Magne Ganz, Multiconsult BIM specialistas, skaitė fantastišką pristatymą BILT Europe 2024 parodoje Rygoje gegužės 9 d. Jis paaiškino, ko reikėjo norint įgyvendinti kliento BIM strategiją Oslo Fornebubanen projekte.
„Fornebu Line“ yra naujausias Oslo metro tinklo papildymas. Kai bus baigta 2029 m., tai bus 7,7 kilometro ilgio metro linija su šešiomis stotimis.
Multiconsult ir COWI užmezgė partnerystę projektavimo projektui. 500 žmonių, 12 disciplinų projektavimo komandą sudaro inžinieriai, vadovai, kontrolieriai ir BIM koordinatoriai. Ji bendradarbiauja penkiose Europos šalyse.
Kliento vizija ir BIM strategija
Klientas Etat Fornebubanen yra Oslo ir Akerhuso savivaldybių bendradarbiavimas. Jų projekto vizija yra tokia: „Inovatyvus bendradarbiavimas sukuria ateities metro“.
Priemonės šiai vizijai pasiekti yra nurodytos BIM strategijoje:
- Klientas nori prisidėti prie pramonės plėtros iš skaitmeninės perspektyvos, įskaitant naujų produktų kūrimą ir procesų tobulinimą naudojant BIM ir kitus technologinius įrankius.
- Brėžiniai turi būti naudojami kuo mažiau visuose projekto etapuose ir patvirtinimo institucijose.
- Statybos grafiko ir modelio ryšys turi būti naudojamas atliekant statybos etapo pastatomumo analizę ir vizualiai bendrauti su suinteresuotosiomis šalimis.
Techninis vykdymas
Magne pristatymas išaiškino platų technologinį, operatyvinį ir vadybinį orkestravimą, kurį reikia įvaldyti, norint užbaigti kliento viziją.
Projektavimo komandos dirba bendroje duomenų aplinkoje, tačiau tai nėra viena bendra erdvė. Jį sudaro aštuonios platformos: Teams/Sharepoint, BIM 360 Docs, BIM 360 Collaborate, Trimble Novapoint Quadri, Failų serveris, BIMCollab Cloud, dRofus Asset DB ir Omega365.
Vienas BIM taip pat negalėjo patenkinti visų poreikių. Iki 2024 m. pagrindinės priemonės buvo „Navisworks“ ir „Solibri“. Nuo 2024 m. naudojama norvegiška Novorender, nes ji geriau veikia su CDE ir gali būti naudojama visuose įrenginiuose. Statybvietėje rangovai naudoja keletą kitų BIM peržiūros priemonių.
Projekte buvo pateiktos informacijos suvestinės, kurios vizualizuoja svarbius faktus apie šimtus modelių ir jų būsenas.
BIM programinė įranga
Projekte naudojama BIM programinė įranga apima
- ArcGIS + FME žemėlapių duomenims ir esamiems pastatams
- Revit stoties projektavimui (architektas, konstrukcinis, EP narys, priešgaisrinė ir sauga)
- Novapoint / Civil 3D infrastruktūrai ir geležinkelių projektavimui
- Tekla tunelinėms konstrukcijoms.
Visi modeliai buvo geografiškai nustatyti naudojant Euref 89 – NTM 10 ir NN 2000 karkasus.
„Magne“ modelio koordinavimui naudojo bat failus ir „Windows Task Scheduler“, automatiškai paleisdamas modelio naujinimus per naktį. Jis taip pat paminėjo, kaip Grasshopper, Dynamo ir Python buvo naudojami įvairioms projektavimo automatizavimo užduotims atlikti.
4D ir 5D BIM
Magne pasidalijo įžvalgomis, kaip sėkmingai panaudoti 4D (laikas) ir 5D (kaina) BIM. Jis atkreipė dėmesį, kad būtina naudoti pramonės klasifikatorius, pažymėti elementus pagal sąnaudų suskirstymo struktūrą ir bandyti suskirstyti modelius, kai jie yra kuriami.
4D modelio elementai buvo suderinti su užduotimis ir procesais tvarkaraštyje su tuo pačiu darbo suskirstymo struktūros kodu.
Sąnaudų įvertinimo etapai apėmė BIM modeliavimą, išvestį į IFC / OpenBIM ir ISY Calcus naudojimą sąnaudoms ir CO2 skaičiavimams.
Įdomu tai, kad „ISY Calcus“ vieneto kainos buvo grąžintos „Revit“, kad dizaineriai galėtų atlikti tiesioginius sąnaudų skaičiavimus kurdami ar keisdami modelį.
Išsinešti
Šioje santraukoje paliečiau tik kai kuriuos techninius pristatymo aspektus.
Magne pabrėžė, kaip aiškiai apibrėžti BIM reikalavimai projektuotojams ir rangovams ir tinkamas technologijų brandos lygis yra labai svarbūs norint sėkmingai įgyvendinti tokį daugialypį projektą. Išsami dokumentacija taip pat yra būtina, kad būtų atsižvelgta į turto gyvavimo ciklo poreikius.
„Fornebubanen“ parodo, kaip vizionieriai klientai ir kruopštūs ekspertai, tokie kaip „Magne“, skatina mūsų pramonės pokyčius.
Titulinė nuotrauka: Aarni Heiskanen