Švedijos skambintojų atpažinimo programėlės „Truecaller“ įkūrėjai atsitraukia nuo kasdienės veiklos, pažymėdami vienos sėkmingiausių Švedijos vartotojų technologijų kompanijų eros pabaigą, nes ji siekia 1 milijardo vartotojų.
Alanas Mamedi ir Nami Zarringhalam, kurie 2009 m. įkūrė „Truecaller“ ir pavaizduoti aukščiau, sausio mėnesį perduos įmonės produktų vadovui ir svarbiausio Indijos verslo vadovui Rishit Jhunjhunwala. Abu steigėjai liks strateginiais patarėjais ir valdybos nariais.
Po sudėtingo laikotarpio „Truecaller“, valdanti to paties pavadinimo šlamšto skambučius ir žinutes blokuojančią programą, atranda pagrindą, o trečiojo ketvirčio pajamos išaugo 15 % iki 457,3 mln. SKR (42,3 mln. USD). Dar svarbiau, kad reklamos pajamos, kurios kėlė susirūpinimą, po kelių ketvirčių mažėjimo išaugo 8%.
„Artėjame prie pusės milijardo vartotojų ir esu įsitikinęs, kad per kelerius metus galime pasiekti vieną milijardą vartotojų“, – sakė Mamedi savo paskutiniame ketvirčio pranešime, kaip generalinis direktorius. „Esame viena iš nedaugelio kompanijų visame pasaulyje, kurios produktas sugebėjo pritraukti šimtus milijonų žmonių. Tai padarę Švediją įtraukėme į pasaulio žemėlapį, todėl mano įkūrėjas Nami ir aš nepaprastai didžiuojamės šiuo pasiekimu.
Jhunjhunwala, prisijungęs prie 2015 m. ir turintis Švedijos pilietybę, nepaisant savo indiškų šaknų, paveldi įmonę, kuri atsiduria po sudėtingo laikotarpio po IPO. 2021 m. spalį viešai paskelbta „Truecaller“ dominuoja skambinančiojo atpažinimo srityje besivystančiose rinkose, tačiau taip pat susiduria su naujais iššūkiais išsivysčiusiose ekonomikose, ypač „Apple“ „iPhone“ platformoje.
Grupė planuoja šį ketvirtį pristatyti tai, ką vadovai vadina „didžiausiu visų laikų produkto patobulinimu“, skirtu „iOS“, atitinkantį kai kurias „Android“ galimybes. Nors „iPhone“ naudotojai sudaro tik 7 % „Truecaller“ bazės, jie generuoja 40 % pajamų iš prenumeratos – tai skirtumai, išryškinantys laukiančius iššūkius ir galimybes.
„Nuo 2015 m. glaudžiai bendradarbiaudamas su Alanu ir Namiu, žinau, kad tai yra dideli batai“, – sakė Jhunjhunwala, kuris prižiūrėjo produktų kūrimą ir du didžiausius įmonės pajamų srautus.
Perėjimas įvyko, kai „Truecaller“ akcijos atšoko daugiau nei 70% nuo kovo mėn. žemumų, o „JPMorgan“ analitikai pažymėjo, kad nauji įėjimas į rinką ir atsirandantys pajamų srautai gali dar labiau padidinti.
Tačiau iššūkiai išlieka. Bendrovė susiduria su reguliavimo kontrole Indijoje, kur ji generuoja daugiau nei 70 % pajamų. Naujausiose ataskaitose teigiama, kad naujasis „Airtel“ šiukšlių blokavimo įrankis gali kelti grėsmę jos dominavimui, nors ankstyvosios apžvalgos palankiai vertina „Truecaller“ pasiūlymą.
Apie įkūrėjų pasitraukimą buvo pranešta kartu su paspartintais trečiojo ketvirčio rezultatais, kurie rodė daug žadantį augimą tokiose strateginėse rinkose kaip Kolumbija ir Nigerija, kur vartotojų skaičius per metus šoktelėjo 40%. Pajamos iš JAV prenumeratos išaugo daugiau nei 60 %, nes bendrovė daugiausia dėmesio skyrė vartotojų pavertimui mokančiais klientais.
„Turime fantastišką vadovų komandą, kuria be galo pasitikime“, – bendrame pareiškime sakoma Mamedi ir Zarringhalam. „Esame įsitikinę, kad įmonė yra gerai pasiruošusi būsimai sėkmei, kai šios dalys yra įdiegtos.