Kada pakeisti uždegimo žvakes Greiti patarimai
- Jūsų savininko vadove rekomenduojama, kada tai padaryti pakeisti uždegimo žvakes. Kai kuriuos reikia pakeisti nuvažiavus 25 000 mylių ar mažiau, kai kuriuos nuvažiavus 50 000 mylių, o kitus nuvažiavus 100 000 mylių.
- Sumažėjęs pagreitis, variklio uždegimo sutrikimai ir šiurkšti tuščioji eiga yra simptomai, rodantys, kad galite reikia naujų uždegimo žvakių.
- Uždegimo žvakės yra pagaminti iš skirtingų metalų; pigūs kištukai dažnai tarnauja trumpiau nei pagaminti iš brangesnių metalų. Vadovaukitės automobilių gamintojo rekomendacijomis dėl jūsų automobilio uždegimo žvakių tipo.
Jei jūsų dujomis varomos transporto priemonės pagreitis pasikeitė iš „didinti, priartinti“ į „putt, putt“, tikriausiai yra uždegimo žvakės problema.
Prasta degalų ekonomija yra dar vienas požymis, kad reikia pakeisti žvakes arba uždegimo žvakių laidus. Nors šiuolaikinės uždegimo žvakės tarnauja daug ilgiau nei pagamintos prieš 30 metų, jos tarnauja ne amžinai ir jas reikia reguliariai keisti. Geriausia patikrinti savininko vadovą. Skaitykite toliau, kad sužinotumėte apie šiuos pagrindinius vidaus degimo variklių komponentus ir kada reikia pakeisti uždegimo žvakes.
Ką veikia uždegimo žvakė?
Uždegimo žvakė yra įtaisas, kuris naudoja nedidelį elektros varžtą, kad uždegtų kuro ir oro mišinį automobilio variklyje, sukurdamas degimą, kuris judina stūmoklius ir priverčia jūsų transporto priemonę judėti.
Į kiekvieną variklio cilindrą įsukama viena uždegimo žvakė. Jis reikalingas varikliui užvesti ir palaikyti. Didžiausias uždegimo sistemos poreikis yra užvesti automobilį ir priversti jį važiuoti.
- Kištuko dalis, kuri kyšo iš variklio, yra prijungta prie transporto priemonės uždegimo sistemos, kuri turi tiekti tam tikrą elektros srovės kiekį, kad kiekviename variklio cilindre kiltų kibirkštis.
- Priešingame uždegimo žvakės gale yra du atviri elektrodai, esantys cilindro viduje. Elektros srovė iš uždegimo sistemos keliauja į kištuko centrinį elektrodą. Aukštos įtampos kibirkštis peršoka nedidelį tarpą, kad pasiektų antrąjį elektrodą.
Ta kibirkštis uždega kuro ir oro mišinį variklio cilindre. Kiekvieną kartą, kai atsiranda kibirkštis, cilindro viduje įvyksta nedidelis sprogimas, kuris stumia žemyn stūmoklio viršūnę. Variklio tipas nurodo, kiek uždegimo žvakių jums reikia. Jei jūsų transporto priemonė turi keturis cilindrus, ji turi keturis stūmoklius; šeši cilindrai, šeši stūmokliai ir kt., kurių kiekvienas aptarnaujamas atskiru kištuku.
Uždegimo žvakė yra patikimas darbinis arkliukas. Pavyzdžiui, dirbant tuščiąja eiga, tarkime, 800 aps./min., 4 cilindrų 2,0 litrų variklyje kibirkštis įsižiebs 200 kartų per minutę. Variklio sūkiams padidėjus, tarkime, iki 2000 aps./min., kištukas užsidega 500 kartų per minutę. Dyzeliniuose varikliuose uždegimo žvakės nenaudojamos.
DAUGIAU: Kas atsitiks, jei į benzininį automobilį įpilsite dyzelino?
Kodėl reikia pakeisti uždegimo žvakes
Dauguma uždegimo žvakių tarnauja ilgai ir jas galima keisti pagal grafiką įprastinė priežiūra. Pravartu išlaikyti sveikus kištukus ir laidus, kad jie užsidegtų laiku ir variklis veiktų sklandžiai. Sugedusios arba susidėvėjusios uždegimo žvakės neleidžia sinchroniniam degimui, todėl variklis veikia sklandžiai.
Dėl ko sugenda uždegimo žvakės?
Uždegiminės žvakės veikia užkulisiuose ir paprastai apie tai negalvojęs vairuotojas. Tačiau uždegimo žvakių antgaliai gali perkaisti dėl šilumos kaupimosi degimo kameroje arba netinkamai veikiančios aušinimo sistemos. Dėl pakartotinio perkaitimo kištukas gali per anksti sugesti.
Kitos priežastys, dėl kurių uždegimo žvakės sugenda, yra alyvos nutekėjimas arba anglies ar kitų šalutinių degimo produktų susikaupimas kameroje.
Kaip atrodo bloga uždegimo žvakė?
Ieškokite matomų susidėvėjusios, pažeistos arba sugedusios uždegimo žvakės požymių.
- Įtrūkęs izoliatorius. Baltos spalvos keraminio kištuko korpuso drožlės ar įtrūkimai gali nutraukti elektros tekėjimą.
- Nusidėvėjęs elektrodas. Erozija arba tirpimas aplink J formos įžeminimo elektrodą ir kupolo formos centrinį elektrodą kištuko apačioje rodo, kad jis sugedo.
- Anglies kaupimasis. Ant galiuko susikaupusias šiukšles galima pašalinti vieliniu šepečiu, tačiau alyva ant uždegimo žvakės gali reikšti vidinį variklio alyvos nuotėkį.
Kada pakeisti uždegimo žvakes
Kaip ir dėl bet kokio tipo priežiūros ar variklio problemų, turėtumėte vadovautis savo transporto priemonės savininko vadove pateiktais nurodymais, kada keisti uždegimo žvakes. Nykščio taisyklės nėra, nes jų ilgaamžiškumas priklauso nuo uždegimo žvakės tipo ir kokybės. Rida yra uždegimo žvakės naudojimo trukmės rodiklis; jo amžius metais nebūtinai yra veiksnys.
Sumažėjęs variklio veikimas yra geras rodiklis, galintis pasakyti, kada reikia pakeisti uždegimo žvakes.
Kiek laiko tarnauja uždegimo žvakės?
Uždegimo žvakės tarnavimo laikas skiriasi priklausomai nuo medžiagos. Mažiau brangių varinių uždegimo žvakių eksploatavimo laikas yra palyginti trumpas, o platininės žvakės gali atlaikyti iki 100 000 mylių.
8 rodo, kad reikia pakeisti uždegimo žvakes arba uždegimo žvakių laidus
Be pirmiau minėtų matomų užuominų, yra ir kitų uždegimo žvakių keitimo indikatorių.
1. Planinė techninė priežiūra
Patikrinkite keitimo intervalą savininko vadove. Kai kurioms transporto priemonėms kištuką reikia keisti nuvažiavus vos 18 000 mylių, kai kurias – nuvažiavus 30 000–35 000 mylių, o kitas – nuvažiavus 100 000 mylių.
2. Uždegimo žvakių laidai
Tikrai senose transporto priemonėse naudojamas skirstytuvas, skirstytuvo dangtelis ir uždegimo žvakių laidai. Kai kurie vėlesni modeliai turi uždegimo sistemą be skirstytuvo, tačiau vis dar turi tradicinius uždegimo žvakių laidus. Naujesnėse transporto priemonėse naudojama ritė ant kištuko uždegimo sistema, kuri pašalina elektros problemas, kylančias dėl susidėvėjusių uždegimo žvakių laidų. Dabar pramonei reikia tikslesnės kibirkšties ir degalų tiekimo kontrolės, nes reikia padidinti degalų ekonomiją ir sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį.
Senesnių transporto priemonių su uždegimo žvakių laidais savininkams gali tekti juos pakeisti, nes jie tampa trapūs ir linkę trūkinėti. Tuo metu jie nebeteikia tinkamo elektros srovės kiekio, kad uždegtų žvakes ir tinkamai sudegintų benziną.
3. Degalų ekonomijos pablogėjimas
Nešvarios arba užsiteršusios uždegimo žvakės sumažina degalų sąnaudas, nes degimo cikle žvakės efektyviai nedegina benzino. Mylių už galoną gali sumažėti net 20–30%. Mechanikas pakeis kištukus ir sureguliuos kiekvieno kištuko tarpą pagal gamyklos specifikacijas, naudodamas specialų įrankį.
4. Lėtesnis pagreitis
Pvz., jei įsibėgėti reikia ilgiau ir pravažiuoti automobilį yra mažiau energijos, problema gali būti susidėvėjusios uždegimo žvakės, kurias reikia pakeisti. Tačiau blogas kuro filtras, nešvarūs ar užsikimšę kuro purkštukai, deguonies jutiklio ir uždegimo sistemos problemos taip pat gali sulėtinti pagreitį.
5. Apytikslė tuščioji eiga
Jei variklis skleidžia pynimą, barškėjimą, panašų į trankį arba stipriai vibruoja, gali būti kaltos uždegimo žvakės arba uždegimo žvakių laidai.
6. Variklio uždegimo sutrikimai
Pakeiskite kaiščius dažniau, jei ant kaiščio galo pateko alyvos, kai išimama iš variklio. Alyvos yra dėl įtrūkusios vožtuvo dangtelio tarpinės, uždegimo žvakės sandarinimo žiedo, sugedusios galvutės tarpiklio arba sugedusių ar susidėvėjusių vožtuvo kreiptuvų. Remontas yra būtinas, nes dėl alyvos variklis gali užsidegti arba neleisti jam užvesti. Variklis, kuris ir toliau užsidega, gali sugadinti katalizatorių, kurio pakeitimas kainuotų apie 1500 USD ar daugiau.
7. Pradėjimo sunkumai
Priežastis gali būti susidėvėjusios uždegimo žvakės. Tegul patyręs mechanikas nustato, ar reikia pakeisti kištukus. Paprasčiausiai variklis neužsives, jei uždegimo žvakės negali sukurti pakankamai kibirkšties, kad pradėtų degimo procesą. Kai kurios kitos priežastys, dėl kurių sunku paleisti, yra uždegimo sistemos problemos, reikia pakeisti akumuliatorių arba susidėvėję uždegimo žvakių laidai. Pakeiskite automobilio akumuliatorius jei jis nesugeba sukurti pakankamai įtampos varikliui užvesti.
8. Įspėjamieji žibintai
Galiausiai, neignoruokite variklio silueto simbolio arba Lemputė „Patikrinti variklį“. Šios įspėjamosios lemputės gali užsidegti sugedus uždegimo žvakėms arba jei reikia pakeisti uždegimo žvakių laidus. Tačiau tai priklauso nuo automobilio gamintojo apšvietimo tikslo. Gali apsiriboti įspėjimu, kad dujų dangtelis yra laisvas, transporto priemonės išmetamųjų teršalų kiekis viršija JAV taisykles, gali reikėti pakeisti deguonies jutiklį arba masės oro srauto jutiklį arba katalizinis konverteris neveikia tinkamai.
Priminimas: jei mirksi patikrinimo variklio lemputė, nedelsdami išjunkite variklį ir iškvieskite vilkiką. Mirksinti lemputė gali reikšti rimtą problemą katalizinis konverteris. Jei nepaisysite šio įspėjimo, galite gauti brangią remonto sąskaitą. Peržiūrėkite savininko vadovą, kad suprastumėte savo transporto priemonės įspėjamieji simboliai.
Kiek kainuoja uždegimo žvakės?
Uždegimo žvakės kainuoja nuo kelių dolerių iki daugiau nei 25 USD, priklausomai nuo prekės ženklo ir perkamo tipo.
Jei nenorite patys atlikti darbo, galite naudoti Kelley Blue Book aptarnavimo ir remonto vadovą, kad patikrintumėte vidurkį kaina už uždegimo žvakės keitimą savo automobiliui ir susiraskite netoliese esančią automobilių parduotuvę, kuri atliks paslaugą už jus.
Uždegimo žvakių tipai
Kaip tikriausiai žinote, skirtingi dujomis varomi automobiliai turi skirtingus variklius – tai reiškia, kad jiems reikia skirtingų tipų uždegimo žvakių. Priklausomai nuo cilindrų skaičiaus, jūsų variklis nustatys, kiek jų jums reikia. Tai vienas už vieną. Pavyzdžiui, jei jūsų automobilis turi 4 cilindrų variklį, jums reikia keturių uždegimo žvakių.
Siekiant derinti su varikliu, dauguma uždegimo žvakių yra pagamintos iš įvairių rūšių metalo, kai kurios yra pigesnės nei kitos. Tačiau pigūs gaminiai paprastai tarnauja trumpiau nei pagaminti iš brangesnių metalų. Gamintojai paprastai rekomenduos jūsų dujomis varomam automobiliui reikalingų uždegimo žvakių tipą. Geriausia patikrinti savo savininko vadovą.
Sužinokite apie uždegimo žvakių tipus žemiau.
Varinės uždegimo žvakės
Varinės uždegimo žvakės, veikiančios dešimtmečius, yra labiausiai paplitusios ir pigiausios rinkoje. Tačiau jie paprastai tarnauja trumpai, todėl juos reikės keisti dažniau.
Iridžio uždegimo žvakės
Iridžio uždegimo žvakės turi labai ilgą tarnavimo laiką, o tai atsispindi ir kainoje. Jie dažnai yra brangiausias uždegimo žvakių tipas šiandieninėje rinkoje. Taigi, jei jūsų vadove rašoma, kad jums reikia iridžio uždegimo žvakių, to jums reikia, nes viskas, kas mažiau gali turėti įtakos veikimui.
Platininės uždegimo žvakės
Platininės uždegimo žvakės tarnauja ilgiau ir paprastai veikia karštiau. Tai reiškia, kad šios uždegimo žvakės sumažina anglies kaupimąsi jūsų variklyje. Kadangi jie pagaminti iš kieto, bet aukštos kokybės metalo, galite nuvažiuoti apie 100 000 mylių, kol reikės pakeisti platinines uždegimo žvakes. Jei vairuojate naujesnį dujomis varomą automobilį, kai kurie gamintojai rekomenduos šį tipą.
Dvigubos platininės uždegimo žvakės
Dvigubos platinos uždegimo žvakės gavo savo pavadinimą ne dėl dvigubos dangos, o dėl to, kad jos yra platininės ir ant centrinio, ir ant šoninio elektrodo. Jie buvo sukurti specialiai automobiliams su „išeikvotomis kibirkštinio uždegimo sistemomis“, ty vienu metu uždegamos dvi uždegimo žvakės. Tai padidina uždegimo žvakių nusidėvėjimą, todėl šis tipas yra būtinas. Galite naudoti įprastą platinos uždegimo žvakę išeikvotoje kibirkšties sistemoje, tačiau tai turės įtakos našumui ir ilgaamžiškumui. Šio tipo uždegimo žvakės taip pat kainuoja daugiau.
Sidabrinės uždegimo žvakių sistemos
Sidabrinių uždegimo žvakių elektrodo galas naudoja sidabrą. Tai gana neįprasta ir paprastai randama senesniuose Europos automobiliuose ir motocikluose. Nepaisant to, jos yra šalia, bet dažnai yra mažiau patvarios nei platinos ir iridžio uždegimo žvakės. Jūsų automobiliui greičiausiai jų neprireiks, bet visada dar kartą patikrinkite vadovą.
Skaitykite susijusias automobilių remonto istorijas
Redaktoriaus pastaba: šis straipsnis buvo atnaujintas nuo jo pradinio paskelbimo. Rickas Kranzas prisidėjo prie pranešimo.