
- Dvi ne pelno institucijos vertina transporto priemones pagal saugumą: IIHS ir NHTSA.
- NHTSA naudoja 5 žvaigždučių balų sistemao IIHS išduoda gerus, priimtinus, ribinius ir prastus įvertinimus.
- Avarijų testavimas yra svarbi transporto priemonių saugos įvertinimų sudedamoji dalis.
Nors kai kuriems saugumo įvertinimai gali būti ne pirmasis rūpestis automobilių pirkėjųdažnai tai yra svarbiausias dalykas perkant a šeimos transporto priemonė. Tai, kaip automobilis veikia sudužus, yra rimtas reikalas ir gali reikšti viską jūsų šeimai, norint išgyventi po avarijos. Automobilių gamintojai padarė didelę pažangą inžinerinio saugumo srityje, kurdami šiuolaikinius naujus automobilius. Tačiau trečiųjų šalių ne pelno organizacijos, tokios kaip federalinė vyriausybė ir greitkelių saugos draudimo institutas (IIHS), nuolat iš naujo apibrėžia, kas yra saugu, tobulindami avarijų testus.
Norėdami suprasti, kurie automobiliai, sunkvežimiai ir visureigiai yra saugiausi, turite ne tik sužinoti transporto priemonės testų rezultatus, bet ir juos suprasti. Kiekvienais metais milijonai dolerių investuojami į susidūrimų testus ir kitus saugos testus, įvertinančius skirtingų transporto priemonių modelių patikimumą avarijų metu. Kai kurie bandymai yra tokie pat paprasti kaip transporto priemonės įvažiavimas į betoninę sieną, o kiti reikalauja kruopštaus matavimo, dėmesio detalėms ir mokslo disciplinų.
Skaitydami toliau išsamiau paaiškinsime, kas suteikia avarijos testo ir saugos įvertinimus, ką tiksliai jie išbando ir ką reiškia balai.
Kas yra automobilių saugos įvertinimai?

Saugos įvertinimai yra IIHS ir Jungtinių Valstijų vyriausybės balai Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA), atiduoti transporto priemonėms. Jie skiria balus atlikę automobiliams daugybę susidūrimo ir saugos testų. Galbūt esate geriau susipažinę su vyriausybės testais. Balai rodomi ant kiekvieno naujo automobilio Monroney etiketės (lango kainos lipdukas). Todėl galbūt matėte etikečių balus, išreikštus žvaigždutėmis.
Kas yra NHTSA saugos reitingai?
NHTSA administruoja ir įvertina tris susidūrimo testus ir atsparumo apvirtimui testą. Priklausomai nuo transporto priemonės veikimo, NHTSA už kiekvieną testą ir bendrą balą skiria nuo 1 žvaigždutės (mažiausiai saugus) iki 5 žvaigždučių (saugiausias). Dėl akivaizdžių priežasčių ji vadinama 5 žvaigždučių saugos įvertinimų programa.
Kas yra NHTSA avarijų testai?
- Priekinio susidūrimo testas – Siekiant patikrinti konstrukcijos vientisumą ir keleivio sužalojimo tikimybę bei pobūdį kaktomušos susidūrimo metu, transporto priemonė 35 mylių per valandą greičiu atsitrenkia į fiksuotą užtvarą. Didesnis suaugusiojo manekenas yra vairuotojo sėdynėje, o mažesnis suaugusiojo manekenas keleivio sėdynėje. Sužalojimų įvertinimai apima galvą, kaklą, krūtinę ir kojas.
- Šoninio barjero susidūrimo testas – Šis bandymas sukurtas taip, kad būtų imituojamas kitas automobilis, sujungiantis bandomąjį automobilį vairuotojo pusėje sankryžoje. 3015 svarų judantis barjeras 38,5 mylios per valandą greičiu įsirėžia į stacionarios bandomosios transporto priemonės vairuotojo pusę. Testas įvertina, ar didesnis suaugusiojo manekenas vairuotojo sėdynėje ir mažesnis suaugusiojo manekenas sėdynėje už vairuotojo, ar nėra galvos, krūtinės, pilvo ir dubens sužalojimų.
- Šoninio poliaus susidūrimo testas – Šis bandymas imituoja transporto priemonės slydimą šonu į telefono stulpą. 75 laipsnių kampu bandytojai 20 mylių per valandą greičiu traukia tiriamąją transporto priemonę į maždaug 10 colių skersmens stulpą. Smūgis įvyksta vairuotojo sėdimoje padėtyje. Nedidelis suaugusiojo manekenas vairuotojo sėdynėje vertinamas dėl galvos, krūtinės, apatinės stuburo dalies, pilvo ir dubens traumų.
- Atsparumo apvirtimui testas – Visai ne susidūrimo testas; Šiame scenarijuje naudojamas matavimas, žinomas kaip statinis stabilumo koeficientas, siekiant nustatyti transporto priemonės didžiausią svorį. Arba, kitaip tariant, kokia tikimybė apvirsti atliekant sunkų vairavimo manevrą.
Kokie yra IIHS saugos reitingai?

The IIHS šiuo metu skelbia įvertinimus trijose tinkamumo smūgiams kategorijose. Tačiau dažniausiai jie skiriasi nuo NHTSA. Pagalvokite apie juos kaip papildančius NHTSA testus. Be to, IIHS tarifai su sauga susijusios funkcijos pvz., pėsčiųjų priekinių susidūrimų prevencija, priekinių žibintų efektyvumas ir kt. Per papildomus bandymus nesigilinsime į piktžoles; tačiau jis naudojamas IIHS geriausio saugumo pasirinkimo (TSP) ir geriausio saugumo pasirinkimo+ (TSP+) apdovanojimams. Daugiau apie tuos vėliau.
Užuot JAV vyriausybės 5 žvaigždučių saugos įvertinimų programa, IIHS skirsto rezultatus į gerus, priimtinus, ribinius ir prastus balus. IIHS skiria balą už kiekvieną testą, bet ne bendrą bendrą balą. Jie taip pat įvertina skirtingą testo specifiką. Pavyzdžiui, „Small Overlap Front“: vairuotojo pusėje IIHS taip pat įvertina saugos narvelį ir kiekvieną vairuotojo sužalojimo priemonę.
Dar viena pastaba: IIHS yra evoliucijos laikotarpis. Kai kurie testai keičiasi, o kiti išnyksta. TSP ir TSP+ sąrašų nustatymo kriterijai taip pat tobulėja. Pavyzdžiui, IIHS neseniai atnaujino savo šoninį testą, kad geriau atspindėtų šiandieninių visureigių svorį ir greitį.
Kas yra IIHS avarijų testai?
2024 m. gegužės mėn. IIHS vykdo ir vertina transporto priemones iš viso penkiuose bandymuose trijose tinkamumo smūgiams kategorijose. Iš viso gauname penkis bandymus, nes IIHS atlieka šoninį: atnaujintą testą abiejose transporto priemonės pusėse.
Mažas persidengimas Priekyje: vairuotojo pusėje – Matuojant bandymo transporto priemonės priekinio kairiojo kampo susidūrimo rezultatus, ji 40 mylių per valandą greičiu važiuoja į užtvarą (atstojančią medį arba elektros stulpą). Suaugusiojo dydžio manekenas vairuotojo sėdynėje vertinamas dėl galvos, kaklo, krūtinės, klubų, šlaunų, blauzdos ir pėdos traumų.
Mažas persidengimas Priekyje: keleivio pusėje – Kaip ir vairuotojo pusės testas, šis susidūrimas matuoja smūgio padarinius dešiniajame priekiniame posūkyje. Tačiau šis testas įvertina vairuotojo ir keleivio sėdynių manekenų sužalojimus.
Vidutinis persidengimas priekyje: atnaujintas testas – Kaip originalus IIHS priekinės susidūrimo testas, jis parodo dviejų transporto priemonių susidūrimo su priekine kompensacija rezultatus. Inžinieriai 40 mylių per valandą greičiu važiavusį automobilį atsitrenkė į kliūtį su deformuojamu aliuminio korio paviršiumi. Pagal šį scenarijų 40 % transporto priemonės paviršiaus atsitrenkia į barjerą. Vairuotojo sėdynėje sėdi suaugusiojo dydžio manekenas, o mažesnis manekenas simbolizuoja 12 metų vaiką tiesiai už vairuotojo. Žalos vertinimas apima abu manekenus.
Pusė: atnaujintas testas – Neseniai IIHS šį atnaujintą testą pavertė šalutinio testo standartu. Naudodami sunkesnį (4 200 svarų), bet žemesnį cilindrą, inžinieriai 37 mylių per valandą greičiu atsitrenkė į bandomosios transporto priemonės vairuotojo pusę. Panašiai kaip ir pirminiame teste, atnaujintame bandyme naudojami du manekenai priekinėje ir galinėje vairuotojo pusės sėdimose padėtyse, siekiant įvertinti galvos, kaklo, liemens ir dubens sužalojimus.
Kiti IIHS vertinimai
IIHS įvertina keletą kitų transporto priemonių komponentų ir sistemų, kad nustatytų bendrą saugumą. Nors kai kuriems senesniems modeliams galite matyti papildomų kategorijų įvertinimus, 2023 m. IIHS nustojo vertinti stogo stiprumą, galvos atramas ir transporto priemonės priekinio susidūrimo išvengimą.
Apsaugos nuo priekinės avarijos srityje IIHS įvertina transporto priemones pagal tai, kaip gerai veikia jų priekinės avarijos išvengimo sistemos, kai susiduria su kitomis transporto priemonėmis ir pėsčiaisiais. Kiekvienai kategorijai yra du testai: 12 mph ir 25 mph. Šių testų įvertinimas yra Superior, Advanced ir Basic.
Kokie IIHS rezultatai su kitais testais
- Transporto priemonė pėsčiajam: IIHS naudoja tris unikalius scenarijus, kad įvertintų transporto priemonės gebėjimą išvengti susidūrimo su pėsčiuoju. Pagal pirmąjį scenarijų prieš transporto priemonę kerta suaugęs manekenas. Pagal antrąjį bandymo scenarijų vaikas manekenas patenka tarp stovinčių automobilių ir kerta priešais transporto priemonę. Trečią kartą suaugęs manekenas vaikšto su eismu dešine kelio puse.
- Transporto priemonės pėsčiųjų naktis: Šis įvertinimas įvertina transporto priemonės galimybes išvengti pėsčiųjų naktį. Jis pakartoja du bandymus naudojant suaugusiojo manekeną.
IIHS taip pat atlieka priekinių žibintų įvertinimą. Naudodami geros, priimtinos, ribinės ir prastos balų sistemą, jie išbando priekinių žibintų intensyvumą ir pasiekiamumą įvairiais scenarijais.
Be to, naudodamas „Good-to-Poor“ balus, IIHS įvertina saugos diržų priminimo įspėjimus dėl priekinės ir galinės sėdynės. Garso lygis, aukštis ir trukmė yra kai kurios išmatuotų funkcijų.
Galiausiai, IIHS įvertina LATCH (Apatiniai inkarai ir diržai vaikams) vaikiškų kėdučių diržų sistemas transporto priemonėse. Vietos, apatinių inkarų prieinamumas, naudojimo paprastumas ir kt.
SUSIJĘS: Geriausios transporto priemonės, kuriose patogiai tilps trys automobilio sėdynės
Kas yra „Top Safety Pick“ ir „Top Safety Pick+“?
2006 m. IIHS pristatė „Top Safety Pick“ apdovanojimą, o 2013 m. – „Top Safety Pick+“. Šiuose dviejuose metiniuose sąrašuose esančios transporto priemonės yra IIHS geriausios saugos priemonės. Kad automobilis būtų įtrauktas į 2024 m. TSP+ sąrašą, jis turi turėti:
- Geri įvertinimai vairuotojo pusės mažo persidengimo priekyje, keleivio pusės mažo persidengimo priekyje ir šonuose: atnaujinti bandymai.
- Geri arba priimtini įvertinimai pradiniame vidutinio persidengimo priekiniame bandyme.
- Gera arba priimtina atliekant pėsčiųjų priekinio susidūrimo prevencijos testą.
- Geri arba priimtini priekiniai žibintai.
Pagrindinis skirtumas tarp TSP+ ir TSP žymėjimo 2024 m. yra tas, kad IIHS leidžia naudoti senesnius modelius, kurių įvertinimas yra geras pradiniame vidutinio sunkumo persidengimo teste, atsižvelgiant į TSP. Pradiniame vidutinio persidengimo teste buvo įvertinti tik suaugusiojo dydžio priekinės sėdynės manekeno rezultatai. Atnaujintas testas prideda antrą, vaikiško dydžio manekeną antrosios eilės sėdynėje.
Kur rasti saugos įvertinimus?
Jei perkate naują arba naudotas automobilis, NHTSA įvertinimus galite rasti Monroney etiketėje arba lango lipduke. Kitu atveju patikrinkite svetaines NHTSA ir IIHS už reitingus.
Kokių kitų saugos funkcijų turėtumėte ieškoti?
Perkant automobilius su aukštu saugumo lygiu, patariame įsigyti visas pažangias saugos technologijas, kurias galite sau leisti. Galite rasti daug jų, įskaitant tolimųjų šviesų pagalbą, eismo juostos laikymosi pagalbą, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistemapriekinė ir galinė parkavimo pagalba, aklosios zonos stebėjimas, galinis kryžminio eismo įspėjimas ir kt.
NHTSA rekomendacijos
Kaip pasirinkti jums tinkamą automobilį
Pripažinkime; jūsų biudžetas labai priklausys nuo jūsų pasirinkto automobilio. Todėl jūs turite maksimaliai padidinti kiekvieną išleistą dolerį. Norint pasiekti šį tikslą, jums reikia šiek tiek sielos paieškų. Prieš pradėdami fantazuoti apie antrines funkcijas, tokias kaip garso sistema, odinės sėdynės ir pan., turite patenkinti savo poreikius. Poreikiai visada turėtų nugalėti norus, ypač jei turite ribotą biudžetą.
Į ką atkreipti dėmesį prieš perkant automobilį
- Kokio tipo transporto priemonės jums tiksliai reikia? Kitaip tariant, ar jums reikia kompaktiško sedano, mikroautobuso, pikapo, visureigio ar kažko kito?
- Koks yra jūsų biudžetas, o tai reiškia, kiek transporto priemonės galite sau leisti?
- Kiek jums reikia, kad jis būtų saugus, atsižvelgiant į tai, kaip naudosite transporto priemonę? Tai yra, ar tai bus pagrindinis jūsų šeimos transportas? Turbūt atsižvelgsime į saugos funkcijas, jei tai bus šeimos automobilis, o ne sportinis automobilis, skirtas savaitgalio pramogoms.
- Jei saugos technologijos yra svarbiausių funkcijų sąraše, suraskite modelį su daugybe saugos technologijų, įtrauktų į bazinę kainą. 2023 m. yra daug tokių transporto priemonių. Pavyzdžiui Kia Forte LX, Nissan Rogue S, Chevy Blazer 2LT, Honda Civic Sportas, Hyundai Palisade SE ir tt visi turi saugos technologijų paketą.
Ką reikia turėti omenyje
Nepriklausomai nuo transporto priemonės saugos įvertinimo ar pažangių saugos funkcijų skaičiaus, pagrindinis saugos komponentas yra vairuotojas. Kai kurios saugos technologijos gali padėti išvengti avarijų, o kai kurios – sumažinti avarijų sunkumą, tačiau veiksmingiausia įtaka saugai yra visiškas pavojingų situacijų išvengimas.