Devintajame dešimtmetyje buvau jaunas architektas, kuriam buvo paskirtas laboratorijos projektas su aukštesniu specialistu. Iš pradžių klientas norėjo, kad pateiktume alternatyvas. Sukūrėme tris sprendimus. Jei tuo metu būtų buvęs naujas „TestFit“ generatyvaus projektavimo įrankis, jų skaičius būtų apie dvidešimt penkis tūkstančius.
Kodėl tuo metu atsiskaitėme su trimis? Mano labiau patyręs kolega paaiškino, kad trys yra puikus skaičius. Tai suteikia erdvės visiems dalyvaujantiems asmenims pasisakyti be kovos dėl dviejų priešingų dizainų.
Triukas buvo padaryti vieną iš sprendimų nepriimtinu, o kitą – gerai, bet su kai kuriomis problemomis, kurios niekam nepatiktų. Trečiasis, kurį norėjote laimėti, turėtų būti pranašesnis ir simpatiškas. Klientas būtų patenkintas, nes galėtų pasirinkti ir išrinkti aiškų laimėtoją.
Greitai į priekį į 2024 m
Šiandien galime naudoti generatyvųjį AI, kad iš tam tikrų apribojimų sukurtume daugybę dizaino. Ar tai leis pasiekti geresnių rezultatų, ar pastatų projektavimas paseks muzikos industrijos pavyzdžiu, todėl bus sukurta daug turinio ir mažai kūrybiškumo?
Aš kalbėjausi su Clifton Harness„TestFit“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, norėdami sužinoti daugiau apie jų požiūrį į generatyvųjį dizainą.
TestFit, optimizavimo priemonė nuo 2016 m
„TestFit“, Dalase, Teksaso valstijoje, startuolis yra pastatų optimizavimo priešakyje nuo 2016 m. Clifton paaiškina, kad jiems „sėkmingai sekėsi būsto srityje ir labai sėkmingai sandėliavimo srityje“ – dvi spektro priešingybės.
„Nusprendėme, kad norime savo gyvenimą praleisti kurdami ką nors prasmingo ir pabandyti svajoti apie didelę svajonę, kuri galėtų pakeisti pasaulį“, – sako jis. „Mes negalėsime pakeisti amerikiečių gyvenimo būdo, bet tikrai galime sumažinti parkavimosi ir automobilių poveikį aplinkai, naudodami AI.
„TestFit Site Solver“, vienas iš galingiausių kompiuterinių dirbtinio intelekto bendro kūrimo įrankių šiandien, leidžia vartotojams akimirksniu generuoti svetainės planus, realiuoju laiku žinant apie dizainą, kainą ir konstravimo galimybes.
Naujasis generatyvus dizainas
2024 m. birželio 26 d. „TestFit“ pristatė „Generative Design“ – pastatų optimizavimo įrankį, kuriame naudojamas kompiuterinis dirbtinis intelektas. Tai bendrovės atsakymas į galimybių studiją ir ankstyvojo projektavimo poreikius, kai tokie įrankiai kaip Revit yra pernelyg sudėtingi.
„Tiesiog norime, kad partija būtų geriausia partija, kurią kada nors galite gauti iš šios svetainės. Toks yra mūsų tikslas“, – naujosios programos tikslą apibendrina Cliftonas.
Generatyvusis dizainas leidžia dirbtiniam intelektui savarankiškai išbandyti svetainės sprendimus pagal konkrečius projekto reikalavimus. Vartotojai gali lengvai apibrėžti taikinius, kurių jiems reikia šių tipų pastatams:
- Būstas
- Padaliniai
- Mažmeninė prekyba
- Modulinis
- Pramoninis
- Duomenų centrai
- Viešbutis
- Biuras
- Automobilių stovėjimo aikštelė (struktūrinė, paviršinė, surenkama)
Cliftonas sako, kad su jų įrankiu galite sugeneruoti „25 tūkstančius rezultatų per 10 sekundžių“. Filtrai leidžia rūšiuoti ir apriboti norimų dirbti dizainų skaičių. Filtrai apima:
- Vienetai
- Vidutinis vieneto plotas
- Parkavimo koeficientas
- Grynosios nuomojamos kvadratinės pėdos
- Svetainės efektyvumas
- Pastato aukštis
- Grindų ploto santykis (FAR)
- Vieneto tankis (gyvenamieji vienetai vienam akrui)
- Svetainės aprėptis
Paklausiau Cliftono, ar jie svarsto galimybę į mišinį įtraukti tvarumo metrikų. Jis sakė, kad tai nėra jų konkreti misija, nes kitos įmonės tai atlieka neįtikėtinai gerai. Tačiau tai nereiškia, kad „TestFit“ nepadeda pasiekti aplinkosaugos tikslų.
„Jei jūs gaunate 1% efektyvesnių pastatų nei kas 100 pastatų, jums nereikėjo jų statyti, o tai tiesiogine prasme yra tvarumo tikslas, yra tiesiog nestatyti pastato, kurio jums nereikia statyti. “, – pabrėžia jis.
Būdamas architektas, būčiau labai norėjęs turėti šį įrankį savo žinioje. Būtų sutaupę daug laiko ir gerai apgalvotų alternatyvų dizaineriui ir užsakovui įvertinti. Tačiau yra ir kitų potencialių vartotojų.
„Tikimės, kad jei sugebėsime įgyti tokią vartotojo patirtį, tai gali būti ne tik architektai ir kūrėjai, bet ir statybos inžinieriai, tai gali būti patys miestai, brokeriai ar žemės savininkai“, – pažymi Cliftonas.
Bet kokiu atveju dirbtinis intelektas nepadaro jūsų ekspertu. „Generative Designer“ yra bendro kūrimo įrankis žmonėms, kurie žino, ką daro.
Jei galite, ar turėtumėte?
Daugelis kūrybingų profesionalų turi prieštaringų jausmų apie generatyvųjį AI. Jie baiminasi, kad „demokratizuojantis“ dizainas sumažins jų darbo vertę arba pasens. „Jūs neturėtumėte to daryti vien todėl, kad galite“, kaip man pasakė vienas architektas, kai diskutavome apie projektavimo automatizavimą.
Statybos projekto tikslas – geriausias galimas sprendimas užsakovo, naudotojo ir aplinkosaugos požiūriu. Verta išbandyti bet kokią technologiją ar įrankį, kuris priartina mus prie šio tikslo. Vis dėlto daugelis dirbtinio intelekto kompanijų daro technologiją „didvyriu“, kuris jus išgelbės. Daugeliui kūrybininkų tai atgraso. Tikrasis herojus turėtų būti vartotojas, turintis problemą, kurią turi išspręsti.
Iš mano diskusijos su Clifton akivaizdu, kad jo širdis yra tinkamoje vietoje. Remdamasis savo dizaino patirtimi, jis sprendžia tikras problemas naudodamas naujoviškas technologijas.
„Panaudojome 8000 klientų susitikimų, kuriuos turėjome per pastaruosius septynerius metus, kad pateiktume pakankamai informacijos apie tai, ko architektui ir kūrėjų bendruomenei iš tikrųjų reikia, ir apie parametrus, kurie jiems tikrai rūpi“, – aiškina jis.
Išbandęs
Nekantrauju išbandyti generatyvųjį dizainą, kai jis bus pasiekiamas liepos 10 d. Bus nemokama versija, skirta galimybėms ištirti, ir mokama versija su patobulintomis galimybėmis.
Prisijunkite prie laukiančiųjų sąrašo ir peržiūrėkite TestFit pranešimą spaudai, kad gautumėte daugiau informacijos, ir apsilankykite jų svetainėje adresu testfit.io.