Šį liepos 4 d. savaitgalį automobilių pirkėjai daugumoje automobilių prekybos vietų galėjo išvysti beveik įprastas sąlygas. Kibernetinė ataka, sulėtinusi pardavimą ir aptarnavimą automobilių prekybos centruose visoje šalyje dažniausiai baigiasi.
„CDK Global“, tiekianti programinę įrangą maždaug 15 000 automobilių prekybos atstovybių, patyrė daugiau nei dvi savaites trukusią kibernetinę ataką. Dabar bendrovė teigia, kad atkūrė paslaugas, o šiandien „iš esmės visi“ klientai vėl prisijungia prie interneto.
Prekybos įmonės stuburas
Prekybos valdymo sistemos (DMS) programinė įranga valdo didžiąją dalį prekybos įmonės veiklos.
Aptarnavimo skyriai jį naudoja planuodami susitikimus ir sekdami bei užsakydami dalis remontui. Be jo automobilio techninė priežiūra užtruks ilgiau.
Susijęs: Prekybos atstovų apžvalgos ir įvertinimai
Pardavimo skyriai jį naudoja sekti atsargas, suteikti pirkėjams paskolas ir priimti mokėjimus. Be jo automobilio pirkimas užtrunka ilgiau.
Prekybos įmonės netgi naudoja programinę įrangą savo darbo užmokesčiui valdyti.
Daugelis prekybos atstovų liko be jo pastarąsias dvi savaites. CDK birželio viduryje patyrė išpirkos reikalaujančios programos ataką, dėl kurios jos paslaugos atsijungė.
Įmonės retai atskleidžia informaciją apie išpirkos reikalaujančių programų atakas. CDK nėra išimtis – bendrovė viešai neatskleidė, kaip išsprendė ataką.
Išpirkos reikalaujančios programinės įrangos atakos metu įsilaužėliai užšifruoja įmonės sistemas ir reikalauja sumokėti, kad suteiktų įmonei prieigą prie to, ką ji sukūrė. Keli pranešimai iš kibernetinio saugumo naujienų šaltinių rodo, kad CDK sumokėjo išpirką, kad atkurtų savo paslaugas.
Pačiu laiku
CDK paskelbė, kad tikisi daugumą klientų sugrąžinti į internetą šventinį savaitgalį – tradiciškai įtemptas automobilių prekybos metas. Bendrovės klientų aptarnavimo linijos įraše dabar sakoma: „Džiaugiamės galėdami pranešti, kad lenkiame numatytą grafiką“.
Tai puiki žinia automobilių pirkėjams, nes rytoj viskas gali būti beveik įprasta.
Tačiau prekybos atstovų darbuotojai vis dar susiduria su bauginančiu atsigavimu.
Išjungimo metu daugelis grįžo prie senamadiškų rašiklio ir popieriaus sandorių. Dabar jie turi įvesti viską, ką padarė per pastarąsias dvi savaites, į programinę įrangą.
Toddas Szottas, Detroito metropoliteno „Szott Auto Group“ atstovas ir Detroito automobilių pardavėjų asociacijos prezidentas, „Automotive News“ sakė: „Mums prireiks šiek tiek, savaitės ar dviejų, kad įvykdytume visas šias operacijas ir pradėtume integruoti. kol mes visiškai negrįžome į normalią padėtį, bet mes einame tuo keliu.