
Danijoje novatoriškas Nyt ligoninės Nordsjælland projektas yra sudėtingas ir išskirtinis darbas.
Projekto komanda, atsižvelgdama į pažangų požiūrį į rizikos valdymą, pasirinko įtraukti pažangiausią „Imerso“ AI technologiją. Ši naujovė leidžia anksti nustatyti kokybės problemas statybos etape.
Dėl šios naujos technikos efektyvumo, kuris yra daugiau nei 15 kartų didesnis nei įprastų kokybės patikrinimų, nereikėtų brangiai perdaryti, o NHN įvertins, kad sutaupoma 2 % viso projekto biudžeto.
Naujasis NHN ligoninės pastatas Danijoje
Nyt ligoninė Nordsjælland yra nauja ligoninė, kuri šiuo metu statoma Šiaurės Zelandijos, Danijos piliečiams. NHN ligoninė priklauso Danijos sostinės regionui, atsakingam už sveikatos priežiūros paslaugas, regioninę plėtrą ir viešąjį transportą rajone.
Tai vienas didžiausių šalyje vykdomų statybos projektų, užimantis 123 000 kvadratinių metrų plotą. Ligoninės vieta plačiame Danijos kraštovaizdyje turėjo įtakos pastato dizainui, todėl jis tapo žymiu regiono pastatu.
Garsių architektų Herzog & de Meuron projektas sieja du, atrodytų, prieštaringus tikslus – didelio centrinio sodo troškimą ir trumpų vidinių jungčių būtinybę. Rezultatas – organinė kryžiaus forma, leidžianti vidiniam sodui paversti sklandia erdve.

Statybos ir civilinės inžinerijos bendrovė NCC yra pagrindinis NHN projekto statybos rangovas. Statybos prasidėjo 2019 metų gruodį, o pirmąjį pacientą tikimasi priimti 2026 metų pabaigoje.
Siekiant atsverti daugelį išorinių iššūkių, projektas yra skirtas naujos kartos technologijoms, kurios padės padidinti darbo našumą ir pašalinti nereikalingas išlaidas.
Esminis darbo stebėjimo iššūkis
Statybų sektorius garsėja atsiliekančiais darbo našumo rodikliais ir dideliu priklausomybe nuo pasenusios ir neefektyvios praktikos.
Kadangi statybų pramonė yra vienas mažiausiai skaitmenizuotų sektorių pasaulyje, didėja spaudimas modernizuoti statybų pramonę – ir pagrindiniai žaidėjai atkreipia dėmesį, jau tyrinėdami naujus darbo būdus naudojant skaitmenines darbo eigas.
Vienas iš didžiausių iššūkių kiekviename statybos projekte yra tikslios ir naujausios dokumentacijos apie tai, kas iš tikrųjų iki šiol buvo pastatyta, trūkumas (taip pat žinomas kaip „As-Built“ dokumentacija). Be to, tai turi būti derinama su sistemingu darbo kokybės ir pažangos stebėjimo būdu, leidžiančiu efektyviai nustatyti ir išspręsti dažnai pasitaikančias problemas.
Daugelį metų pramonės standartas tebėra rankinis patikrinimas vietoje su kontroliniais sąrašais ir nuotraukomis – lėtas, netikslus ir subjektyvus, tačiau apima tik nedidelę viso darbo dalį.


Be tinkamos dokumentacijos ir kokybės stebėjimo gali būti labai sunku užtikrinti, kad pastatas būtų pastatytas pagal numatytas specifikacijas ir ar būtų laikomasi visų atitikties priemonių. Tai paprastai sukelia didelių iššūkių, kai kelias komandas derinamos viename puslapyje, o probleminiai nukrypimai lieka nepastebėti, kol dar nevėlu. Tai lemia brangiai kainuojančias klaidas ir vėlavimus, išteklių švaistymą, partnerių ginčus, taip pat galimus pavojus saugai, kurių neigiamas poveikis projektui sparčiai didėja, kuo ilgiau jie lieka nepastebėti.
„Svetainės priežiūra dažniausiai grindžiama konkrečiai prekybai skirtomis temomis, siaurai susitelkiant į iš anksto nustatytas pavyzdines sritis, tradiciškai remiantis spausdintais brėžiniais ir juostos liniuotės matavimais“, – sako NHN projekto vadovas. Andersas sūris. „Dideliame ligoninės projekte, kaip mūsų, ši užduotis užima labai daug laiko, nes yra didelė rizika, kad kritiniai dalykai gali būti nepastebėti.
Danijos sostinės regionas, kuriam priklauso NHN projektas ir yra atsakingas už projekto valdymą, atliko išsamų rinkos tyrimą ir kreipėsi į Norvegijos technologijų startuolį „Imerso“, kad padėtų tai išspręsti.
Atotrūkio tarp planų ir lauko panaikinimas
„Imerso“ dirba trimis etapais, siekdama stebėti „As-Built“ realybę pagal planuojamas statybos specifikacijas.
Pirmiausia reikia įkelti projekto BIM kūrimo planus, kurie naudojami kaip veiklos tikslai, kuriuos „Imerso“ naudoja tikrindama, ar viskas vyksta pagal savo vėžes. Antrasis žingsnis yra užfiksuoti pastatytą realybę naudojant „Imerso“ 3D paprastą nuskaitymo procesą, kuris leidžia vietoje esančioms komandoms dažnai greitai ir milimetro tikslumu užfiksuoti svetainės būseną – nereikia treniruotis ar jokių sudėtingų procesų ir paruošti plotą su taikiniu. žymekliai. Tiesiog nukreipkite ir šaudykite.
„Naudojant Imerso 3D nuskaitymui kaip greitą ir mažiau šališką metodą, efektyvumas ir aprėptų konstrukcijos elementų skaičius gerokai padidėjo“, – sako Andersas.


Trečias žingsnis – automatinio patikrinimo rezultatų peržiūra „Imerso“ platformoje. Čia pateikiamos ataskaitos, skirtos užbaigtiems darbams patikrinti, kartu su išankstiniais įspėjimais apie nukrypimus, kuriuos galima lengvai pašalinti prieš virstant brangiomis problemomis ir vėlavimais.
Sujungus dirbtinį intelektą su 3D skenavimu ir BIM, „Imerso“ sistema pirmą kartą padaro visą procesą sklandų ir automatizuotą, o rezultatai pasiekiami per kelias valandas ar kelias minutes. Tada visi duomenys gali būti bendrinami su atsakingomis komandomis bendroje internetinėje aplinkoje.
Šis metodas sujungia kelias užduotis į vieną darbo eigą, kurios būtų neįmanoma atlikti naudojant rankinius metodus: dažna ir tiksli kiekvieno statybos etapo dokumentacija visoje statybvietėje, kokybės kontrolė ir ankstyvas problemų nustatymas, taip pat darbų būklė ir eigos priežiūra.


Skaitmeninis progreso valdymas
2021 m. spalio mėn. Danijos sostinės regionas įsigijo 3D lazerinį skaitytuvą, skirtą naudoti su „Imerso“. Pradiniame verslo projekte buvo tikimasi, kad bus sutaupyta 4 kartus daugiau nei bendra projekto metu naudojamos programinės įrangos ir nuskaitymo įrangos kaina.
Tikimasi, kad šios sutaupytos lėšos bus skirtos trims pagrindinėms tikslinėms sritims: sumažėjusios pretenzijos dėl statybos darbų klaidų, veiksmingesnės statybvietės priežiūros pastangos ir efektyvesnis „As-Built“ dokumentacijos kūrimas.
Statybų komanda įgyvendino rutiną keliuose procesuose ir sugebėjo greitai parodyti šio naujo duomenų šaltinio vertę – o prašymai atlikti daugiau nuskaitymo vis didėjo.
Pasak Anderso, „Faktas, kad Imerso leidžia bet kuriam iš mūsų 3D skenuoti sritį ryte ir turėti visą analizę, kurią galima peržiūrėti po pietų, tikrai pagerina požiūrį į kokybės ar sąsajos problemas. Naudoti 3D skenavimą kasdien taip anksčiau nebuvo įmanoma“.
Neregėtas efektyvumas
Vienas iš tiesioginių patobulinimų buvo pastebėtas didesnis efektyvumas stebint svetainės būseną. Daugelio elementų patikrinimo vietoje, bet kokio nukrypimo tikslaus dokumentavimo ir šios informacijos pateikimo kitiems projekto nariams procesas buvo smarkiai sutrumpintas.
Palyginus naujojo požiūrio greitį su tradiciniais metodais, nustatyta, kad Imerso metodas yra 15 kartų efektyvesnis stebint svetainės būklę, tuo tarpu jam reikia mažiau nei 10% tradicinių metodų išteklių ir pateikia daug kokybiškesnę informaciją.
Patikrinta per 65 dienas, ko prireiktų visai komandai per metus.
Visai komandai prireiktų daugiau nei metų, naudojant tradicinius tikrinimo metodus, kad būtų atliktas toks pat vietoje esančių įrenginių patikrinimų skaičius, kurį Andersas ir pora praktikantų atliko per 65 dienas.
„Be išmatuojamos naudos iš rizikos perspektyvos, matome, kad platus požiūris į kokybės užtikrinimą taip pat turi teigiamą poveikį pakartotinio darbo kiekiui, taigi sukuria labiau motyvuojančią darbo aplinką“, – sako Andersas.
Daugiau nei 40 mln. DKK sutaupyta dėl išvengto pertvarkymo ir padidinto našumo.
Sugauti klaidas prieš joms įvykstant
Po 16 mėnesių „Imerso“ programinė įranga jau užkirto kelią 440 įvairaus sunkumo problemų, nes jas anksti aptiko, suteikdama projekto komandoms visą kontekstą ir išsamią informaciją, kad būtų galima greitai išspręsti problemas, kol problemos neišsiplės.


Išlaidos už aptikimą svyruoja nuo kelių tūkstančių DKK iki kelių šimtų tūkstančių. Tai priklauso nuo klaidos tipo, susijusių disciplinų ir aptikimo laiko.
Analizuodama daugybę atvejų, NHN komanda apskaičiavo, kad konservatyvus išlaidų taupymo vidurkis yra 100 000 DKK už kiekvieną išvengtą problemą (pramonės tyrimai rodo, kad tai yra nuo 100 000 iki 130 000 DKK).


„Užuot naudoję įrankį kaip nubaudimo įrankį rangovui, sukūrėme bendradarbiavimo organizaciją su rangovais ir konsultantais, kur galimi klausimai aptariami ir toliau kvalifikuojami objekto biure“, – sako Andersas.
„Tai daroma kontroliuojamoje aplinkoje, prieš kelis mėnesius iki problemos gali atsirasti neigiamas poveikis vietoje, dažnai turintis įtakos biudžetui arba tvarkaraščiui.
Per šiek tiek daugiau nei vienerius metus nuo naujojo įrankio naudojimo ir dar likus metams iki projekto pabaigos, NHN komanda apskaičiavo, kad iki šiol taikant naują metodą projektui pavyko sutaupyti daugiau nei 40 mln. perdirbimas, vėlavimas, švaistymas ir darbuotojų produktyvumas, jei naudojami tradiciniai alternatyvūs metodai.


Tiksli kiekvieno žingsnio dokumentacija
Dėl to, kad 3D nuskaitymas yra toks paprastas kaip fotografavimas, sistema leidžia NHN komandoms užfiksuoti kiekvieną projekto etapą su didelio tikslumo duomenimis, nereikalaujant sudėtingų darbo procesų ar brangių trečiųjų šalių paslaugų.
NHN apskaičiavo, kad „Imerso“ metodas yra 53 kartus greitesnis kuriant „As-Built“ dokumentaciją, o jos detalės ir kokybė yra didesnė, naudojant mažiau nei 2 % išteklių, kurių reikia tradiciniams metodams.
53 kartus greičiau ir tiksliau nei tradiciniai metodai
< 2% išteklių.
Su naujesniais skaitytuvais, tokiais kaip naujasis Leica Geosystems skaitytuvas BLK360 G2, dokumentacijos greitis dar padidės 5 kartus.
Nugalėjus tikslinius lūkesčius
Pasak Anderso, „Nusprendimas įdiegti Imerso 3D skenavimo procesą vykstančio statybos etapo metu iššūkį tradiciniam darbo būdui ir sukėlė pradinį skepticizmą. Tačiau pamatę rezultatus ir naudą, dabar kas savaitę gauname visų šalių užklausas dėl naujų sričių, kurias galima ištirti naudojant technologijas.
Būsimuose projektuose turime galimybę integruoti tokias technologijas kaip „Imerso“ į projekto planavimo ir sutarčių sudarymo etapus, kad būtų galima pasiekti dar daugiau vertės.
Likus dar metams iki projekto pabaigos, NHN statybos komanda apskaičiavo, kad bendras šios naujos technologijos poveikis gali sutaupyti 2% viso statybos biudžeto – kelis kartus daugiau nei iš pradžių tikėtasi programinės įrangos sėkmės kriterijai. .
Pasak Frederico Valente, „Imerso“ generalinio direktoriaus ir įkūrėjo, „Šiandien statybos projektų valdymas labai kenčia nuo atnaujintos ir objektyvios informacijos apie tai, kas iš tikrųjų vyksta darbo vietoje, trūkumo“.
„Matome, kad auga investicijos į geresnius planavimo metodus, tokius kaip BIM, tačiau mažai investuojama į mechanizmus, užtikrinančius, kad tie planai iš tikrųjų būtų vykdomi realybėje. – sako Valentė. – Mes labai didžiuojamės savo bendradarbiavimu su NHN ir rezultatais, kuriuos Andersas ir jo komanda pasiekia šiame projekte, bei atsidavimu nuolatiniam tobulėjimui“.
Pavadinimo nuotraukos kreditas: DronePixels.dk
Apie Imerso
„Imerso“ yra programinės įrangos platforma, kuri sujungia BIM, Reality Capture ir AI technologijas, kad automatizuotų statybvietės priežiūrą ir kokybės patikrinimus viena paprasta darbo eiga. Sprendimas padeda statybos įmonėms sumažinti projekto riziką ir atidėti išlaidas, realiuoju laiku stebint objekto būklę ir darbo kokybę.
Sužinokite daugiau
Apie New Hospital Nordsjælland
Nyt ligoninė Nordsjælland yra nauja ligoninė, kuri šiuo metu statoma Šiaurės Zelandijos, Danijos piliečiams. NHN ligoninė priklauso Danijos sostinės regionui, atsakingam už sveikatos priežiūros paslaugas, regioninę plėtrą ir viešąjį transportą rajone.
Sužinokite daugiau