
Atėjo laikas modernizuoti JAV oro uostus. Pagal Investicijų į infrastruktūrą ir darbo vietų įstatymą (IIJA) skirta 1,2 trilijono USD, yra unikali galimybė investuoti į ilgai lauktus oro uosto atnaujinimus. Kitaip žinomas kaip dvišalis infrastruktūros įstatymas (BIL), IIJA į savo Oro uostų infrastruktūros dotacijų (AIG) iniciatyvą įtraukė daug programų, kurios sudaro 15 mlrd. JAV ekonomika, kurią jie palaiko.
Iki šiol Federalinė aviacijos administracija (FAA) skyrė 9 mlrd. Tačiau tai vis tiek lieka nepanaudota 6 mlrd. Šis finansavimas egzistuoja tik popieriuje, kol jis nėra išmokamas oro uostams, ir neatlieka savo tikslo gerinti šalies transporto mazgus arba išplėstas juos palaikančias ekosistemas. Artėjant itin svarbiems JAV rinkimams, vyriausybei laikas paspartinti dotacijų skyrimo procesą ir pradėti gyvybiškai svarbius infrastruktūros projektus visoje šalyje.
Kodėl IIJA ir AIG finansavimas toks svarbus?
Nuo 2022 fiskalinių metų kasmet išmokama apie 3 mlrd. USD AIG finansavimo, tačiau norint išnaudoti visas šios iniciatyvos galimybes, reikia daug daugiau. Selso Garcia, sprendimų inžinierius – „Procore“ technologijų savininkai, pabrėžė, kaip svarbu užtikrinti, kad likusios dotacijos būtų panaudotos anksčiau nei vėliau: „Kai pagrindiniai infrastruktūros projektai bus baigti, oro uostai gali sutelkti dėmesį į kitus prioritetus, pvz., pajėgumų didinimą ir keleivių patirtį. Garcia sako. „Tai tarsi namų pamatų ar struktūros tobulinimas. Kai teikiate pirmenybę tiems ilgai lauktiems remonto darbams, didžiuojatės nuosavybės teise, todėl norite patobulinti savo namus.
Kitaip tariant, AIG finansavimas yra ne tik prašmatnūs nauji terminalai ar investicijos į mažmeninės prekybos sritis – tai pagrindas ilgalaikiam augimui ir saugumui. Garcia kaip puikų pavyzdį nurodo Baltimorės Vašingtono tarptautinį oro uostą. „Puiki BWI komanda suprato keleivių judėjimo per savo TSA kontrolės punktus apribojimus“, – sako jis. „Jiems išsprendus šias problemas, augimą ribojančiu veiksniu tapo bagažo tvarkymo sistema. Jie šiuo metu atnaujina BHS, taip pat gerina keleivių patirtį naujais tualetais ir terminalų išplėtimais, o visa tai papildo jų riedėjimo takų ir oro uosto apšvietimo atnaujinimai. Pirmiausia skirdami dotacijų investicijas į pagrindinius projektus, BWI ir kiti oro uostai gali siekti didmeninės keleivių patirties gerinimo nuo keleivių registracijos iki ratų paleidimo.
Finansavimas vėluoja dėl neveiksmingo planavimo
Artėjant rinkimams, kaip niekad svarbu laiku išleisti IIJA lėšas. Nors BIL Senatą patvirtino 69:30 balsais su stipria dviejų partijų dauguma, vadovų pasikeitimai gali trukdyti lėšų išmokėjimui.
„Iš tiesų, jis pažymi, kad investicijos į oro uostus dažnai turi mažėjimo efektą, kai dalis išlaidų susigrąžinama per oro linijų mokesčius ir nuomą bei federališkai ribotus keleivių aptarnavimo mokesčius (PFC) – visa tai gali reikšti aukštesnes bilietų kainas. Tai pasakius, AIG lėšos buvo patvirtintos, ir nė vienas Kongreso narys „nenori pasakyti „ne“ projektams, kurių reikia jų bendruomenėms“, sako Garcia.
Taigi, kas sulaiko kelių milijardų dolerių finansavimą? Kaip viešasis finansavimas, tai viskas apie skaidrumą ir oro uostus, kuriuos Garcia vadina „gerais teikiamų lėšų valdytojais“. Kaip ir BWI projektas, kuris tęsėsi nuo pamatinių projektų iki keleivių patirties gerinimo, oro uostai ir jų projektų komandos turi kruopščiai planuoti, kad patenkintų visas jų dotacijų užklausas.
„Paskutinis dalykas, kurį norite padaryti, yra pristatyti programą, sužinoti, kad neįvertinote viso biudžeto, ir tada grįžti prie šulinio“, – sako Garcia. Jis pažymi, kad šis planavimas apima inžinerinių brėžinių ir kitos dokumentacijos sudarymą, kad būtų galima teikti pasiūlymus civilinėms ir infrastruktūros įmonėms, kurios atliks darbus.“ Federalinės organizacijos ir jų vadovybė norės duoti pinigų žmonėms, kurie supranta, kaip mums reikia atlikti oro uoste ir atitinkamai suplanavo pirmenybę teikti tinkamiems projektams.
Oro uostai ir vietos ekonomika: bangavimo efektas
AIG finansavimas skirtas viskam – nuo saugos gerinimo iki terminalų išplėtimo ir tvarumo projektų, tačiau tai naudinga tik tada, kai jis pasiekia oro uostus. Kai finansavimas atidėtas, oro uostai susiduria su nesėkmėmis, kurios gali priversti juos teikti pirmenybę patobulinimams, kurie yra mažiau svarbūs, bet labiau matomi, pavyzdžiui, tualetų atnaujinimas ar naujos poilsio zonos. Nors šie atnaujinimai gali nuraminti keliautojus paviršutiniškai, jie aukoja palaikomuosius infrastruktūros patobulinimus, reikalingus oro uosto ir jį supančio regiono plėtrai.
„Oro uostai yra ekonomikos stiprybės“, – sako Garcia, remdamasis Tarptautinės oro uostų tarybos duomenimis, kurie rodo, kad oro uostai palaiko 11,5 mln. darbo vietų ir sukuria 1,7 trilijono USD metinę ekonominę produkciją. „Labai svarbu turėti infrastruktūrą, kuri galėtų palaikyti mobilią darbo jėgą ir pasaulinius pajėgumus, pavyzdžiui, skrydžius į kitus į verslą orientuotus miestus. Su oro uostu susijusi ekonomika apima oro linijas, technologijų įmones, gaminančias programas skrydžiams rezervuoti, nuolaidas, kurias perkate oro uoste, užsakomus viešbučius, dovanas, kurias perkate grįžtant namo, ir visus reikalingus mechanizmus. remti keliones, pvz., statybos, patalpų priežiūros personalą ir pan. Tam, kad tai įvyktų, reikia kaimo arba šiuo atveju miesto.
Regioninės ekonominės plėtros agentūros atsižvelgia į šiuos veiksnius, taip pat į perkėlimus ir verslo augimą, kad gautų visapusišką supratimą apie tai, kaip miestai ir korporacijos gali augti. Tai reiškia, kad oro uostai yra tiesiogiai susiję su miestų ir regionų konkurencingumu, nes bando pritraukti naujų įmonių. Turint tai omenyje, AIG lėšų išleidimas dabar padeda pagerinti ne tik oro uosto įrenginius, bet ir juos supančią ekonomiką.
Ragina imtis neatidėliotinų veiksmų
Taigi, ką aviacijos ir statybų pramonė gali padaryti, kad šios lėšos būtų išleistos anksčiau nei vėliau? Pasak Garcia, viskas priklauso nuo pasiruošimo. „Planuokite ir būkite pasirengę vykdyti. Būtų naudinga, jei parodytumėte, kad esate geras suteiktų lėšų valdytojas. Turėkite inžineriją, supraskite visas savo projekto išlaidas ir būkite pasirengę judėti, kai bus skirtos lėšos.
Galų gale, AIG programos sėkmė priklauso nuo greito, skaidraus ir atsakingo vykdymo. Oro uostai turi būti pasirengę gauti lėšas ir jas efektyviai panaudoti, užtikrinant, kad kiekvienas doleris būtų skirtas saugesnių, tvaresnių ir konkurencingesnių įrenginių kūrimui.
Kadangi oro uosto infrastruktūros finansavimas bus gautas, jūsų komanda turės būti pasirengusi greitai ir sklandžiai atlikti darbus. Labai svarbu turėti tinkamus skaitmeninius įrankius. Tikslinės grupės parodė, kad tinkamas programinės įrangos sprendimas padeda užtikrinti, kad IIJA projektai būtų atidžiai valdomi ir lėšos būtų efektyviai sekamos, todėl jūsų komanda išliks aukščiausia ir ateityje gaus panašių projektų. Sužinokite daugiau apie sėkmingo IIJA įgyvendinimo raktą.