką važiavimo kokybei.
- Kietesnis važiavimas: „Run-flat“ važiuoja kietai, o tai gali nepatikti vairuotojams, ieškantiems prabangaus kruizo. Dėl unikalių protektoriaus raštų padangų tarnavimo laikas gali sutrumpėti ir būtinesnis remontas.
- Ne 100% nesunaikinamas: Smūgis su dideliu ar ypač žiauriu skeveldros gabalu gali padaryti pakankamai žalos, kad važinėtis važiuojant butu būtų nesaugu, lygiai taip pat, kaip destruktyvus įvykis atsitrenkia į standartinę padangą. Ir jei taip atsitiks, jei automobilyje, kuriame įrengtas nusileidimas, trūksta atsarginės padangos, iškviesite vilkiką.
- Nelengva pakeisti: Pakeisti šiuos ratus taip pat nėra taip paprasta. Padangų parduotuvės ne visada turi jų atsargas. Taigi, vairuotojams mažesniuose miesteliuose ar kaimo vietovėse gali tekti laukti kelias dienas, kol iš sandėlio atkeliaus pakaitalas.
Ar galite Patch Run-Flats?
Negalite naudoti „kištuko“ pleistro, kad pritvirtintumėte šias specialias padangas. Jų dizaine naudojami unikalūs gumos mišiniai to neleidžia. Daugumos jų šoninėse sienelėse bus rodomas pranešimas „Netaisyti“.
Be to, išsipūtusios padangos šoninės sienelės, įspėjančios apie sugadintą įprastą padangą, gali būti nematomos. Vienintelis būdas nustatyti, ar didelis smūgis nepažeidžia padangos konstrukcijos dėl duobės ar kelkraščio – nuimti padangą nuo rato ir atidžiai ją apžiūrėti. Vien šis procesas gali kainuoti iki 75 USD, o parduotuvei atlikti gali prireikti didesnės valandos, nes vėliau reikės iš naujo subalansuoti ratą.