„Tesla“ šį vakarą renginyje „Mes, robotas“ pristatė beveik dvi dešimtis savo naujojo „Robotaxi“ prototipų.
„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas užlipo į sceną ilgai važinėdamas aplink sceną, pastatytą taip, kad ji būtų panaši į miestą. Buvo teatralinių kliūčių. Minia apsidžiaugė. Vėliau renginio svečiai buvo pakviesti pasivažinėti po filmavimo aikštelę savaeigiu Robotaxis.
„Robotaxis“ ir toliau cirkuliavo aplink filmavimo aikštelę, surengtą „Warner Bros.“ įstaigoje Los Andžele, o Muskas kalbėjo. Kartu su Robotaxi Muskas debiutavo su Robovan, nors apie šį didesnį robotaxi formatą buvo kalbama mažiau.
Muskas pavadino „kibernetinę kabiną“ kaip potencialią investiciją, o „piemenys“ laiko „automobilių pulkus“. Jis taip pat sakė, kad tai kainuos „mažiau nei 30 000 USD“.
Vienu metu Muskas netgi sakė, kad „Robotaxi“ kažkaip pakeis miesto automobilių stovėjimo aikšteles parkais. „Iš „automobilių stovėjimo aikštelės“ išimame „-ing“ aikštelę“, – sakė Muskas.
Muskas paminėjo, kad „Robotaxi“ savarankiško vairavimo galimybė taip pat gali būti pridėta prie „Model 3“ ir „Model Y“.
„Robotaxi“ gamyba galėtų prasidėti jau 2026 m. arba „bent jau iki 2027 m.“, Anot Musko, kuris pažymėjo, kad yra linkęs optimistiškai vertinti terminus.
Ilgas kelias į tikrai savarankiškai važiuojančias Teslas
Prieš dešimtmetį „Tesla“ pirmavo savarankiškai valdančių automobilių kūrimo srityje. Nuo to laiko generalinis direktorius Elonas Muskas davė daug pažadų, tačiau visiškai nepriekaištingo produkto (dar) nebuvo, bent jau už prototipų Holivudo scenose.
Tokie konkurentai kaip „Google Waymo“ ir „General Motors“ Cruise padarė šuolį į priekį. Tačiau vis tiek niekas nematė pabėgusios sėkmės.
„Waymo“ paslauga veikia daugelį metų ir šiuo metu pristato šeštąją savaeigių transporto priemonių kartą.
Bendrovė neseniai paskelbė, kad per savaitę San Franciske (Los Andžele) ir Finikse (Arizonoje) eksploatuoja apie 700 transporto priemonių ir 100 000 mokamų važiavimų be vairuotojo.
„GM's Cruise“ taksi be vairuotojo eksploatuoja nuo 2021 m., o už važiavimą taksi be vairuotojo moka nuo 2022 m. Tačiau 2023 m. spalį bendrovės be vairuotojo taksi veiklos licencija buvo sustabdyta dėl susirūpinimo automobilių saugumu.
Nuo gegužės kruizinės transporto priemonės grįžta į Kalifornijos viešuosius kelius, kol Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) atlieka tolesnius tyrimus. „Cruise“ taip pat eksploatuoja transporto priemones Phoenix ir Ostine, Teksase.