Šis garso įrašas generuojamas automatiškai. Praneškite mums, jei turite atsiliepimų.
Nardymo trumpas:
- Praėjusį mėnesį įgulos įsiveržė į 168 000 kvadratinių pėdų terminalo plėtrą Mineapolio Šv. Paulo tarptautinis oro uostas, kuris bus įtrauktas geoterminė klimato kontrolėlietaus vandens melioracija, LED apšvietimas, automatizuotas pastatų stebėjimas ir kitos efektyvios, ekologiškos pastatų sistemos.
- Įgyvendinant projektą bus įrengti du papildomi oro linijų vartai ir padidintas atstumas bei keleivių vietų skaičius dviejuose esamuose šiauriniuose vartuose. Pasak Metropoliteno oro uostų komisijos pranešime žiniasklaidai. Jame taip pat bus nauji tualetai, koncesijos erdvės ir papildomos veiklos palaikymo zonos oro linijų bendrovėms ir nuomininkams šiauriniame terminalo gale, pranešė MAC.
- Tikimasi, kad patobulinus išplėstą šiaurinį 2 terminalo galą sumažės bendras energijos poreikis šildymui ir vėsinimui. 19 %vanduo imamas iš vietinės vandens tiekimo įmonės 56 % ir energijos poreikį vidaus ir išorės apšvietimui 23 % ir 62 %atitinkamai pagal MAC informacinį lapelį, pasidalintą su „Facilities Dive“.
Nardymo įžvalga:
Pasak MAC strateginės komunikacijos vadovo Jeffo Lea, pagrindinis projekto rangovas yra Fridley, Minesotoje įsikūrusi Morcon Construction.
Projekto komanda is siekia LEED-Gold sertifikato su MSP Terminal 2 plėtros projektu, atspindinčiu tendenciją JAV oro uostų renovacija ar plėtra apimantis tvarias pastatų sistemas ir medžiagas. 2023 m. spalio mėn. Kentukio Luisvilio Muhammado Ali tarptautinis oro uostas už 22 mln. JAV dolerių vertės geoterminio šildymo ir vėsinimo sistemądidžiausias iki šiol bet kuriame JAV oro uoste.
Rugpjūčio mėnesį Portlando tarptautinis oro uostas Oregone debiutavo išplėstas pagrindinis terminalas – dalis 2,15 milijardo dolerių vertės projekto, kuriuo siekiama padvigubinti oro uosto pajėgumus – į jį įeina visiškai elektrinė žemės šilumos siurblio sistema, devynių akrų masės medinis stogas ir 49 stoglangiai, siekiant sumažinti elektros apšvietimo poreikį.
Taip pat yra oro uostai visoje JAV elektrifikuoti terminalų pastatus ir antžeminės tarnybos įrangos parkus kaip ir Federalinė aviacijos administracija skatina oro uostus iki 2050 m. visiškai išmesti anglies dvideginį. Pasak oro uostų pareigūnų, Denverio tarptautinis oro uostas, Sietlo-Tacoma tarptautinis oro uostas ir Filadelfijos tarptautinis oro uostas, be kitų pagrindinių oro uostų, per pastarąjį dešimtmetį ėmėsi reikšmingų veiksmų, kad sumažintų antžeminio laivyno emisijas.
Mineapolyje MSP anksčiau šiais metais gavo 20 mln. USD dotaciją 263 mln. USD projektui per Federalinės aviacijos administracijos oro uostų terminalų programą. Tai vienas iš kelių vykdomų pajėgumų didinimo projektų, planuojamų arba siūlomų 2-ajam terminalui kaip dalis MSP Airport 2040 ilgalaikis planassakė MAC.
2 terminalo plėtros projektas skatina MAC išmetamųjų teršalų mažinimo planus, sakė MAC projekto vadovė Ashley Vlasak. Projekto planuotojai svarstė, „kaip galėtume išlaikyti pasirinktą technologiją ir kaip ji atitiktų mūsų ilgalaikius išmetamųjų teršalų tikslus“, – sakė Vlasakas.
Naujasis terminalo šildymas ir vėsinimas iš antžeminio šaltinio bus gaunamas iš keturių šulinių požeminio vandens sistemos, kurią sukūrė Minesotoje įsikūrusi „Darcy Solutions“, sakė Vlasakas. „Darcy Solutions“ atrinko terminalo išplėtimo projektą po sėkmingo vieno šulinio „koncepcijos įrodymo“ projekto, aprūpinančio naujai pastatytą aerodromo saugumo patikros punkto pastatą iš žemės šaltinio.
Sistema leis 8,9% sumažinti ŠVOK sistemos energijos suvartojimą plėtojant šiaurę, teigiama MAC informaciniame lapelyje. Įgulos prijungs jį prie esamos terminalo klimato kontrolės sistemos ir pakeis daug ŠVOK įrangos, sakė Vlasakas.
Vlasako teigimu, bet kokie būsimi 2 terminalo plėtros projektai būtų skirti šildymui ir vėsinimui iš antžeminio šaltinio, nors FAA apribojimai oro uosto infrastruktūrai apsunkina vietos parinkimą papildomiems gręžiniams. „Norite, kad gręžiniai būtų kuo arčiau pastato“, kad būtų sumažintas šilumos nuostolis vamzdynuose, sakė ji.
Mažo srauto ir efektyviai vandenį naudojantys įrenginiai terminalų tualetuose sumažins vandens poreikį 31%, palyginti su įprastomis sistemomis, teigė MAC. Remiantis MAC santrauka, išplėstoje terminalo lietaus vandens surinkimo sistemoje kasmet bus surinkta apie 540 000 galonų vandens, skirto tualetui ir pisuarams nuplauti, todėl iš vietinės komunalinės įmonės išleidžiamo vandens kiekis sumažės 56%.
Išplėstame terminale bus patobulinti didelio efektyvumo pastato apvalkalai, įskaitant trijų stiklų langus su bambuko rėmu, padidintą sienų ir stogo izoliaciją bei sandarias išorės detales, pranešė MAC. Bambuko užuolaidų siena bus pirmoji Mineapolio Šv. Paulo tarptautinis oro uostas ir sumažins projekto anglies pėdsaką, sakė Vlasakas.
Remiantis MAC santrauka, projekto anglies pėdsakas taip pat bus sumažintas „optimizavus konstrukcinius tarpatramius ir atstumą tarp kolonų, sumažinus anglies betono mišinį ir pakeičiant plienines bei betonines konstrukcijas masinėmis medinėmis konstrukcijomis“. Optimizuoti konstrukciniai projektai buvo modeliuojami pagal ankstesnius JTP plėtros projektus, vėliau modifikuoti siekiant sumažinti anglies intensyvumą, sakė Vlasakas.
MAC tikisi, kad 2-ojo terminalo plėtra į šiaurę bus baigta 2027 m. Vienu metu vykdomas dviejų naujų oro linijų vartų pastatymas terminalo pietiniame gale bus atidarytas lapkričio mėnesį, pranešė MAC.
Domina daugiau patalpų valdymo naujienų? Prisiregistruokite gauti „Facilities Dive“ naujienlaiškį šiandien.