Elektromobilių startuolis „Fisker“ pateikė prašymą dėl bankroto apsaugos pagal 11 skyrių. Kalifornijoje įsikūrusi automobilių gamintoja, praneša „Reuters“, „siekia išgelbėti savo veiklą parduodant turtą ir restruktūrizuojant savo skolas po to, kai sudegino grynuosius pinigus, bandydamas padidinti savo gamybą. Vandenyno visureigiai.
Bendrovė sustabdė naujų automobilių gamybą Kovą ir pasakė, kad pradėjo derybas su didesniu automobilių gamintoju – plačiai manoma, kad tai Nissan – apie galimą išsigelbėjimą.
Tačiau vienintelis jo produktas „Ocean“ buvo apimtas programinės įrangos problemų. Mūsų redaktoriai išleido retą nepirkti rekomendaciją, sakydami: „Fisker Ocean patrauklumas ir potencialas greitai išnyksta, kai tik jį vairuojate.
Antrasis Fiskerio bandymas
Jei vardas Fisker skamba pažįstamai, galbūt galvojate apie ankstesnes pastangas. Tai buvo antrasis garsaus automobilių dizainerio Henriko Fiskerio bandymas įkurti automobilių gamintoją savo vardu.
Už originalą atsakingas žmogus BMW Z8 ir išvaizda Aston Martin DB9, Fisker turi ilgą patirtį projektuojant automobilius kitiems. Tačiau dabar jis bandė įkurti savo automobilių gamintoją ir du kartus nepavyko.
Pirmasis jo bandymas atnešė apie 2 tūkst Fisker Karma sedanų iki bankroto bylos iškėlimo 2013 m.
Savininkai nepalaikomi
Šis žingsnis palieka nesėkmę tūkstančiams, įsigijusių „Fisker Ocean“. Kai automobilių gamintojas žlunga, jo atsarginių dalių atsargos remontui išsenka. Įmonė nustoja atnaujinti programinę įrangą.
Kai ankstesnė Fisker iteracija paskelbė apie bankrotą, Kinijos įmonė nusipirko jos turtą ir keletą metų tęsė automobilių gamybą. Taigi remonto dirbtuvės kartais galėjo rasti dalių. Neaišku, ar taip bus šį kartą.
„Guidhouse“ vyriausiasis analitikas Samas Abuelsamidas „CarBuzz“ sakė, kad „dabartinės transporto priemonės iš tikrųjų bus užšaldytos gintaro spalvos, nebent kita įmonė nusipirks Fisker turto“.
„Transporto priemonės veiks tol, kol galės, bet daugiau programinės įrangos atnaujinimų nebus, nebent Fisker nuspręs atverti kodą, o tada kai kurie kūrėjai gali imtis veiksmų.
Automobiliai susiduria su dviem išskirtiniais su programine įranga susijusiais atšaukimais, susijusiais su staigus galios praradimas ir netinkami saugos įspėjimai.
Gali būti vienas iš kelių
„Fisker“ yra antrasis EV startuolis, kuriam nepavyko per metus. Elektromobilių sunkvežimių gamintoja „Lordstown Motors“ praėjusį birželį paskelbė apie bankrotą.
Naujos automobilių įmonės steigimas yra vienas brangiausių ir sunkiausių iššūkių verslo pasaulyje. Tam reikia didelių kapitalo sąnaudų ir tolerancijos metų nuostoliams iki pirmojo pelno. Pavyzdžiui, „Tesla“ pirmąjį pelningą ketvirtį parduodavo automobilius 18-aisiais veiklos metais. Po to įmonė greitai atnešė pelno, tačiau nedaugelis konkurentų galėjo padengti beveik du dešimtmečius trukusias išlaidas, kol pasitraukė į naudą.
Šiandienos elektromobilių startuoliams gali būti sunkesnis kelias, nes „Tesla“ iš dalies sugebėjo išsilaikyti pardavusi kitų automobilių gamintojų reguliavimo kreditus, kurių reikalaujama pagal išmetamųjų teršalų įstatymus. Dabar, kai dauguma konkurentų kuria elektromobilius, nedaugeliui reikia pirkti kreditus.
Štai kodėl daugelis analitikų tikisi, kad ateinančiais metais elektromobilių startuoliai bus naikinami. Daugelis kompanijų pradėjo veiklą, tikėdamosi tapti kita Tesla. Dauguma planuoja nekurti platinimo tinklo ir parduoti automobilius tiesiogiai vartotojams, Tesla stiliaus.
Daugelis gali patirti nesėkmę.
Gilios kišenės gali būti svarbiau nei puikūs produktai
Dėl to automobilių pirkėjai vertina ne tik automobilį, kurį nori pirkti, bet ir už jo stovinčią įmonę.
Kai kurie pradedančiųjų automobilių gamintojai turi didelę finansinę paramą. Pavyzdžiui, konkurentas „Lucid“ pritraukė Saudo Arabijos investicijų, remdamasis savo sėkmingumu Lucid Air sedanas. Tai suteikia jam kilimo ir tūpimo tako dirbti.
Kiti yra panašūs į Fisker, su mažiau investuotojų paramos. Jų gaminiai gali būti patrauklūs. Tačiau turėdami svarbių klausimų apie įmonių ilgalaikį išlikimą, įspėjame pirkėjus nepirkti iš pradedančio automobilių gamintojo.