Galingiausia gamykla Corvette kada nors pastatytas išvysto 1 064 arklio galias ir turi pakankamai ventiliacijos angų bei aerodinaminių patobulinimų, kad atrodytų labiau kaip transformatorius, o ne automobilis, kurį galite nusipirkti ir pastatyti važiuojamojoje dalyje. Tačiau gamyklos durys bus pradėtos platinti kitų metų pabaigoje ir bus pristatytos į atstovybes.
Praėjusią naktį „Chevrolet“ pristatė 2025 m. „Corvette ZR1“ – tikriausiai geriausią dabartinės aštuntos kartos „Corvette“ versiją. Vadovai ir inžinieriai daug detalių nutylėjo. Pavyzdžiui, nežinome 0–60 mylių per valandą greičio ar kainos.
Mes žinome, kad didžiausias greitis bus „daugiau nei 215 mylių per valandą“.
Tačiau „Chevrolet“ erzino gerbėjus pasakojimais apie savo pasirodymą, pavyzdžiui: „Visi keturi pilotai bandytojai pirmaisiais savo ratais Niurburgringe lengvai išvažiavo daugiau nei 200 mylių per valandą greitį“. Jie pažymėjo: „Pirmojo Corvette ZR1 paleidimo metu inžinieriai įveikė mažiau nei 10 sekundžių ketvirtį mylios.
Įdomu, ką jis gali padaryti su įšilusiomis padangomis.
Naujas variklis, kurio galima geisti – LT7
Žvėries širdis yra LT7, rankomis pagamintas 5,5 litro dviejų turbo plokščių alkūninis V8, išvystantis stulbinančią 1 064 arklio galių ir 828 svarų pėdų sukimo momentą. „Chevrolet“ teigia, kad „pagamina daugiau galios nei du LS7 varikliai, legendinis 7,0 l V-8 iš šeštos kartos Corvette Z06 – panašiai kaip vienas LS7 variklis kiekviename banke“.
Jis siunčia galią per 8 greičių dvigubos sankabos automatinę pavarų dėžę su stipresniais įvesties velenais ir atsuktomis pavaromis, kad būtų galima valdyti jėgą.
Magnetic Selective Ride Control 4.0 pakaba tvarko pusiausvyrą. Jei pasirinksite ZTK paketą, gausite tvirtesnes spyruokles ir Michelin Pilot Sport Cup 2 R padangas.
Daugiau nei 1 200 svarų prispaudžiamosios jėgos
Tiesios linijos greitis yra vienas iš inžinerinių iššūkių. Greitis posūkyje yra kitas dalykas. Tai išspręsta naudojant prispaudimo jėgą.
Visi tie puikūs aerodinaminiai antgaliai turi tikslą – Chevrolet teigia, kad didžiausiu greičiu jie sukuria daugiau nei 1 200 svarų prispaudimo jėgą.
Žinoma, pratekantis gaubtas siunčia aušinimo orą į šilumokaitį. Tačiau net ir jis yra sukurtas taip, kad nuspaustų automobilį dideliu greičiu.
Standartinis ZR1 turi „mažą spoilerį su kliento reguliuojamomis trumpomis ir aukštomis vytelėmis“. ZTK paketas prideda „agresyvų, didelę prispaudimo jėgą turintį galinį sparną, priekinius nardymo plokštumus ir aukštą gaubtą Gurney lūpą – visa tai pagaminta iš austo anglies pluošto“. Jis taip pat prideda unikalią apatinę dalį su prispaudimo jėgą skatinančiais trinkelėmis.
Viską suvynioja anglies ir keramikos stabdžių rotoriai – 15,7 colio priekyje ir 15,4 colio gale. „Chevy“ teigia, kad greitis išauga nuo 80 iki 200 mylių per valandą ir atgal 22% greičiau nei paskutinės kartos ZR1.
Linksmas istorijai…
Turėdami visas tas futuristines technologijas, galite tikėtis, kad 2025 m. „Corvette ZR1“ paliks jums savo istoriją. Tačiau dizaineriai fantastiškai nusiteikę prie klasikinių „Vettes“ – padalinto galinio lango. Taip, kaip septintojo dešimtmečio pabaigoje išgarsėjęs C2 Stingray.
„Mes nepriėmėme šio sprendimo lengvabūdiškai, žinome, kad tai yra mylimas elementas iš Corvette istorijos“, – sakė Philas Zakas, „Chevrolet“ vykdomasis dizaino direktorius. „Šis elementas ne tik suteikia funkciją, bet ir sugebėjome integruoti aistringą dizainą į formą ir padaryti tai taip, kad būtų pagerbta Corvette istorija. ZR1 atrodė kaip tinkamas laikas grąžinti padalintą langą.
Skilimas, atitinkantis šio aviacinio žvėries dvasią, yra funkcionalus. Jį užtikrinantis sraigtas yra išleidžiamas šilumai iš variklio skyriaus ištraukti.
Viduje ergonomika yra pažįstama tiems, kurie dalyvavo aštuntosios kartos „Vette“. Tačiau specifiniai ZR1 elementai yra pirmasis „Corvette“ padidinimo matuoklis, ZR1 ženklas ir naujas durų dygsnio modelis.
… Ir nauja vieta Jame
Corvette visada buvo žymiausias Amerikos sportinis automobilis. Tačiau nuo tada, kai 2020 metų modelio metais jis buvo varomas viduryje, jo reikšmė pasikeitė.
Dirbantiems žmonėms nebėra kažkas gražaus ir trokštančio svajoti vieną dieną turėti. Dabar tai tikras superautomobilis, konkuruojantis su tokiais kaip „Ferrari“ ir „McLaren“. Korvetės dabar yra ištvermės lenktynių objektas kartu su Europos superautomobiliais, dažnai lenkiančiais juos. Kiekvieną kartą, kai GM išleidžia naują „uber-Vette“, skaičiai tampa vis siaubingesni.
Pats nuostabiausias dalykas apie dabartinį „Corvette“ gali būti tai, kad jį vis dar galima įsigyti už maždaug 70 000 USD. Be abejo, ZR1 kainuos daugiau nei dvigubai daugiau. Tačiau už penkiaženklę sumą galite gauti sportinį automobilį, pagamintą ant tų pačių kaulų, kaip šis 1000 arklio galių ir 215 plius mylių per valandą žvėris.
ZR1 bus retenybė. Tačiau bus parduota daug daugiau pėstiesiems skirtų „Corvette“, kurios vis tiek priverčia vaikus šypsotis.