ašstatybos pramonėje projekto sėkmė ar nesėkmė gali labai priklausyti nuo pirmaujančių vadovų žinių ir įgūdžių. Šie asmenys yra pramonės pagrindas, vadovaujantys komandoms ir užtikrinantys saugumą bei efektyvumą. Tačiau daugelis statybų meistrų niekada negauna jokio oficialaus mokymo šiai svarbiai pareigai. Vietoj to, jie tapo meistrais, remdamiesi savo žiniomis ir techniniais įgūdžiais šioje srityje, o ne vadovavimo sugebėjimais.
Dėl didėjančio darbo jėgos trūkumo ir didelės kaitos, laikas nuo amatininko iki meistro gali trukti net vieną dieną. Be struktūrinio mokymo ar formalios paramos, daugelis meistrų lieka „skęsti arba plaukti“ scenarijuje, priversti taikyti bandymų ir klaidų metodą. Dėl tokio reaktyvaus požiūrio praleidžiamos tobulėjimo galimybės, didėja apyvartos rodikliai ir bendras neefektyvumas, dėl kurio vėluoja projektai ir padidėja sąnaudos.
Siekiant išsiaiškinti problemą, Statybos pramonės instituto ataskaitoje nustatyta, kad beveik 70 % statybų meistrų pranešė, kad trūksta mokymų tokiose svarbiose srityse kaip komunikacija ir kokybė. Be to, tyrimai rodo, kad amatų specialistą paaukštinus į meistrą, tas asmuo dirba tik vienerius ar dvejus metus, todėl įmonė lieka be vieno geriausių amatų profesionalų, o dabar – be meistro.
Visa tai veda prie akivaizdaus – investicijos į meistrų mokymą ir tobulėjimą ne tik sumažina projektų riziką, bet ir padidina darbuotojų išlaikymą, nes suteikia amatų profesionalams aiškų karjeros kelią. Deja, net ir turėdami tokio pobūdžio išmokas, rangovai laiko ir išteklių trūkumą nurodo kaip pagrindines mokymo kliūtis.
Nacionalinis statybos švietimo ir tyrimų centras (VKEKK) padeda sumažinti šias kliūtis, pateikdamas išsamią informaciją Statybos meistro atestavimo programa esamiems ir būsimiems meistrams. Šią programą lengva įdiegti, ji yra visiškai savarankiška ir pasiekiama telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose ar staliniuose kompiuteriuose. Ši penkių kursų programa suteikia mokymus svarbiausiose lyderystės, komunikacijos, kokybės, produktyvumo ir saugos srityse.
Siekiant užtikrinti, kad dalyviai įsitrauktų ir mokytųsi, jį sukūrė mokymo dizaineriai ir apima garso įrašą, tekstą, vaizdo įrašus, veiklą, apžvalgas ir praktiką bei patikrina jūsų supratimo elementus. Dalyko ekspertai iš visos šalies buvo įtraukti į kūrimas ir vaizdo įrašai, siekiant užtikrinti, kad programa paliečia realaus pasaulio iššūkius, su kuriais esami ir būsimi meistrai kasdien susiduria arba susidurs darbo vietoje.
Programa baigiasi griežtu įvertinimu, siekiant įvertinti besimokančiojo supratimą, pateikti asmeninį mokymo planą ir gauti statybos meistro sertifikatą. Šis įvertinimas taip pat yra puiki priemonė įvertinti esamus meistrus ir pateikti ataskaitą apie jų stipriąsias ir silpnąsias puses, o tai gali paskatinti kvalifikacijos tobulinimo galimybes.
Net labiausiai patyrusiems meistrams gali būti naudingas oficialus mokymas. Sudėtingas statybos projektų pobūdis reikalauja įvairių įgūdžių – nuo saugos reikalavimų iki žmonių valdymo. Struktūrizuotas ir standartizuotas mokymo sprendimas, kaip NCCER Statybos meistro atestavimo programa gali padėti užpildyti žinių spragas ir suteikti tvirtą pagrindą karjeros augimui. Norėdami sužinoti daugiau, apsilankykite nccer.org/foreman.