
2024 m. naujų automobilių pardavimas paspartėjo, tačiau tuos automobilius parduodantys žmonės jaučiasi ne ką geriau. Atlikus automobilių prekiautojų apklausą, jie nerimauja dėl dabartinės rinkos ir nerimauja dėl savo ateities.
Naujausias „Cox Automotive“ pardavėjų nuotaikų indeksas rodo, kad automobilių pardavėjai jaučiasi pesimistiškai nusiteikę antrajam 2024 m. ketvirčiui.
Apie apklausą
Cox Automotive yra pagrindinė Kelley Blue Book įmonė. Jos tyrėjai kas ketvirtį apklausia prekiautojus. Rezultatai gali būti naudingi pirkėjams vertinant, kada apsipirkti ir kaip derėtis. Jei žinote, kad pardavėjas, esantis šalia stalo, tikisi lengvai parduoti kiekvieną automobilį, jūsų derybinės galios yra ribotos. Jei žinote, kad jie nerimauja dėl savo ateities, galite turėti daugiau erdvės derėtis.
Tyrėjai apklausė 1 026 pardavėjus – 550 iš franšizės tinklų ir 476 iš nepriklausomų platintojų – apie jų lūkesčius pramonei.
Tyrėjai pardavėjo atsakymus paverčia skaitinėmis reikšmėmis. 50 balų yra neutralus. Balai virš 50 rodo optimizmą, o žemiau 50 – abejones.
Pardavėjai: niekas negerėja
Antrojo ketvirčio apklausos prekiautojų atsakymų vidurkis siekė 42 balus – identiškus pirmojo ketvirčio rezultatams ir visai netoli nuo ankstyvo COVID-19 pandemijos žemiausios 40 balų.
Prieš metus indeksas buvo 45, žemiau 50 slenksčio. Paskutinį kartą dabartinės rinkos nuotaikos viršijo 50, o tai rodo, kad rinka buvo stipri, 2022 m. II ketvirtį.
Praėjusį ketvirtį pardavėjai tikėjosi, kad jų padėtis dabar bus geresnė. Pirmąjį ketvirtį jie įvertino antrojo ketvirčio lūkesčius 51 balu. Dabar jie nusiteikę ilgalaikiam pesimizmui. Trečiojo ketvirčio lūkesčiai buvo įvertinti tik 44 balais, o tai rodo, kad pardavėjai tikisi prastos pardavimų vasaros.
„Šioje rinkoje yra daug netikrumo, todėl vartotojai ir prekiautojai nėra tikri dėl tolimesnio kelio“, – sako „Cox Automotive“ vyriausiasis ekonomistas Jonathanas Smoke'as. „Be neapibrėžtumo dėl palūkanų normų, artėjame į rinkimų sezoną, o šis ypač kelia didesnį susirūpinimą. Automobilių versle neapibrėžtumas yra priešas – jis neigiamai veikia pardavimus, neigiamai veikia vartotojų nuotaikas, o automobilių pardavėjai jaustis neramūs.
Prekiautojai rinkoje jaučiasi prasčiau, nei rodo skaičiai. Dabartinį pelną jie įvertino 36 balais – mažu, bet didžiausiu skaičiumi per beveik trejus metus. Paskutinį kartą prekiautojai pelną aukščiau vertino 2021 m. trečiąjį ketvirtį.
Derybų svertas
„Apskritai, prekiautojų nuotaikos greičiausiai yra blogesnės nei tikrosios rinkos sąlygos“, – pažymi Smoke'as.
Su keliomis išimtimis (mes žiūrime į jus, „Toyota“ ir „Honda“.), prekiautojai turi perteklinę naujų parduodamų automobilių pasiūlą.
Kadangi neparduotų automobilių daugėja, gamyklos ir prekybos centrai taiko nuolaidas, kad išstumtų juos iš aikštelės. Paskatos išaugo 2024 m., nes automobilių pramonė turi nuolatinį atsilikimą.
Prekiautojai mano, kad situacija greitai nepasikeis. Jie savo atsargoms vidutiniškai įvertino 69 balus – aukščiausią per visą apklausos istoriją.
Rūpesčiai: palūkanų normos, ekonomika, rinkimų metų politika
Paklausti, kas stabdo jų verslą, automobilių pardavėjai antrąjį ketvirtį daugiausia dėmesio skyrė palūkanų normoms, ekonomikai ir rinkos sąlygoms. Tai yra tie patys trys pagrindiniai veiksniai, kaip ir praėjusį ketvirtį bei praėjusiais metais.
Tačiau artėjant JAV prezidento rinkimams lapkritį, politinis klimatas ir toliau stiprėja kaip veiksnys, darantis įtaką verslui. Naujausioje apklausoje 36 % prekiautojų nurodė politinį klimatą kaip veiksnį, stabdantį verslą, palyginti su 33 % pirmąjį ketvirtį ir 29 % prieš metus.
Smoke'as komentavo: „Daugeliu atžvilgių politinis klimatas yra „neapibrėžtumo“ pakaitalas. Daugelis prekiautojų ir vartotojų mano, kad rinkimų rezultatai tam tikru būdu paveiks ekonomiką ir automobilių rinką – gerą ar blogą – ir kad pokyčių lūkesčiai sukelia rinkos paralyžių ir kenkia nuotaikai.