Andurilas dar labiau plečiasi į „galutinį aukštumą“.
Bendrovė, geriausiai žinoma dėl dirbtinio intelekto varomų gynybos produktų, apimančių orą, žemę ir jūrą, bendradarbiauja su palydovinių magistralių gamybos startuoliu „Apex Space“, siekdama greitai dislokuoti JAV gynybos departamento orbitoje naudingus krovinius.
Tai retas atvejis, kai augantis gynybos rangovas pasirenka bendradarbiauti su tiekėju, o ne gamina patį produktą ar tiesiog įsigyja tiekėją. Tačiau partnerystė yra labai prasminga: „Anduril“ didžiąją savo sėkmės dalį sieja su savo požiūriu į gaminių dizainą ir kūrimą, kuriame pabrėžiama, kad greitai kuriama didelė produktų apimtis, naudojant jau parduodamus komponentus siekiant sumažinti išlaidas. Apex daro kažką panašaus gamindama palydovinius autobusus, erdvėlaivio dalį, kurioje yra naudingoji apkrova. Istoriškai jiems buvo taikomi specialūs inžineriniai procesai, ilgas pristatymo laikas ir didelės kainos.
„Mūsų tikslas iš tikrųjų yra atkartoti tuos pačius dalykus, kuriuos darėme kitose srityse, kosmoso srityje“, – sakė Gokul Subramanian, Anduril kosmoso ir programinės įrangos vyriausiasis viceprezidentas. „Jei pagalvotumėte apie tai, ką Anduril sėkmingai nuveikė jūroje, oro erdvėje, antžeminėje srityje, tai pereina nuo mažos apimties ir brangių sistemų, kurios tradiciškai naudojamos, prie didelės apimties ir pigių sistemų. Tai yra tas pats mūsų įsitikinimas kosmoso srityje, kad norėdami sėkmingai dirbti šioje srityje, turime pereiti prie didelės apimties ir mažų sąnaudų.
Ianas Cinnamonas, „Apex Space“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, teigė, kad palydovinė magistralė yra „didžiausia kliūtis“ kosmoso ekosistemoje, neleidžianti Amerikai iškelti į orbitą daugiau masės. Jų tikslas – pristatyti palydovinius autobusus klientams per kelias savaites, o ne metus, nustatant skaidresnę kainą ir standartizuotą produktą.
„Anduril“ sukurtas krovinys skrido į pirmąją „Apex“ misiją kovo mėnesį, kurią Subramanianas pavadino „misijos duomenų tvarkytuvu“, kad būtų galima apdoroti iš palydovo užfiksuotų vaizdų duomenis orbitoje. Ši naudingoji apkrova naudoja Lattice, komandų ir valdymo procesą, kuris yra įdiegtas visuose Anduril produktuose. Apskritai, Andurilas sugebėjo nukreipti erdvėlaivį į konkrečią vietą, nufotografuoti, ką matė erdvėlaivis, apdoroti tą vaizdą ir susieti duomenis Žemėje – visa tai visiškai autonomiškai.
„Tai buvo pirmasis eksperimentas, paskatinęs mus pasitikėti savo kosmoso vizija, mūsų partneryste su Ianu, jų sukurta autobusų platforma“, – sakė jis.
Anduril jau įsigijo specialų palydovinį autobusą iš Apex, kuris bus paleistas kitais metais. „Anduril“ valdys tą sistemą, kuri gabens savo ir kitų sukurtus naudingus krovinius. Pora vadovų paaiškino, kad toks modelis bus judantis į priekį: „Apex“ pateiks autobusus, o Anduril „pasieks sistemą“, sakė Subramanianas.
Subramanianas atsisakė komentuoti konkrečias galimybes, kurių bendrovė tikisi įgyvendinti per šią naują partnerystę, tačiau tai suteikia bendrovei geras sąlygas imtis pagrindinio rangovo vaidmens sudarant tam tikras pageidaujamas sutartis. Pavyzdžiui, Kosmoso plėtros agentūros „Proliferated Warfighter Space Architecture“ programa nukreipia daugybę palydovų, kad atnaujintų kosminių pajėgų senstančią raketų sekimo ir gynybos architektūrą. SDA šiems palydovams išleidžia didžiules sumas; iki šiol bendrovės, įskaitant Sierra Space, Rocket Lab, SpaceX, laimėjo sutartis dėl programos palydovų kūrimo. Andurilas neabejotinai tikisi prisijungti prie klubo.
Tai nėra pirmasis Andurilo žygis į kosmoso sritį: 2023 m. liepą bendrovė laimėjo 10,5 USD kontraktą su Kosmoso sistemų vadovybe, siekdama panaudoti Lattice į Space Surveillance Network (SSN) jutiklius, naudojamus ankstyviems įspėjimams apie raketas. Dar praėjusią savaitę kompanija taip pat gavo 25,3 mln.
Tai pirmoji partnerystė iš daugelio, apie kurias Anduril ketina paskelbti, įskaitant ir su kitais autobusų tiekėjais, pridūrė Subramanianas.