Jei visų automobilių kainos ir savybės būtų vienodos, vis tiek daugiau amerikiečių rinktųsi dujomis varomą automobilį nei hibridinį ar elektrinį automobilį (EV). Tačiau nė vienas iš trijų neuždirba daugumos balsų, o hibridai beveik pasivijo, rodo naujas tyrimas.
KPMG, viena iš didžiojo ketverto apskaitos įmonių, paskelbė naujausią Amerikos perspektyvų tyrimą. Apklausoje 1100 suaugusiųjų klausiama apie jų požiūrį į viską – nuo dirbtinio intelekto iki savo finansinės ateities.
Apklausa rodo, kad kalbant apie automobilius, amerikiečiai dabar beveik po lygiai pasiskirstę tarp dujomis varomų ir hibridinių automobilių. Elektrinės transporto priemonės (EV) vis dar užima tolimą trečdalį, tačiau vis labiau populiarėja.
Tyrėjai paklausė: „Jei elektromobilis, standartinis dujomis varomas automobilis ir hibridas kainuoja tiek pat ir turi tas pačias savybes, kokio tipo transporto priemonę norėtumėte įsigyti?
38 procentai pasirinko dujomis varomą automobilį su tuo, ką žinojo. Trisdešimt keturi procentai rinkosi hibridą. Dvidešimt vienas procentas norėtų EV. Penki procentai teigė nesantys tikri, o 3 procentai nepateikė pirmenybės.
Klausimas šiek tiek klaidinantis. Dujomis varomų automobilių, hibridų ir elektromobilių kainos nėra panašios. Vidutinis naujas automobilis balandį buvo parduotas už 48 510 USD, o vidutinis elektromobilis buvo parduotas už 55 252 USD. Palyginti su prieš metus, elektromobilių kainos sumažėjo 8,5%. Tačiau apklausos rodo, kad didesnės kainos yra viena iš trijų pagrindinių kliūčių diegti elektromobilius, taip pat susirūpinimas dėl nuotolio ir įkrovimo infrastruktūros.
Vairuotojai ir automobilių gamintojai turi skirtingus lūkesčius dėl įkrovimo infrastruktūros. KPMG išsiaiškino, kad 60 % amerikiečių nori elektromobilio, kuris galėtų įkrauti 80 % akumuliatoriaus per 20 minučių ar mažiau, o automobilių pramonės vadovai mano, kad to nori 41 %.
Daugelis amerikiečių hibridus laiko tiltu į būsimą EV erą. 2024 m. elektromobilių pardavimas auga lėtai, bet stabiliai, o hibridinių automobilių pardavimai išaugo. Naujų hibridų registracija pirmąjį metų ketvirtį išaugo beveik 50 proc.
Tas pats gali būti ne po dešimtmečio. Neseniai atliktas Kelley Blue Book tėvų Cox Automotiv tyrimas parodė, kad dauguma žmonių, kurie šiandien nepirktų elektromobilio, sakė, kad pagalvotų apie tai po trejų ar penkerių metų. Netgi skeptiškesni dažnai sakydavo, kad svarstytų apie EV po 10 metų.