Liepą amerikiečiams tapo sunkiau gauti paskolą naujam automobiliui. Bet tai nieko naujo. Liepos mėnuo buvo ketvirtas iš eilės griežtėjančių kredito standartų mėnuo.
Dealertrack kreditų prieinamumo indeksas stebi, kaip sunku gauti visų tipų paskolas automobiliui. Birželio mėn. jis sumažėjo, priešingai nei skolintojai. „Kelley Blue Book“ patronuojanti įmonė „Cox Automotive“ skelbia indeksą.
Kainos krenta, bet dėl susidomėjimo įperkamumas tampa iššūkiu
Vidutinės naujos mašinos kaina smuko didžiąją 2024 m. dalį, nors birželį ji šiek tiek pakilo. Vidutinio naudoto automobilio kaina ir toliau mažėja.
Tačiau daugumai amerikiečių tai nepalengvino automobilio įsigijimo.
Bankai, kredito unijos ir net nepriklausomos finansų bendrovės, kurios tiesiogiai dirba automobilių gamintojams, norintiems parduoti automobilius, sugriežtino savo skolinimo standartus. Birželio mėn. patvirtinimo rodikliai sumažėjo, o ir taip mažas antrinės rizikos paskolų (paskolų gavėjams, kurių kredito balas mažesnis nei 620) skaičius sumažėjo.
Praėjusį mėnesį pirkėjams palankus buvo tik vienas veiksnys – skolintojai buvo labiau linkę priimti neigiamą nuosavą kapitalą kaip naujo automobilio paskolos dalį. Tačiau pradiniai įnašai, paskolų trukmė ir mėnesiniai mokėjimai išlieka gana dideli.
Nauji automobiliai birželį tapo sunkiau įperkami, išreikšti pragyvenimo išlaidomis, nors kainos sumažėjo. Tai visų pirma tiesa dėl nuolat aukštų palūkanų normų. Paskutiniame susitikime Federalinis rezervų bankas atsisakė sumažinti palūkanų normas.
Kai kurie pirkėjai imasi laukti
Fed dabar patiria didžiulį spaudimą rugsėjį sumažinti palūkanų normas. Jei taip atsitiks, pakeitimas iš karto nepateks į automobilių kreditų rinką. Net jei valdyba sumažins rugsėjį, sako „Cox Automotive“ vyriausiasis ekonomistas Jonathanas Smoke'as, „netikėtina, kad automobilių paskolų palūkanos sumažės gerokai iki metų pabaigos“.
Dėl to daugelis amerikiečių laukia naujo automobilio įsigijimo. „Conference Board“ vartotojų pasitikėjimo indeksas liepos mėnesį padidėjo 2,6 %, nes pagerėjo nuomonė apie ateitį, tačiau smuko požiūris į dabartį.
Palyginti su praėjusiais metais, vartotojų pasitikėjimas sumažėjo 12,0 % dėl prasčiausių rezultatų nuo 2022 m. liepos mėn. Planai įsigyti automobilį per ateinančius šešis mėnesius sumažėjo, palyginti su birželio mėn., ir buvo mažesni nei praėjusių metų liepą. Tai yra mažiausia dalis žmonių, planuojančių pirkti per devynis mėnesius.