Evanas, vidurinės mokyklos antrakursis iš Hiustono, įstrigo ties skaičiavimo problema. Savo „iPhone“ jis iškėlė „Answer AI“, nufotografavo problemos nuotrauką iš matematikos vadovėlio „Advanced Placement“ ir paleido ją per namų darbų programą. Per kelias sekundes Answer AI sugeneravo atsakymą kartu su nuosekliu problemos sprendimo procesu.
Prieš metus Evanas žiūrėjo ilgus „YouTube“ vaizdo įrašus, tikėdamasis įveikti namų darbų iššūkius. Jis taip pat turėjo korepetitorių, kuris mokėjo 60 USD už valandą. Dabar dirbtinio intelekto robotų atsiradimas kelia grėsmę seniai nusistovėjusioms mokymo franšizėms, tokioms kaip Kumon, 66 metų Japonijos milžinas, turintis 1 500 vietų ir beveik 290 000 studentų visoje JAV.
„Mokytojo valandinė kaina yra maždaug tokia pati kaip Answer AI visų prenumeratos metų“, – pasakojo Evanas. „Taigi aš nustojau daug ką daryti [in-person] kuravimas“.
Answer AI yra viena iš kelių populiarių programų, naudojančių ChatGPT ir kitų didelių kalbų modelių atsiradimą, kad padėtų studentams viskas nuo istorijos darbų rašymo iki fizikos problemų sprendimo. Remiantis Data.ai gegužės 21 d. duomenimis, iš 20 geriausių švietimo programų JAV „App Store“ penkios yra AI agentai, padedantys mokiniams atlikti užduotis mokykloje, įskaitant „Answer AI“.
Vyksta nuolatinės diskusijos apie AI vaidmenį švietime. AI dėstytojų pranašumai yra akivaizdūs: jie suteikia daug teisingesnę prieigą prie pamokų po pamokų. „Answer AI“ įkūrėjas Ricas Zhou man sakė, kad 60 USD už valandą mokėjimas Hiustone jau yra daug labiau įperkamas nei paslaugos turtingesniuose ir akademiškai nusistovėjusiuose regionuose, tokiuose kaip Bay Area, kuris gali būti tris kartus brangesnis.
Zhou, serijinis verslininkas, taip pat pasiūlė, kad dirbtinis intelektas įgalina labiau pritaikytą mokymą, o tai sunku pasiekti 20 mokinių klasėje. „Chatbot“ mokytojai, kurie gali atsiminti mokinio mokymosi įpročius ir niekada nepyksta atsakydami į klausimus, gali pakeisti privačius trenerius, kuriuos samdo turtingos šeimos. Myhanh, vidurinės mokyklos jaunesnioji, gyvenanti Hiustone, sakė, kad jos matematikos pažymiai pagerėjo nuo 85 iki 95 per šešis mėnesius nuo to laiko, kai studijoms panaudojo generatyvųjį AI.
Šiuo metu dirbtinio intelekto dėstytojai dažniausiai apsiriboja tekstu pagrįstą sąveiką, tačiau labai greitai jie tiesiogine prasme galės kalbėtis su studentais tokiu būdu, kuris optimizuotų kiekvieno mokinio mokymosi stilių, nesvarbu, ar tai reiškia empatiškesnį, humoristiškesnį ar kūrybingesnį stilių. OpenAI GPT-4o jau parodė, kad AI asistentas, galintis generuoti įvairių emocijų stilių balso atsakymus, yra pasiekiamas.
Kai dirbtinis intelektas nepadeda mokytis
Teisingo, dirbtinio intelekto pagrįsto mokymosi vizija dar nėra visiškai įgyvendinta. Kaip ir kitos programos, persiunčiančios API skambučius LLM, dirbtinio intelekto mokytojai kenčia nuo haliucinacijų ir gali išspjausti neteisingus atsakymus. Answer AI bando pagerinti savo tikslumą naudodamas papildytosios kartos (RAG) metodą, kuris sureguliuoja LLM, turintį tam tikrų žinių apie domeną – šiuo atveju problemų rinkinių jūrą. Tačiau ji vis tiek daro daugiau klaidų nei paskutinės kartos namų darbų programos, atitinkančios vartotojų užklausas su esama praktinių problemų biblioteka, nes šios programos nesistengia atsakyti į klausimus, kurių jie dar nežino.
Kai kurie studentai žino AI apribojimus. Evanas dažnai kryžmiškai tikrina Answer AI rezultatus su ChatGPT, o Myhanh naudoja Answer AI popamokinėje studijų grupėje, kad perimtų savo bendraamžių idėjas. Tačiau Evanas ir Myhanhas yra savarankiški studentai, kurie labiau linkę naudoti AI kaip mokymosi priemonę, o kai kurie jų bendraamžiai gali lengvai deleguoti AI atlikti namų darbus nieko neišmokę.
Kol kas pedagogai nežino, ką daryti su AI. Keletas JAV valstybinių mokyklų rajonų uždraudė prieigą prie „ChatGPT“ mokyklos įrenginiuose, tačiau generatyvaus AI uždraudimo įgyvendinimas tampa sudėtingas, kai tik mokiniai palieka mokyklos patalpas.
Realybė tokia, kad mokytojams ir tėvams neįmanoma neleisti vaikams naudotis dirbtiniu intelektu studijoms, todėl gali būti veiksmingiau mokyti vaikus apie AI, kaip netobulo asistento, kuris kartais daro klaidų, vaidmenį, o ne visiškai uždraudžia jį. Nors sunku atskirti, ar mokinys išmoko mintinai išspręsti matematikos uždavinį, remdamasis parašytu atsakymu, dirbtinis intelektas bent jau gerai aptinka AI sugeneruotas esė. Dėl to studentams sunkiau apgauti humanitarinių mokslų užduotis, reikalaujančias originalesnio mąstymo ir išraiškos.
Kinijos dominavimas
Du populiariausi dirbtinio intelekto pagalbininkai JAV nuo gegužės mėnesio abu priklauso kinams. Vienerių metų senumo „Question AI“ yra populiarios kinų namų darbų programos „Zuoyebang“, kuri per pastarąjį dešimtmetį surinko apie 3 mlrd. USD nuosavo kapitalo, įkūrėjų idėja. Kita vertus, „Gauth“ 2019 m. paleido „TikTok“ patronuojanti įmonė „ByteDance“. Nuo pat pradžių „Question AI“ buvo atsisiųsta šešis milijonus kartų iš „Apple App Store“ ir „Google Play“ parduotuvės JAV, o jos konkurentas Gauthas įdiegė dvigubai daugiau rinkos tyrimų bendrovės „SensorTower“ pateiktais duomenimis. (Abu yra paskelbti JAV Singapūro subjektų, tai yra įprasta taktika, nes Kinijos technologijos vis labiau stebimos iš Vakarų.)
Kinijos namų darbų programų sėkmė yra pastarųjų metų suderintų pastangų nukreipti į Amerikos rinką rezultatas. 2021 m. Kinija įvedė taisykles, siekdama apriboti klestintį privataus kuravimo sektorių, susijusį su šalies valstybinių mokyklų mokymo programa. Daugelis paslaugų teikėjų, įskaitant paprastus mokymo centrus ir internetines studijų programas, nuo to laiko kreipiasi į užsienio naudotojus. Nenuostabu, kad JAV yra geidžiamiausia tarptautinė rinka dėl savo dydžio.
Tai, kad mokymo programos greičiausiai naudos panašias pagrindines AI technologijas, sudarė lygias sąlygas užsienio žaidėjams, kurie gali įveikti kalbos ir kultūrines kliūtis, iškviesdami dirbtinį intelektą tirti vartotojų elgseną. Kaip rašė Eugene'as Wei kanoninėje TikTok pasaulinės sėkmės analizėje.[A] Mašininio mokymosi algoritmas, labai reaguojantis ir tikslus, gali pramušti kultūrinio nežinojimo šydą.
Pasikliaujant ta pačia LLM grupe, šioms studijų programoms sunku atskirti tik jų atsakymų kokybę. Kai kurie senieji grotuvai, pvz., „Zuoyebang“ ir „PhotoMath“, gali naudoti generatyvaus AI derinį ir ieškoti savo didelėse problemų rinkinių bibliotekose, kad pagerintų tikslumą. Naujokai turės rasti alternatyvių būdų išsiskirti, pavyzdžiui, patobulinti naudotojo suasmeninimo funkcijas.
„AI agentas turi aktyviai bendradarbiauti su studentais ir pritaikyti savo atsakymus pagal individualius mokymosi poreikius“, – sakė Zhou. „Neapdorotos kalbos modelis nėra paruoštas naudoti AI agentas, todėl stengiamės atskirti savo dirbtinį intelektą, kad mokytume veiksmingiau. Pavyzdžiui, mūsų dirbtinio intelekto robotas pakviestų mokinius užduoti tolesnius klausimus po to, kai pateiks atsakymą, skatindamas gilesnį mokymąsi, o ne tik leisdamas kopijuoti rezultatą.