Leiboristų vyriausybė neatgaivins šiaurinės HS2 atkarpos, patvirtino transporto sekretorė, nustačiusi naujas priemones, skirtas sumažinti išlaidas likusiame schemos etape.
Praėjusį spalį tuometinis ministras pirmininkas Rishi Sunak paskelbė apie savo sprendimą atsisakyti antrojo greitųjų geležinkelių schemos etapo ir sustabdyti ryšį tarp Old Oak Common ir Eustono, motyvuodamas didėjančiomis sąnaudomis.
Nuo pat naujosios leiboristų vyriausybės rinkimų liepą sklando gandai, kad projektas gali būti atgaivintas, o Didžiojo Mančesterio ir Vakarų Midlendo merai pateikia privačiai finansuojamą alternatyvą.
Transporto sekretorė Louise Haigh neseniai aiškiai nurodė, kad vyriausybė įsipareigoja nutiesti geležinkelio atkarpą iki Euston, ir buvo pranešimų, kad kitos savaitės biudžete gali būti numatytas tolesnis įsipareigojimas statyti 2a etapą, kuris tęstųsi nuo Birmingamo iki Crewe.
Tačiau savaitgalį Transporto departamento paskelbtas pareiškimas sužlugdys viltis infrastruktūros sektoriuje.
„Vyriausybė buvo aišku, kad neprikelia HS2 2 etapo, kuris buvo atšauktas ankstesnės administracijos laikais“, – nurodė departamentas.
Ji pridūrė, kad nors vyriausybė „pripažįsta susirūpinimą“ dėl Birmingemo ir Mančesterio ryšio, jos „dabar pagrindinis dėmesys skiriamas saugiam HS2 pristatymui už mažiausią priimtiną kainą“.
Haighas dėl didėjančių pirmojo etapo išlaidų apkaltino „prastą projekto valdymą, infliaciją ir prastus tiekimo grandinės rezultatus“. Ji paskelbė, kad taip pat peržiūrimos pagrindinių HS2 rangovų paskatos, dėl kurių sutartys gali būti persvarstytos arba taisomos.
Vyriausybė, vadovaujama vyresniojo infrastruktūros tiekimo patarėjo Jameso Stewarto, taip pat parengė didelių transporto projektų valdymo ir užtikrinimo peržiūrą.
Peržiūros metu bus tiriama pagrindinių transporto projektų priežiūra, remiantis HS2 patirtimi, kad būtų pateiktos rekomendacijos dėl išlaidų, tvarkaraščio ir naudos prognozavimo ir ataskaitų teikimo veiksmingumo, taip pat veiksmų, skirtų sąnaudų efektyvumui užtikrinti. Šią žiemą ji pateiks savo išvadas vyriausybei.
>> Skaityti daugiau: Geležinkelių lobistas reikalauja privačių investicijų infrastruktūrai gerinti
„Vienas iš pirmųjų mano, kaip transporto sekretoriaus, darbų buvo skubiai peržiūrėti HS2 paveldėtą poziciją“, – sakė Haighas. „Jau seniai buvo aišku, kad HS2 sąnaudoms buvo leista nekontroliuojamai. Tačiau nuo tada, kai tapau transporto sekretoriumi, iš arti mačiau projekto įgyvendinimo nesėkmių mastą – ir tai baisu.
„Mokesčių mokėtojai turi teisę tikėtis, kad HS2 bus pristatytas efektyviai, ir aš nieko mažiau nepritarsiu. Pažadėjau dirbti greitai ir taisyti reikalus – būtent todėl paskelbiau apie skubias priemones, skirtas HS2 sąnaudoms suvaldyti ir mokesčių mokėtojų lėšoms tinkamai panaudoti.
„Pats laikas įsitikinti, kad būtų išmoktos pamokos ir HS2 klaidos niekada nepasikartotų.
Buvęs „Crossrail“ vadovas Markas Wildas netrukus pradės eiti „HS2 Ltd“ vadovo pareigas, o tada Haighas jam paves įvertinti dabartinę kainą, tvarkaraštį ir kultūrą. Jis taip pat pateiks veiksmų planą, kaip kuo efektyviau atlikti likusius darbus.