2024 m. rinkimai privertė Amerikos automobilių pardavėjus sunerimti dėl savo ateities.
Naujausias „Cox Automotive“ pardavėjų nuotaikų indeksas rodo, kad prekiautojai pesimistiškai vertina automobilių pardavimą, nes trečiasis ketvirtis artėja prie pabaigos.
Apie apklausą
Cox Automotive yra pagrindinė Kelley Blue Book įmonė. Jos tyrėjai kas ketvirtį apklausia prekiautojus. Rezultatai gali būti naudingi pirkėjams vertinant, kada apsipirkti ir kaip derėtis. Jei žinote, kad pardavėjas, esantis šalia stalo, tikisi lengvai parduoti kiekvieną automobilį, jūsų derybinės galios yra ribotos. Jei žinote, kad jie nerimauja dėl savo ateities, galite turėti daugiau erdvės derėtis.
Tyrėjai apklausė 933 pardavėjus – 536 iš franšizės tinklų ir 397 iš nepriklausomų platintojų – apie jų lūkesčius pramonei.
Tyrėjai pardavėjo atsakymus paverčia skaitinėmis reikšmėmis. 50 balų yra neutralus. Balai virš 50 rodo optimizmą, o žemiau 50 – abejones.
Abejonės grįžta į galią
Bendras trečiojo ketvirčio rinkos nuotaikų indeksas nukrito iki 40 balų, nuo 42 antrojo ketvirčio ir 45, palyginti su prieš metus, o tai rodo susilpnėjusias rinkos nuotaikas. Indeksas žemiau 40 nukrito tik kartą – pirmosiomis su COVID-19 susijusio užblokavimo dienomis, kai jis nukrito iki 20.
„Jau daugiau nei dvejus metus, pasiekę didžiausią pelną 2021 m., JAV automobilių pardavėjai visą rinką vertina kaip silpną“, – sakė „Cox Automotive“ vyriausiasis ekonomistas Jonathanas Smoke'as. „Šiandien mažmeninės prekybos automobilių versle vyrauja daug neapibrėžtumo, artėjančių nacionalinių rinkimų priekyje ir centre bei lūkesčių dėl besikeičiančios rinkos dinamikos. JAV pardavėjai jaučia šios dinamikos poveikį rinkoje šiandien ir jų lūkesčius ateičiai.
Ekonomika, palūkanų normos, politinis klimatas kelia didžiausią nerimą
Šešiasdešimt vienas procentas prekiautojų įvertino ekonomiką kaip rūpestį savo verslui. Penkiasdešimt devyni procentai nurodė aukštas palūkanų normas. O artėjant prezidento rinkimams 44 % politinį šalies klimatą nurodė kaip verslo susirūpinimą.
Šis skaičius yra didžiausias užregistruotas politinio klimato procentas nuo tada, kai šis veiksnys buvo įtrauktas į apklausą 2019 m.
Franšizės pardavėjai pozityvesni
Prekiautojai dideliuose tinkluose beveik visada atsako teigiamai, tačiau skirtumas tarp jų ir tik vieną parduotuvę turinčių prekiautojų perspektyvų šį kartą yra ryškus.
Franšizės pardavėjų nuotaikos padidėjo vienu tašku nuo antrojo ketvirčio iki 50 balų trečiąjį ketvirtį. Tačiau nepriklausomi prekiautojai išsakė labai neigiamą perspektyvą ir pasiekė 37 balus, antrą žemiausią per visą tyrimo istoriją, atsilikdami tik nuo 17 balų, užfiksuotų per pasaulinį ekonomikos sustojimą 2020 m. II ketvirtį. Trečiojo ketvirčio ataskaitoje nepriklausomi prekiautojai parodė ypač gerą rezultatą. pesimistinis požiūris į beveik visus rinkos aspektus, o tai sumažino bendrus nuotaikų balus.
Vis dėlto įspėjame, kad apsipirkimas franšizės pagrindu veikiančioje prekybos įmonėje gali būti geriausias žingsnis. Jų pardavėjai dažnai gali parduoti automobilius iš partnerių partijų. Taigi, jei norite konkrečios spalvos ar funkcijų derinio, jiems bus lengviau ją gauti.
Spaudimas mažinti kainas
Tiek franšizės turintys, tiek nepriklausomi pardavėjai sutaria dėl kainų spaudimo indekso, kuris yra 66, o tai rodo, kad visi prekiautojai jaučia didesnį spaudimą mažinti kainas.
Nervai apie ateinančius tris mėnesius
Rinkos perspektyvų indeksas, kuriame prekiautojai klausia apie rinkos lūkesčius po trijų mėnesių, sumažėjo iki 42 nuo 44 praėjusį ketvirtį. Jis išlieka mažesnis nei prieš metus – 45. 42 balai rodo, kad dauguma JAV automobilių pardavėjų tikisi, kad per ateinančius tris mėnesius automobilių rinka susilpnės, o ne stiprės.
Atsargos gerėja, bet pardavėjai išleidžia daugiau
Prieš metus prekiautojams buvo sunku gauti pakankamai automobilių parduoti. Tai nebėra susirūpinimas – atsargų lygis kai kuriose prekybos vietose yra per didelis. Liepos pabaigoje 25 iš 33 mūsų stebimų prekių ženklų turėjo daugiau atsargų nei tradicinis pramonės tikslas, o šeši daugiau nei dvigubai.
Tačiau infliacija palietė visus, ypač įmones. Sąnaudų indeksas trečiąjį ketvirtį pasiekė naują rekordą – 77, o tai rodo, kad dauguma platintojų mano, kad verslo vykdymo išlaidos auga, o ne mažėja.
EV viltys svyruoja
Panašu, kad prekiautojų nuomonė apie elektromobilių (EV) pardavimą slenka amerikietiškais kalneliais.
Bendros pardavėjų nuotaikos apie elektromobilių pardavimą trečiąjį ketvirtį išaugo iki 44, o antrąjį – 41. Tačiau prieš metus jam buvo 49 metai. Žvelgiant į ateitį, ateities elektromobilių pardavimo lūkesčiai buvo tik 37, o tai rodo, kad dauguma prekiautojų mano, kad jų elektromobilių pardavimas ateinančiais mėnesiais mažės, o ne augs.