Amerikos vyriausybė stengiasi, kad nebrangios Kinijoje pagamintos elektrinės transporto priemonės (EV) nepatektų į JAV rinką. Tačiau darbas netrukus taps sunkesnis.
Jau paplitę Meksikoje, jie ruošiasi atvykti į Kanadą.
Paplitęs Meksikoje
Kiniški automobiliai jau paplitę vienoje iš Amerikos sienų. „Bloomberg“ praneša, kad Kinijoje pagaminti automobiliai pernai sudarė apie penktadalį naujų automobilių pardavimų Meksikoje, „ir jie parduodami greičiau nei pagaminti bet kurioje kitoje šalyje, įskaitant Meksiką“.
Kai kurie Kinijos automobilių gamintojai atidarė gamyklas Meksikojetodėl kai kurie politikos formuotojai ir analitikai nerimauja, kad bendrovės ruošiasi įeiti į Amerikos rinką.
Šiaurės amerikiečiai gali važiuoti savo automobiliais per kiekvienos šalies sienas trumpam apsistojimui, todėl kai kurie kinų pagaminti automobiliai jau tampa įprastu lankytinu objektu netoli JAV sienos su Meksika.
Vienas neseniai atliktas tyrimas parodė, kad daugelis amerikiečių jau yra susipažinę su Kinijos prekių ženklais, kurių jie negali nusipirkti.
Pranešama, kad atvyksta į Kanadą
Dabar pramonės leidinys „Automotive News“ praneša, kad žymus Kinijos automobilių gamintojas BYD „rengiasi įeiti į Kanados automobilių rinką tokiu žingsniu, kuris gali drastiškai pakeisti Šiaurės Amerikos elektrinių transporto priemonių segmento išvaizdą, bet taip pat pritraukti vyriausybę“.
AN aiškina: „Viešieji dokumentai, pateikti Otavai liepos pabaigoje, rodo, kad lobistai veikia BYD vardu, registruoti federalinėse ir Ontarijo vyriausybėse. Dokumentuose teigiama, kad bendrovė pasamdė Kanados lobistus, kad jie „patartų klausimais, susijusiais su numatomu BYD atėjimu į Kanados keleivinių elektromobilių pardavimo rinką, naujo verslo steigimu ir tarifų taikymu elektromobiliams“.
Neaišku, kaip greitai BYD planavo judėti Kanadoje. Tačiau naujienos ateina po didelio New York Times tyrimo, kaip tai padaryti Kinijos automobilių gamintojai gali greitai dominuoti rinkoje. „The Times“ ištyrė, kaip Kinijos automobilių gamintojai iš visai nedalyvavo ir per vienerius metus Tailande išstūmė Japonijos ir Amerikos prekių ženklus.
Kanada yra didesnė rinka ir tikriausiai kietesnis riešutas. Šalis taip pat gali bandyti sulėtinti Kinijos automobilių gamintojų atėjimą. AN pažymi, kad Kanados vyriausybė „paskutinėmis dienomis atlieka savo pačios Kinijos valstybės paramos automobilių gamintojams peržiūrą, dėl kurios gali būti taikomi muitai“ kiniškiems automobiliams.
Vyriausybė čia kovoja su perspektyva
JAV vyriausybė ėmėsi kelių žingsnių, siekdama apriboti Kinijos automobilių gamintojus parduoti automobilius Amerikoje.
Šalis įvedė didžiulį 100% tarifą tai padvigubėtų bet kurio Kinijoje pagaminto automobilio kainą anksčiau šiais metais. Taip pat prasidėjo naujų saugumo taisyklių rašymas, kad kinų kilmės programinė įranga nepatektų į Amerikoje parduodamus automobilius.
Amerikos automobilių gamintojai baiminasi, kad Kinijos įmonės, kurias stipriai subsidijuoja Kinijos vyriausybė, gali parduoti automobilius daug mažesnėmis kainomis nei gali. Amerikos pastangos subsidijuoti automobilių pramonę, kad ji konkuruotų – kaip EV mokesčių nuolaidos automobiliams su keliomis Kinijos kilmės dalimis – buvo pavieniai ir politiškai prieštaringi.