Remiantis Kelley Blue Book skaičiavimais, 2024 m. antrąjį ketvirtį amerikiečiai įsigijo rekordiškai daug 330 463 elektromobilių (EV). Tačiau rinkos lyderė Tesla pastebėjo, kad jos pyrago gabalas nuskendo žemiau pusės.
Pirkėjai namo parvažiavo 11,3 % daugiau elektromobilių nei antrąjį praėjusių metų ketvirtį ir 23 % daugiau nei pirmąjį 2024 m. ketvirtį.
Padidėjimas įvyko nepaisant rinkos lyderės Tesla, kurios pardavimai sumažėjo 6,3%, palyginti su praėjusių metų antruoju ketvirčiu, smukimo. „Tesla“ elektromobilių rinkos dalis, kuri 2022 m. buvo 75%, dabar yra 49,7%.
Pakilimas po pranešimų apie sulėtėjimą
Praėjusį ketvirtį elektromobiliai sudarė 8% visų parduodamų naujų automobilių, palyginti su ankstesniu rekordu – 7,2% praėjusių metų antrąjį ketvirtį.
Ši žinia pasirodė po plačiai paplitusių žiniasklaidos pranešimų apie sulėtėjusį elektromobilių pardavimą. Tačiau „Tesla“ nuosmukis galėjo paslėpti faktą, kad daugelio kitų įmonių pardavimai auga.
„Cox Automotive Industry Insights“ direktorė Stephanie Valdez Streaty pakomentavo: „Elektroninių transporto priemonių pardavimai viršijo lūkesčius per rekordinį ketvirtį. Nepaisant mažėjančių „Tesla“ pardavimų, kai jos elektromobilių pardavimo dalis pirmą kartą yra mažesnė nei 50%, bendra konkurencija dėl elektromobilių stiprėja. Dėl šios išaugusios konkurencijos kyla nuolatinis spaudimas kainoms, palaipsniui didinant elektromobilių naudojimą. Automobilių gamintojai, kurie tiekia tinkamą produktą už tinkamą kainą ir siūlo puikią vartotojų patirtį, imsis EV diegimo.
„Cox Automotive“ yra „Kelley Blue Book“ patronuojanti įmonė.
„Tesla Model Y“ lyderis vis dar stebina
Tesla pardavimai smuko du ketvirčius ir galėjo atšaukti planus įsigyti iki 25 000 USD vertės elektromobilį, kuris kadaise buvo esminis prekės ženklo planų pagrindas. Bet tai Y modelio visureigis išlieka perkamiausiu elektromobiliu Amerikoje dideliu skirtumu. Praėjusį ketvirtį bendrovė pardavė daugiau nei 101 tūkst. Neseniai atlikta analizė parodė, kad modelis Y buvo geriausiai parduodamas keleivinis automobilis Žemėje praėjusiais metais.
Antras perkamiausias elektromobilis Tesla Model 3išvyko namo su mažiau nei 43 000 pirkėjų.
Ford Mustang Mach-E parduota 12 645 vnt., užėmė pardavimo bronzą.
„General Motors“ užėmė antrąją vietą pagal bendrą elektromobilių pardavimą – parduota daugiau nei 21 tūkst.
Didžiausias augimas dar laukia
„Ilgalaikėje perspektyvoje elektromobilių pardavimas išlieka labai aukštas“, – sako Valdezas Streaty. Augimas kartais bus labai lėtas, nes visų laikų horizontai automobilių versle yra platūs, tačiau ilgalaikė trajektorija rodo, kad laikui bėgant elektromobilių didės. Tobulėjant elektromobilių infrastruktūrai ir technologijoms bei išleidžiant daugiau modelių, daugelis ant tvoros sėdinčių pirkėjų galiausiai pasirinks elektromobilį.
Žiniasklaida kas ketvirtį praneša apie elektromobilių pardavimą, todėl daugeliui pateikiama trumpalaikė elektromobilių populiarumo perspektyva. Tačiau automobilių gamintojai gaminių planavimo sprendimus priima atsižvelgdami į daugelio metų perspektyvą.
Jie stato gamyklas ir plėtoja tiekėjus, atsižvelgdami į tai, kad po ateinančių metų daugiausia elektromobilių.
„Cox Automotive“ atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei pusė šiandieninių elektromobilių skeptikų tikisi atsisakyti savo prieštaravimų iki 2029 m., o 80 % jų ketina įsigyti elektromobilį iki 2034 m.
Ta laiko juosta sutampa su federalinės degalų taupymo taisyklės ir išmetamųjų teršalų išmetimo taisyklėsvisi prašo automobilių gamintojų 2030-aisiais parduoti sunkų elektromobilių asortimentą.