

Kadangi statybų pramonė susiduria su darbo jėgos trūkumu, svarbiausias rangovų turtas yra ir išliks jų žmonės. Labai gabūs amatų profesionalai yra labai svarbūs siekiant sėkmės tuo metu, kai juos vis sunkiau rasti. Problema yra ne tik bauginanti, bet ir apskrita. Visa pramonė ieško sprendimų. Ir nors trūkumas yra pramonės lygio problema, su jo kylančiais sunkumais tiesiogiai susiduria pavieniai rangovai, todėl jiems reikia neatidėliotinų sprendimų. Daugeliui tai gali būti nepažįstamas iššūkis, todėl verta pasidomėti, kur atskiros įmonės gali ką nors pakeisti.
Darbo trūkumo komponentai
Priimdamos į darbą įmonės patiria darbo jėgos trūkumą, nes sulaukia mažiau pretendentų į darbą ir daugiau kandidatų, kuriems trūksta darbui reikalingų įgūdžių. Tai rodo du skirtingus darbo jėgos trūkumo komponentus: 1) faktinį žmonių trūkumą ir 2) žmonių, turinčių reikiamus įgūdžius, trūkumą arba įgūdžių trūkumą. Šis skirtumas yra svarbus, nes jis paaiškina konkrečius veiksmų ir poveikio taškus.
Žmonių trūkumą lemia makroekonominės tendencijos, pvz., mažėjantis susidomėjimas prisijungti prie statybų pramonės ir, kūdikių bumo žmonėms išėjus į pensiją, mažėja visų pramonės šakų darbo jėgos. Nors galima pakeisti tam tikras tendencijas, mažai tikėtina, kad atskiros įmonės pakankamai greitai paveiks tendencijas, kad patenkintų dabartinius poreikius. Vietoj to, rangovai turi spręsti žmonių trūkumo problemą darydami daugiau su mažiau žmonių, o tai reiškia, kad reikia sukurti esamas komandas, kad jos pasiektų didžiausią našumą.
Atskiros įmonės gali tiesiogiai pašalinti pareiškėjų įgūdžių trūkumą, veiksmingai įtraukdamos ir apmokydamos naujus darbuotojus; tačiau kai kuriems tai pareikalaus tikėjimo šuolio, nes tai dar nėra visuotinė praktika. Didėjantis susidomėjimas mūsų pramone gali užtrukti metų. Įmonės gali turėti tiesioginį poveikį samdant žmones, kurie jau domisi, bet neturi įgūdžių, ir įsipareigoja juos mokyti.
Iššūkiai
Rangovai gali turėti didelės įtakos jų pelningumui, tobulindami savo esamų komandų įgūdžius ir apmokydami naujus darbuotojus, kuriems trūksta reikiamų įgūdžių, nors tai susiję su tikrais iššūkiais. Dauguma rangovų nėra amatų mokymo ekspertai ir neturi pakankamai vidinių mokymo išteklių. Be to, rasti laiko treniruotis nėra lengva, todėl tai gali tapti kompromisu su dabartiniu darbo našumu.
Atsakymas slypi lanksčiuose mokymo sprendimuose, kurie padeda visų dydžių rangovams įveikti šiuos talentų ugdymo iššūkius.
Amatų mokymo modeliai: kur tinka internetinis, savadarbis mokymas?
Amatų mokymas turi ilgą sėkmės istoriją naudojant tradicinius modelius, kurie daugelį metų išliks aukštos kvalifikacijos amatų specialistų kūrimo pagrindas. Tuo pačiu metu internetiniai, mobiliesiems pritaikyti sprendimai vaidins svarbų vaidmenį padedant rangovams susidoroti su realybe, kurią sukuria darbo jėgos trūkumas, kuris žada dar kurį laiką tęstis.
Tradiciniai modeliai
Registruotas pameistrystės modelis yra daugelį metų pasiteisinęs metodas. Šio tradicinio praktinio mokymo sėkmė ir galutinis pelnas yra aptariamas straipsniuose ir susijusiuose NCCER tyrimuose, įskaitant šiuos naujausius leidimus:Įtikinamas statybinių amatų mokymo pavyzdys: investicijų grąža yra reali”, “Worley – laimėtas darbas investuojant į savo žmones“ ir „Karjeros kelių pajamų duomenų palyginimas. Tiesą sakant, NCCER modulinė mokymo medžiaga buvo specialiai sukurta efektyviam darbui su registruotomis pameistrystėmis.
Hibridiniai modeliai sudaro didžiąją dalį formaliojo statybos švietimo mokymo. Šie metodai labai skiriasi ir dažnai derina neformalų įmonės mokymą su bendruomenės kolegijų, aukštųjų mokyklų ar kitų paslaugų teikėjų mokymais iš išorės.
Mokymai internetu
Yra daug patrauklių internetinio mokymo ypatybių ir savybių, ypač atsižvelgiant į dabartinius darbo jėgos ir įgūdžių iššūkius. Tai yra perspektyvus modelis įmonėms ir besimokantiesiems, kai jis bus atliktas efektyviai, ir vaidins vis didesnį vaidmenį tobulinant amatų specialistus.
Naudodamiesi internetiniu mokymosi modeliu, įmonės gali pasiekti išteklius, kurių joms reikia lanksčiai mokymo programai įgyvendinti, nereikalaujant formalaus mokymo skyriaus. Tai leidžia darbuotojams likti darbo vietose, mokytis savo tempu ir mokytis tada, kai jiems patogu, o tai padeda išlaikyti darbus ir projektus pagal grafiką. Lengvai pasiekiamas ir pritaikomas internetinis mokymo metodas padeda besimokantiesiems nedelsiant pritaikyti naujus įgūdžius. Rangovai gali bet kada sėkmingai įtraukti arba tobulinti bet ką.
Internetinis amatų mokymas gali būti palankus pasirinkimas rangovams, tačiau tam reikia specifinių savybių, kurios apsaugotų rangovo ir pramonės vientisumą. Pavyzdžiui, vaizdo įrašų mokymas „pasidaryk pats“ per „YouTube“ greičiausiai nebus veiksmingas metodas. Net kai kuriose oficialiose internetinėse platformose šiandien trūksta patikrintų mokymo programų ir kokybės vertinimo, o vietoj to tenkinama kursų baigimo pažymėjimais. Tarp svarbesnių internetinio mokymo ypatybių yra mokymo medžiagos kokybė ir patirtis, žinių patikrinimas naudojant galiojančius įvertinimus ir veiklos bei (arba) patirties patikrinimas.
Investavimas į mobiliesiems pritaikytą internetinio mokymo modelį „mokyk, tada daryk“ – tai praktiškas sprendimas įvairaus dydžio rangovams, siekiant sumažinti įgūdžių trūkumo spaudimą ir padidinti savo amatų profesionalų veiksmingumą. Norint užtikrinti, kad komandos turėtų reikiamų įgūdžių, žinių ir patirties kokybiškam darbui atlikti ir galiausiai pagerinti projekto rezultatus, bus labai svarbu įdiegti programą, kuri yra patikima ir atitinka pramonės standartus žinių ir veiklos tikrinimo srityje.