![](https://bustustatybos.lt/wp-content/uploads/2024/08/Billas-apribos-naujo-automobilio-auksti-1024x576.jpg)
Nauji Amerikos automobiliai tampa vis didesni ir aukštesni. Kongrese pateiktas naujas įstatymo projektas apribotų šį augimą.
Priekinės aklosios dėmės – didėjantis saugos pavojus
Neseniai atliktas „Consumer Reports“ tyrimas parodė, kad vidutinis pikapų gaubto aukštis nuo 2000 m. iki 2020 m. padidėjo 11 %. Tai sukuria priekinę akląją zoną – vietą priešais transporto priemonę, kurios vairuotojas nemato.
„Viso dydžio pikapų, kurie yra populiariausi modeliai rinkoje, akloji zona gali būti 11 pėdų ilgesnė nei automobilio ir 7 pėdomis ilgesnė nei visureigio“, – teigia organizacija.
Tyrėjai nuolat dokumentuoja nerimą keliančius pavojus. 2022 m. atliktas draudimo pramonės tyrimas atskleidė, kad visureigiai ir pikapai daug dažniau nei automobiliai partrenks pėsčiuosius darydami posūkį. Jie taip pat labiau linkę juos nužudyti, kai jiems atsitrenks.
Kitas draudimo pramonės tyrimas parodė, kad visureigiai ir sunkvežimiai kelia didesnį pavojų dviratininkams. Mokslininkai nustatė, kad aukštesnė transporto priemonė greičiausiai atsitrenks į dviratininką aukščiau ant kūno ir pastums jį po savo ratais.
Praėjusiais metais paskelbtoje beveik 18 000 avarijų analizėje Saugumo keliuose draudimo institutas padarė išvadą: „Nepriklausomai nuo jų nosies formos, pikapai, visureigiai ir furgonai, kurių gaubto aukštis didesnis nei 40 colių, yra maždaug 45 % labiau linkę žūti“. žemesnės transporto priemonės.
Tačiau aukštesnės transporto priemonės vairuotojui sukuria saugumo jausmą – leidžia vairuotojams matyti visus kitus savo vis aukštesnėje transporto priemonėje. Kol vartotojai to nori, automobilių gamintojai skatinami ir toliau kelti transporto priemones.
Nebent valdžia tai sustabdytų.
Naujas įstatymo projektas nustatytų ribas
Praėjusį penktadienį „The Street“ praneša, kad Kongreso narys „pristatė įstatymo projektą, reikalaujantį federalinių automobilių dangčio aukščio ir matomumo standartų, siekiant apsaugoti pėsčiuosius ir kitus pažeidžiamus žmones, besinaudojančius keliais“.
Mary Gay Scanlon (D-PA) pasiūlė pėsčiųjų apsaugos įstatymą. Rep. Jamie Raskin (D-MD) prisijungė prie bendro rėmėjo.
Dauguma sąskaitų žlunga. Bet tai yra antrasis tokio tipo.
Retai nerimaujame pranešti apie Kongreso narį, pristatantį įstatymo projektą, nes tai mažai ką reiškia. Daugelis įstatymų projektų pateikiami ir iškart miršta, niekada nepatenka į komiteto posėdį.
117-ajame kongrese, kuris vyko 2021–2023 m., nariai pristatė daugiau nei 15 000 įstatymų projektų. Tik 365 – mažiau nei 3 % – priimti įstatyme.
„Scanlon“ nėra Atstovų rūmų vadovybės ar Atstovų rūmų energetikos ir prekybos komiteto narys, kuris rengs įstatymo projektą, atlikdamas tolesnius veiksmus. Tai dažnai yra ženklas, kad sąskaita žlugs.
Tačiau įstatymo projektas atspindi pastangas, kurias 2022 m. pradėjo senatorius Richardas Blumenthalis (D-CT). Consumer Reports atsisakė šio įstatymo projekto, ragindamas savo abonentus parašyti Kongresui, kad jis būtų priimtas.
Pastangos nepavyko. Tačiau jo atgimimas rodo, kad už jo esanti energija išlieka.
Savo ruožtu Scanlon sako NPR, kad ji yra visureigio vairuotoja, „Chevrolet Suburban“ savininkė. „Turėti gero dydžio transporto priemonę yra naudinga. Tačiau atrodo, kad yra dalykų, kuriuos galime padaryti dėl dizaino, kurie sumažintų akląsias zonas šiose didesnėse transporto priemonėse“, – sakė ji.