
Trumpi faktai apie elektrinės transporto priemonės pirkimą dabar
Jei ketinate pirkti elektromobilį (EV), galite savęs paklausti, ar turėtumėte nusipirkti naują EV dabar, ar palaukti. Suprantame jūsų dvejones. Svyruojanti ekonomika, sparčiai augančios palūkanų normos, nauji ir painūs EV mokesčių kreditų reglamentai ir apskritai didelė transporto priemonių kaina – tai tik keletas problemų, dėl kurių galite pristabdyti.
Mūsų diskusijose pagrindinis dėmesys skiriamas visiškai elektra varomoms transporto priemonėms, kurios visą savo galią gauna iš akumuliatoriaus, įkraunamo prijungus prie išorinio elektros šaltinio. Tai neapima įkraunamų hibridų (PHEV) ir tradicinių hibridų (HEV), kurie abu turi benzinu varomus variklius ir nuo jų priklauso.
Išnagrinėkime kai kurias iškeltas problemas, pateiksime kelis privalumus ir trūkumus, kaip pirkti dabar, o tada pasakysime, ką darytume, jei būtume jūsų vietoje.
Elektromobiliai: kiek jie kainuoja?
Šiandien vidutinė EV kaina Jungtinėse Valstijose yra šiek tiek didesnė nei 56 500 USD. Teisingai, tai prabangių automobilių teritorija. Žinoma, tai yra vidurkis; todėl kai kurių elektromobilių kainos mažesnės, o kai kurių didesnės. Tik keletas elektromobilių yra parduodami už 40 000 USD. Pavyzdžiui, žemiau šios ribos yra (su paskirties mokesčiais) „Nissan Leaf“ (29 280 USD) ir „Hyundai Kona Electric“ (34 270 USD). „Kia Niro EV“ (40 975 USD) šiek tiek viršija šią ribą. Dauguma kainuoja daug daugiau; todėl gamintojai nustatė elektrinių transporto priemonių kainas, kurios nepasiekia eiliniam vartotojui.
„Chevy“ nustojo gaminti „Bolt EV“ ir „EUV“ ir planuojama grąžinti 2025 m. 2026 modelio metais.
Kai kurie gamintojai, tokie kaip „Nissan“ ir „Tesla“, per pastaruosius kelerius metus sumažino savo elektromobilių kainas. Pavyzdžiui, 2023 m. „Tesla“ sumažino 3 modelio kainą 3 750 USD, o Y modelio – 13 000 USD. Elektromobilių mokesčių kredito taisyklės leidžia jiems gauti net 7 500 USD kreditą.
Šiomis dienomis automobilių gamintojai siūlo didesnes paskatas privilioti vartotojus pirkti elektromobilius.
Kelley Blue Book duomenys rodo, kad pirkėjams, perkantiems naujus elektromobilius, automobilių gamintojai pasiūlė vidutinę 12% lengvatą nuo sandorio kainos, o tai yra didžiausias lygis per daugiau nei trejus metus.
Elektrinių transporto priemonių modelių įvairovės trūkumas
Nepaisant daugybės naujų EV modelių, kuriuos automobilių gamintojai ir toliau pristato, benzinu varomų variantų įvairovė vis dar nėra artima. Be to, jei esate lojalus prekės ženklui, pasirinkimas dar labiau susiaurėja. Pavyzdžiui, prekės ženklai, įskaitant „Buick“ ir „Infiniti“, dar nesiūlo EV. Tačiau beveik kiekvienas automobilių gamintojas paskelbė apie planus artimiausiu metu gaminti elektromobilius.
Kitaip tariant, laikui bėgant pasirinkimas didės. Vadinasi, jei dabar nerandate tiksliai to, ko norite, galbūt galėsite rasti po metų ar dvejų.
Didelė pasiūla automobilių rinkoje
Po visos užsikimšusios tiekimo grandinės ir mikroschemų trūkumo, kuris pastaraisiais metais trukdė elektromobilių tiekimo grandinei, šiais laikais jų tikrai netrūksta. Atsargų lygis grįžo į maždaug įprastą, o paskatos daro transporto priemones patrauklesnes. Tada yra mokesčių kreditai. Skaitykite toliau.
EV mokesčių kreditai, kuriuos galite apsvarstyti
Kai kurie elektromobiliai gali gauti momentinę nuolaidą iki 7500 USD, o naudojamiems elektromobiliams – net 4000 USD. Daugelį detalių aprašėme kitur, o jas galite peržiūrėti naujausioje mūsų straipsnio apie mokesčių kreditus versijoje.
Tačiau nuolaida ar mokesčių lengvata priklauso nuo jūsų pajamų. Pavyzdžiui, nuolaidos taikomos tik asmenims, pranešusiems apie pakoreguotas 150 000 USD arba mažesnes bendrąsias pajamas iš mokesčių, 225 000 USD – tiems, kurie pateikia paraišką kaip šeimos galva, ir 300 000 USD bendrai deklaruojantiems asmenims. Tai taip pat priklauso nuo EV kainos (55 000 USD ar mažiau automobiliams ir 80 000 USD ar mažiau sunkvežimiams ir visureigiams). Kad atitiktų reikalavimus, EV taip pat turi būti surinktas Jungtinėse Valstijose, Kanadoje arba Meksikoje. Nebent išnuomotumėte.
Svyruojančios automobilių paskolos palūkanų normos
Kadangi Federalinis rezervų bankas nori kontroliuoti infliaciją, jis gali apsvarstyti galimybę šį rudenį sumažinti Federalinių fondų palūkanų normą. Tai yra palūkanų norma, kurią bankai ima vienas iš kito už trumpalaikes paskolas, ir ją nustato 12 Fed narių komitetas. Fed yra Jungtinių Valstijų centrinis bankas. Federalinių fondų norma yra pagrindinė pagrindinės palūkanų normos, ty palūkanų normos, kurią bankai skolindamiesi pinigus ima iš geriausių klientų, įtaka.
„Bankrate“ finansų rinkos ekspertų teigimu, rugsėjį fed fondų norma buvo 5,5%. Tas pats kaip prieš metus. Dėl aukštesnių automobilių kainų ir palūkanų normų vidutinė mėnesinė įmoka už naują automobilį siekė 753 USD.
Kas toliau?
„Cox Automotive“ ekonomistas Jonathanas Smoke'as mano, kad FED šį rudenį sumažins federalinio fondo palūkanų normas. Cox yra pagrindinė Kelley Blue Book įmonė. Todėl automobilių paskolų palūkanos iki metų pabaigos gali sumažėti, o tai galbūt šiek tiek palengvins automobilių pirkėjus.
Privalumai ir trūkumai perkant elektrinį automobilį dabar


Stengėmės per daug neįbristi į piktžoles. Tačiau išskyręs elektromobilio pirkimo privalumus ir trūkumus, viskas turėtų būti šiek tiek aiškiau. Atminkite, kad šie privalumai ir trūkumai nėra pagrįsti tuo, ar apskritai turėtumėte pirkti elektromobilį. Jie pagrįsti elektrinės transporto priemonės pirkimu dabar, o ne laukimu metus ar ilgiau.
Argumentai „už”
- Palūkanų normos — Jei automobilių paskolų palūkanos sumažės vėliau šiais metais, tai gali būti verta apsvarstyti kartu su kitais toliau nurodytais veiksniais, ypač jei esate nusiteikę dėl naujo elektromobilio.
- Siūlomos mažmeninės automobilių kainos — Šiandieninė vidutinė EV kaina paprastam vartotojui tebėra nepasiekiama. Tačiau dėl gamintojų paskatų, ypač 2024 m. metų pabaigoje, yra puikus laikas apsvarstyti galimybę įsigyti elektromobilį su didele nuolaida.
- Atgaivintas mokesčių kreditas — Daugeliui geriausias laikas pirkti elektromobilį buvo prieš įsigaliojant kai kurioms naujoms mokesčių lengvatų taisyklėms. Tačiau, jei norite, kad automobilio modelis atitiktų visą 7 500 USD mokesčių kreditą, tai puikus laikas veikti, ypač kartu su gamintojo ir pardavėjo paskatomis. Patikrinkite, ar atitinkate tinkamumo pajamoms reikalavimus.
- Gausus inventorius – Šioje svyruojančioje ekonomikoje gali sumažėti visų naujų automobilių, įskaitant elektromobilius, paklausa. Elektromobilių atsargos yra daug didesnės. Taigi, net jei elektromobilių MSRP nesikeis, pardavėjai, atrodo, nori derėtis dėl mažesnių kainų.
Minusai
- Diapazonas — Nors anksčiau to nepaminėjome, nerimas dėl atstumo vis dar yra viena iš dažniau minimų priežasčių, kodėl reikia susilaikyti nuo elektromobilio pirkimo. Ką tai turi bendro su tuo, ar turėtumėte pirkti dabar? Nieko iš tikrųjų, išskyrus vidutinį EV diapazoną, per pastarąjį dešimtmetį žymiai padidėjo ir jie tampa vis efektyvesni laikui bėgant. Todėl po kelerių metų greičiausiai po metų ar dvejų galėsite nusipirkti elektromobilį, kurio nuotolis bus didesnis nei šiandien.
- Laikas – Kainos didelės, palūkanų normos taip pat. Jei jums šiuo metu nereikia naujo automobilio, geriau likti nuošalyje, kol palūkanų normos labai sumažės. Didesnės palūkanų normos gali pridėti kelis tūkstančius dolerių prie jūsų pelno.
- Nusidėvėjimas — Džordžo Vašingtono universiteto atliktas tyrimas parodė, kad elektromobiliai nuvertėja greičiau nei dujiniai automobiliai. Tačiau ilgesnio nuotolio transporto priemonės gali geriau išlaikyti savo vertę. Kol kas situacija laukiama ir laukiama.
- Pasiūla ir įvairovė — Daugelis gamintojų sumažina elektromobilių, kuriuos planuoja gaminti, skaičių, pažadėję visiškai elektrinę ateitį. Pavyzdžiui, „Volvo“ neseniai atsisakė planų iki 2030 m. parduoti tik elektromobilius. Kadangi elektromobilių yra mažiau nei dujinių automobilių, rinktis yra iš mažiau. Praėjusiais metais „Chevy“ nutraukė savo „Bolt“, vieno pigiausių elektromobilių rinkoje, gamybą. Ieškokite naujos versijos, kuri pasirodys 2026 metų modelio metais.
- Akumuliatoriaus nusidėvėjimas – Toronte įsikūrusios „GeoTab“ studijos, tiriančios automobilių parko akumuliatorių būklę, nustato, kad dauguma elektromobilių baterijų kasmet sugenda 2,3 proc. Nors automobilių gamintojai elektromobilių akumuliatoriams suteikia iki 10–12 metų garantijas, gedimo išvadų gali pakakti atbaidyti žmones, jei nuspręsite parduoti savo elektromobilį. Skaityti daugiau: Paslėptos elektromobilio įsigijimo išlaidos.
Ką darytume?
Jei biudžeto sudarymas būtų mūsų svarbiausias rūpestis, lauktume iki 2025 m. Nors mesti kauliuką, ar paskolų automobiliui palūkanos labai sumažės, tikimės, kad 2025 m. taip. Be to, mokesčių nuolaidos iki 7500 USD iš anksto padėkite galutinę eilutę, jei jūs ir transporto priemonė atitiksite pertraukos reikalavimus.
Tačiau, jei nekantraujate ir matote, kad norimo elektromobilio modelio metų pabaigos kaina sumažėjo, gali būti puikus metas pirkti dabar, jei taip pat galite gauti paskolą automobiliui su maža kaina. 0% finansavimas. Prieš priimdami bet kokius sprendimus, atidžiai pasverkite visus ekonominius veiksnius. Taip pat atminkite, kad elektromobilių gamintojas „Fisker“ buvo apsaugotas nuo bankroto ir likviduoja turtą. Galbūt norėsite gerai pagalvoti prieš pirkdami „Fisker EV“, kurio įmonė gali nepajėgti palaikyti savininkų ateityje.