„Meesho“ tapo pirmąja Indijos horizontalia elektroninės prekybos įmone, generuojančia teigiamą grynųjų pinigų srautą, o tai žymi reikšmingą pokytį rinkoje, kurioje pelningumas ilgą laiką buvo sunkus net ir iškilus naujoms konkurencijos grėsmėms.
„SoftBank“ ir „Prosus“ remiamas startuolis, aptarnaujantis klientus mažesniuose Indijos miestuose ir miesteliuose, pranešė apie teigiamą 232 rupijų (27,6 mln. USD) grynųjų pinigų srautą per finansinius metus, pasibaigusius 2024 m. kovo mėn., ir padidino veiklos pajamas 33 proc. (905,6 mln. USD). Jos pakoreguoti nuostoliai sumažėjo 97% nuo 1569 rupijų iki vos 53 kronų.
„Meesho“ augimas išlieka spartesnis nei el. prekybos rinka Indijoje. „Bank of America“ duomenimis, Indijos elektroninės prekybos pramonės augimas 2024 m. sulėtės iki 17 proc., o 2025 m. – iki 20 proc. Šis santykinai lėtesnis augimas siejamas su vartojimo sulėtėjimo poveikiu ir lėtesniu drabužių pramonės augimu.
„Flipkart“ prekyvietės padalinio pajamos per finansinius metus, pasibaigusius kovo mėnesį, padidėjo 21% iki 2,12 mlrd. Jos nuostoliai sumažėjo 41% iki 280,4 mln.
Indijos prekybos rinką tuo pat metu pertvarko greitosios prekybos įmonės. „Blinkit“, „Zomato“ greitosios prekybos padalinys, išplėtė savo tamsiųjų parduotuvių tinklą nuo 2 500 kvadratinių pėdų iki 4 000+ kv. pėdų ir padidino SKU nuo 4 iki 5 000 iki daugiau nei 10 000. Platforma taip pat pristatė naujas funkcijas, įskaitant EMI parinktis perkant daugiau nei 3000 rupijų (35,7 USD), drabužių ir avalynės grąžinimą per 10 minučių ir siuntų padalijimą, siekiant išplėsti pasiekiamumą.
Remiantis „TechCrunch“ analize, greitosios komercijos žaidėjai, įskaitant „BlinkIt“, „Nexus“ palaikomą „Zepto“, „Prosus“ remiamą „Swiggy's Instamart“ ir „Tata“ priklausantį „BigBasket“, šiemet prognozuoja apie 6 mlrd.
Atrodo, kad nusistovėjusiems žaidėjams vis dažniau kovojama dėl viso stacko valdymo. „Amazon“ ir „Flipkart“ dabar tvarko apie 90% savo pristatymų įmonės viduje, o „Meesho“ pradėjo savo logistikos paslaugą „Valmo“, kad optimizuotų siuntimo išlaidas. „Valmo“ apdoroja maždaug 35% visų „Meesho“ užsakymų, teigia „Bank of America“.
Pokyčiai įvyksta, kai stiprėja konkurencija dėl ateinančių šimto milijonų Indijos pirkėjų internetu. „Meesho“ praneša, kad 45 % jos klientų dabar yra iš 4 pakopos miestų ir kituose miestuose, o 145 milijonai unikalių metinių sandorius atliekančių vartotojų – tai maždaug 10 % Indijos gyventojų.
„Taip pat matome didelį naujų elektroninės prekybos vartotojų antplūdį, o tai rodo mūsų sėkmę pritraukiant klientų iš Indijos rinkų, kuriose nėra pakankamai paslaugų“, – sakoma Meesho pranešime. „Tai ne tik pabrėžia didžiulį el. prekybos potencialą Indijoje, bet ir pabrėžia mūsų gyvybiškai svarbų vaidmenį padarant elektroninę prekybą prieinamą regionams, kurie istoriškai buvo nepastebėti.
„Bank of America“ tikisi, kad 2024–2027 m. į elektroninės prekybos rinką pateks apie 120 milijonų naujų pirkėjų internetu, o jų skaičius sieks 380 milijonų. Tikimasi, kad maždaug 75 % šių naujų vartotojų bus iš 2/3 pakopos miestų, o tai yra atskira pirmą kartą perkančiųjų internetu grupė.