
Automobilių gamintojai daug metų erzino naujo tipo akumuliatorius, galinčius sukelti revoliuciją elektromobiliuose. Naujoje ataskaitoje teigiama, kad 2028 m. jis pasieks parduodamą automobilį, o pirmasis automobilis, kuriame jis bus, bus antraštė.
JK „Autocar“ praneša, kad pirmasis automobilis, parduotas su kietojo kūno akumuliatoriumi, bus galingojo „Nissan GT-R“ įpėdinis visiškai elektrinis.
Čia reikia daug ką išpakuoti, todėl pradėkime atidaryti užtrauktukus:
Apie kietojo kūno baterijas
Dauguma šiuolaikinių elektrinių transporto priemonių (EV) naudoja ličio jonų baterijas, tokias kaip mobiliuosiuose telefonuose ir nešiojamuosiuose kompiuteriuose. Ši technologija leido elektromobiliams tapti įprastais, tačiau ji turi rimtų apribojimų.
Susiję: Kas yra kietojo kūno akumuliatorius, skirtas elektromobiliui?
Pavyzdžiui, ličio jonų elementai yra sunkūs, o tai riboja jų varomų automobilių našumą. Toks svoris taip pat gali kelti pavojų saugai – gali prireikti naujų greitkelio apsauginių turėklų ir tvirtesnės susidūrimų testavimo įrangos.
Visos baterijos veikia perduodant elektronus iš teigiamai įkrauto poliaus, vadinamo katodu, į neigiamai įkrautą polių, vadinamą anodu. Ličio jonų elementai praleidžia juos per elektrolito tirpalą, pagamintą iš tankaus gelio. Didžiąją jų svorio dalį iš esmės sudaro vanduo.
Jiems reikalingi retųjų žemių mineralai. Norint sukurti milijonus jų, reikia naujų pasaulinių tiekimo grandinių, kurios gali pakeisti ištisą ekonomiką ir pasaulinę politiką. Pavyzdžiui, didžioji Amerikos 7500 USD federalinės EV mokesčių paskatos politikos dalis yra skirta padėti plėtoti tiekimo grandines už Kinijos ribų.
O juose esantis gelis gali būti lakus ir sukelti gaisrus.
Daugelis energetikos įmonių ir automobilių gamintojų sunkiai dirba kurdami alternatyvą, kuri, jų nuomone, galėtų radikaliai pakeisti elektromobilių ekonomiką ir poveikį aplinkai.
Vadinamosiose kietojo kūno baterijose vietoj gelio yra kietas elektrolitas. Jie yra lengvesni, mažiau jautrūs ugniai, reikalauja mažiau retųjų metalų, greičiau kraunasi ir sulaiko daugiau energijos toje pačioje erdvėje.
Tai leistų automobilių gamintojams kurti automobilius su mažesnėmis, lengvesnėmis baterijomis ir panašaus diapazono kaip ir šiandieninių elektromobilių. Arba jie galėtų parduoti elektromobilius su panašaus dydžio baterijomis ir daug ilgesniu nuotoliu.
Jei EV galėtų nukeliauti toliau tarp įkrovimo seansų, tai sumažintų įkroviklių paklausą.
Apie kitą GT-R ir jo ateitį

Nissan GT-R yra išskirtinis automobilis ir svarbi naujausios automobilių istorijos dalis. Tačiau jis artėja prie saulėlydžio, o po 2024-ųjų modelio metų jis bus pašalintas.
GT-R pirmą kartą pasirodė 2007 m. ir pribloškė automobilių pasaulį. Automobilių spauda jį pavadino Godzila – nuožmiu žvėrimi iš Japonijos, kuris atrodė varomas branduoline energija.
Raumeningas kupė, padengtas ventiliacinėmis angomis ir aerodinaminiais patobulinimais, kėlė grėsmę ketvirtį milijono dolerių kainuojančių superautomobilių našumui už dalį jų kainos.
Vos keturi darbuotojai vienu metu rankomis kuria V6 variklį su turbokompresoriumi, kuris yra žvėries širdis. Aukščiausios klasės Nismo leidimas nuo nulio iki 60 mylių per valandą įsibėgėja per 2,5 sekundės, o pasiekia 205 mylių per valandą greitį.
Tačiau automobilis yra neįtikėtinai pilnas pasenusių technologijų. „Nissan“ nustojo pardavinėti automobilį Australijoje, o ne žengti koja kojon su naujomis šalutinio smūgio taisyklėmis ir ištraukė jį iš JK rinkos, kai įsigaliojo nauji triukšmo reglamentai.
Taigi tie keturi variklių meistrai išleidžia 2024 m., kurdami kelis paskutinius pavyzdžius.
Tačiau vardas negali likti pensijoje.
Praėjusiais metais „Nissan“ pristatė koncepcinį automobilį, pavadintą „Hyper Force Concept“. Tai atrodė kaip GT-R iš aukštųjų technologijų ateities. Jo linijos buvo akivaizdi pagarba geriausio našumo „Nissan“ automobiliui. „Nissan“ nesislėpė nuo palyginimo. Jie sakė, kad turi du važiavimo režimus, vadinamus „GT“ ir „R“.
Tačiau jis buvo sukurtas elektros amžiui, pasižymintis aktyvia aerodinamika ir futuristiniu stiliumi. Mecha Godzilla, jei norite.
Dabar „Autocar“ teigia: „Tikėtina, kad kietojo kūno akumuliatoriai pirmiausia pasirodys „Nissan“ koncepcijos „Hyper Force“, radikalaus Nissan GT-R, įpėdinio, versijoje.
„Nissan“ galėtų tai padaryti pirmiausia
Kelios įmonės viešai lenktyniavo, kad pirmiausia pradėtų gaminti kietojo kūno baterijas. Baterijos pasirodė sudėtingos statyti dideliu mastu, todėl statybos metu reikia ypač sausų sąlygų. Tačiau pirmoji įmonė, kuri didelio masto gamybą pavers praktiška, galėtų pakeisti transporto pasaulį.
„Toyota“ vadovas anksčiau šiais metais spėjo, kad bendrovė „per porą metų“ galėtų parduoti kietojo kūno baterijomis varomą elektromobilį.
BMW paskelbė apie planus keliuose išbandyti eksperimentines versijas 2023 m.
Tačiau nė viena įmonė nebuvo taip viešai apie savo planus, kaip „Nissan“. Bendrovė reguliariai atnaujina spaudą apie savo pažangą ir praėjusiais metais prognozavo, kad iki 2028 m.
Pažymėtina, kad tai yra būsimojo GT-R „Autocar“ projektų laiko juosta.
Kai jis atvyks, jis bus brangus. Ivanas Espinosa, pasaulinis „Nissan“ produktų planavimo viceprezidentas, „Autocar“ sakė, kad „iš pradžių kaina gali būti didelė“. Tačiau jis pažymėjo: „Tobulėjant technologijai, išlaidos mažės. Ir kadangi jis turi didesnį tankį, jums reikia mažiau medžiagų vienai baterijai, kad būtų tiekiamas toks pat energijos kiekis, todėl bendra kaina turėtų būti konkurencinga.