
Amerikiečiai už naudotus automobilius šiemet moka mažiau nei prieš metus, tačiau tai gali tęstis ne amžinai. Naudotų automobilių kainos jau pradėjo kilti – praėjusį mėnesį vidutiniškai tik 164 USD. Dabar ženklai rodo, kad laukia tolesnis padidėjimas.
Manheimo naudotų transporto priemonių vertės indeksas stebi automobilių kainas, kurias moka prekiautojai, kad papildytų atsargas naudotų automobilių aukcionuose. Ją išleido „Kelley Blue Book“ patronuojanti įmonė „Cox Automotive“, kuriai taip pat priklauso aukcionų milžinas „Manheim“.
Mažmeninės naudotų automobilių kainos yra panašios į aukciono kainas maždaug po šešių iki aštuonių savaičių. Kai aukciono kainos krenta, laukia naudotų automobilių kainų nuosmukis. Kai jos išaugs, automobilių pirkėjai netrukus turėtų tikėtis mokėti daugiau.
Per pirmąsias 15 rugpjūčio dienų indeksas pakilo 0,5%.
COVID-19 pandemijos metu pasikeitė naudotų automobilių rinkos pagrindai. 2020–2022 m. automobilių gamintojai pagamino apie 8 milijonais mažiau automobilių nei būtų pagaminę kitu atveju. Daugelis amerikiečių, kurie reguliariai kas trejus metus išnuomodavo vieną automobilį į kitą, nutraukė šią praktiką ir nusipirko savo automobilį ne nuomos būdu mažesnėmis kainomis prieš pandemiją.
Naudotų automobilių pasiūla pamažu atsigauna po to vieno-du smūgio. Nenuomojamų automobilių srautas pradeda grįžti. „Trejų metų segmentas yra didžiausias Manheime, o šių vienetų didmeninės vertės augo penkias savaites iš eilės. Pastaruoju metu matėme, kad stiprybė plečiasi, nes kai kurių senesnių segmentų vertės taip pat šiek tiek augo per savaitę“, – sako Jeremy Robbas, „Cox Automotive“ ekonomikos ir įžvalgų skyriaus vyresnysis direktorius.
Tai gali neleisti kainoms grįžti į praėjusių metų aukštumas. Tačiau vidutinis naudotas automobilis šį rudenį greičiausiai kainuos daugiau nei dabar.