„Ford“ susivienijo su Pietų Kalifornijos energetikos įmone, kad pasiūlytų elektrinių transporto priemonių (EV) savininkams galimybę užsidirbti pinigų leidžiant savo transporto priemones naudoti kaip atsargines baterijas valstijos elektros tinkle.
„Ford“ ir „Southern California Edison“ (SCE) šią savaitę paskelbė apie programą. Pagal SCE avarinės apkrovos mažinimo programą bendrovė sumokės Ford EV savininkams ir nuomininkams 1 USD už kWh, kad jie prijungtų juos ir grąžintų maitinimą į elektros tinklą. SCE yra antra pagal dydį Kalifornijos komunalinė įmonė.
Susiję: Šiaurės Karolinos EV savininkai galėtų padėti maitinti tinklą
Šis skaičius yra daug didesnis nei įprasta įkrovimo kaina. Pagalbos kelyje teikėjo Mach1 atliktas tyrimas parodė, kad vidutinė pildymo kaina svyravo nuo 0,30 USD iki 0,60 USD už kWh. Elektromobilių vairuotojai teoriškai galėtų apmokestinti mažesnį tarifą ne piko metu ir siųsti energiją atgal į tinklą, kad gautų daugiau pinigų piko metu.
Sunku būtų padaryti įmonę pelningą. Namų savininkai turės įdiegti įrangą, kuri leistų sunkvežimiui grąžinti energiją atgal į tinklą, o tai gali kainuoti tūkstančius dolerių.
Verslo savininkai taip pat turi teisę dalyvauti, nors sunkvežimių parko technologijos pridėjimo sąnaudos gali būti nekainuotos.
Pacific Gas & Electric, Kalifornijos ir didžiausia šalies elektros tiekėja, panašią programą pradėjo praėjusiais metais. Tačiau jis apribotas iki 1 000 dalyvių ir ribojamos pajamos. SCE programoje nėra minima riba.
Susiję: Kai kurie Teksaso gyventojai dabar gali nemokamai įkrauti „Ford EV“.
SCE programa galėtų apimti ir kitų markių automobilių savininkus. „Ford“ pareiškime bendrovė vadinama „pirmuoju JAV automobilių gamintoju, dalyvaujančiu ELRP programoje“, paliekant atviras duris kitiems prisijungti.
Kai kurie elektromobiliai gali duoti ir paimti elektrą
Kiekvienas EV gali įkrauti iš elektros tinklo, tačiau tik kai kurie gali į jį grąžinti energiją.
Kai kurie elektromobiliai turi vadinamąjį dvikryptį įkrovimą, tačiau jis apsiriboja nedideliais kiekiais. Pavyzdžiui, „GMC Hummer“ gamina pakankamai energijos, kad galėtų maitinti įrankius ir bagažinės dangčio priedus.
Kiti, pavyzdžiui, „Ford F-150 Lightning“ ir „Chevrolet“ Silverado EV, gali maitinti namą kelias dienas, kai dingsta elektros energija.
Tikėtina, kad ši technologija taps vis labiau paplitusi, nes EV technologija ateinančiais metais bręs.
Energetikos pramonei reikia baterijų
Amerikos energetikos įmonės ieško būdų, kaip padaryti šalies tinklus atsparesnius.
Taip, tinkleliai. Nors žiniasklaida dažniausiai mini „tinklą“, Amerika turi penkis energijos tinklus. Tik šiek tiek prijungti, jie negali keistis daug energijos.
Elektros komunalinėms įmonėms į elektros tinklus įtraukiant daugiau atsinaujinančių energijos šaltinių, jie susiduria su nauju iššūkiu: kai kuriomis dienomis atsinaujinantys energijos šaltiniai pagamina daugiau energijos, nei gali sunaudoti tinklas, tačiau komunalinės paslaugos turi nedaug būdų ją kaupti.
Kitomis dienomis vartotojai prašo daugiau energijos, nei gali tiekti tinklas. Ekstremaliomis aplinkybėmis tai gali sukelti nuolatinį elektros energijos tiekimo nutraukimą. Tokios intensyvaus naudojimo dienos tampa vis dažnesnės, nes klimato kaitos sukeltos karščio bangos padidina oro kondicionavimo poreikį.
Kalifornijos programa siūlo vieną sprendimą: išlieti šimtus tūkstančių Kalifornijos gyventojų turimų riedėjimo baterijų. Energetikos departamento skaičiai rodo, kad 2023 m. pabaigoje valstijoje buvo registruota daugiau nei 1,2 mln.
Šis pasiūlymas yra viena iš kelių galimų tinklo atsparumo didinimo strategijų. JAV energetikos sekretorė Jennifer Granholm neseniai „Kelley Blue Book“ papasakojo apie kitas idėjas, įskaitant esamų elektros linijų pakeitimą pažangiais laidininkais, kad jau patvirtinta infrastruktūra galėtų tiekti daugiau energijos.
SCE registruojasi dabar
SCE klientai, turintys arba nuomojantys Ford EV, gali kreiptis dėl California Power Response programos adresu www.ford.com/grid/capr.